Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 16541 til 16560 af 113953
-
Vækst i funktioner
ForumindlægHej derude =) Jeg har søgt lidt med vækst for funktioner her på Studieportalen, men de tråde jeg fandt var ikke hvad jeg helt søgte. Min spørgsmål lyder; vil nogen være søde og fortælle mig hvordan grafferne ser ud i de tre forskellige funktioner (lineær, eksponentiel og potensfunktion)? Ande... -
Potens, Eksponentiel og Lineær
ForumindlægJeg læser til eksamen og skal fokusere på en sammenligning af potens, eksponentiel og lineær funktioner. Jeg ved selvfølgelig godt hvad der kendetegner de forskellige, men lidt hints til hvad der ville være godt at komme ind på i forskelle og ligheder? På forhånd tak, Dibah -
Analyse af Min Skoletid - dan turell
ForumindlægHjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk... -
Hvad kaldes a i en potensfunktion?
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til eksamen lige nu, og da jeg kom til potensfunktionerne opstod et spørgsmål min grundbog ikke kunne svare på. Og så vidst jeg ved heller ikke nettet (men det kan være at jeg har søgt på en forkert måde?) a kaldes i lineære sammenhænge for hældningeskoefficienten, og... -
Skifte studieretning???
ForumindlægHej. Jeg er i et stort dilemma lige nu, og håber at I kan hjælpe/komme med råd.. Sorry for romanen. Jeg er lige startet i 1.G, og kommer direkte fra 9. klasse. Jeg startede med at vælge en international studieretning som hed 'Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B, Naturgeografi B', ford... -
Supplering
ForumindlægHej, Jeg vil gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse til sommer og skal derfor supplere mat B - A, Fysik C - B og Kemi 0 - C. Jeg vil rigtig gerne gøre det så hurtigt som muligt og tænker derfor, at jeg vil tage det hele i foråret 2012, men fik af VUC anbefalet kun at tage to fag p... -
HTX
ForumindlægHello\n\nJa, vi(9.klasserne) nærmer os med hastige skridt, et valg; hvad skal vi efter 9.klasse?\n\nMit valg falder på HTX, men jeg har nogle spørgsmål:\n\n1) Kan man kun komme ind på et teknisk gymnasium, hvis man ønsker de fagpakker, som det pågældende gymnasium udbyder?\n2) Fagpakkerne er nogl... -
Du skal anføre definitionen for en stamfunktion F(x), samt uddybe hvad der menes med F1-F2=k?
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig, ved ikke helt hvad man skal svare? Er det eneste man skal sige til eksamen er at hvis F1 og F2 i et interval er stamfunktioner til f, er forskellen F1-F2 konstant? nogen som kan hjælpe? takker -
Sandsynlighed
ForumindlægI en spand ligger 8 kugler, 5 hvide, 3 blå. Der udtages, på en tilfældig og samtidig måde, 2 kugler. A) Hvad er sandsynligheden for at begge kugler er hvide? B) hvad er sandsynligheden for at der udtages en hvid og en blå? til opg. A tænker jeg at løsningen er 3/8 x 3/8 = 0,39, men det lyder n... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Median
Forumindlægvi har trekanten a=10 b=15 c=21 bestem længden af medianen Mb har beregnet vinkel A til 26,05 -
Rette engelsk
ForumindlægHej Er der nogen, som vil rette min engelsk aflevering? Den er på 400 ord. Jeg går i 1.g og har engelsk på b, dog er jeg meget dårligere.. På forhånd tak -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
1-årigt A-niveau
ForumindlægHvor mange har været oppe til det??I så fald så holdes der eksamen til det niveau på forskellige dage, såå kunne man ikke lige få at vide hvad de gik ud på... ;P HEHE, ej, de er jo nok ikke det samme, men ville lige høre... -
vektor
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 i dette sæt. jeg er simpelthen lost og ved ikke hvad jeg skal? http://us.uvm.dk/gymn asie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-5_MED.pdf -
point/karekter
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan pointfordelingen til karakterene kommer til at være for den skriftlige HTX-matematik A eksamen? Vil den være ligesom de sidste år? EDIT: hov, jeg mente karakter i titlen -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Opgaven er vedhæftet nedenunder. Har brug for svar på a, b og c. Håber nogle kan hjælpe? -
nSpire problem (MHT til Regression resultat, a-værdi)
ForumindlægHej og goddag! Jeg sidder med nyeste version a nSpire, og er i gang med at lave en Eksponentiel Regression, problemet opstår når jeg skal have min a og b værdi. Min a værdi kommet med et resultalt som lyder: 7.82629E-90... Som rigtig skulle være 30.11... Dette problem har jeg prøve at søge på, m... -
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe...
