Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16541 til 16560 af 102572
-
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Artikel/ingen artikel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med nedenstående opgave. Forstår den simpelthen ikke, heller ikke efter at have læst i grammatik på. Opgave 3. Forklar på dansk, hvorfor der er brugt artikel/ingen artikel (kendeord) i sætningerne nedenfor. a)He has a little money yet he is unable to buy his... -
Dansk A
ForumindlægHvor kan man finde de tidligere skriftlige eksamensopgaver/sæt i Dansk A STX? -
FSA
ForumindlægNogle der ved hvor jeg kan finde FSA prøven i engelsk skriftlig 2006 ? -
Engelsk engelskeksamen
ForumindlægEr det obligatorisk at skulle op til eksammen i mundlig og skriftlig engelsk, eller er et noget man kan trække? -
SRP - spg i noget du ikke hr læst op på
ForumindlægHej Det haster. Jeg skal op at forsvare min SRP i matematik og kemi, hvor emnet er kinetik. Min problemformulering tilføjes som foto. Mit spg er følgende: Hej, må læreren spørge indtil alt muligt andet udenfor det jeg har slrevet i? Jeg har skrevet i mat A og kemi B, hvor fokus er på kinetik me... -
idræt
Forumindlægjeg står, og magler lidt noter til idræt teori, altså sådan noget om kroppens indre, om OL dopping og dansk idrætslivs historie.det ville være til meget hjælp, da jeg har en dag at læse teori delen i - nogen som kan hjælpe? -
Ovids forvandlinger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i old og var ikke tilstede da vi gennemgik ovids forvandlinger. Jeg har selvfølgelig læst, men kunne godt bruge lidt hjælp. Evt noter omkring dem eller andre guldkorn. Det er førstesang vi har beskæftiget os med. Om skabelsen og giganterne. Tak. -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy... -
bestem højden b
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, der irriterer lidt.. I trekant ABC er vinkel A = 7 grader?? , b = 4,1 og c = 3,8 . a) Tegn en model af trekanten, og beregn længden af siden a. - har jeg gjort a = 4,6 b) Beregn længden af højden på siden b. det er denne længde jeg har lidt problemer med.. er der nog... -
reducering
Forumindlægjeg vil gerne starte med at undskylde da det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg har svedt at matematiken ud i løbet af sommerenferien...hvordan reducerer man følgende:ab-bc-----cb-abog er facit til:16x+4-----4x+4ik:4x--x??? -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
Trigonometriske afstandsbestemmelser
ForumindlægJeg har en del problemer med denne opgave og håber med dette indlæg, at der vil være noget hjælp at hente. JS = afstanden fra jord til sol. Hypotenusen i trekanten jord, måne, sol. JM = afstanden fra jord til måne. Den korteste katete i trekanten jord, måne sol. Trekanten jord, måne, sol er retvi... -
2-årigt mat?????
Forumindlægjeg er en matematisk 1.g'er der gerne vil have matematik på højt niveau.Men jeg står lidt i et dilemma:Jeg kan enten vælge matematik på et, eller to-årigt højniveau.Lige meget hvad jeg vælger kommer der til at stå det samme på eksamensbeviset. jeg har hørt at man går mere i dybden, og koncent... -
sin,cos og tan - Hjælp!
Forumindlæg?ABC er retvinklet med C=90o. Beregn de manglende sider og vinkler, når 1) A=43o og c=5 2) B=25o og a=19 3) C=12,64 og b=4,79 How-to? Har fået en masse formler fra min lærer -kun et uddrag her: cos A= (b/c) Sin A= (a/c) Tan A = (a/c) Men hvorfor nogle skal jeg bruge? Sin, cos eller tan? Og hvo... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser jeg ligningerne 8x + (5x - 6 - 4x + 1) = x - (x - 4) x - (5 - 2x + 3) = -2 3 + 2x + (3x - 4) = 2x + 12 - (x - 7) 2½x - (9 - 3x) = 5x + (-4) 5 • (4 + 2x) = 9 • (x + 4) 7 • (3 - x) = 5 • (3x) - 1 (11x + 11) • 2 = (2x + 12) • 6 (7 - 5x) &bul... -
trekantsberegning
Forumindlægi en trekant ABC er AB=11,9, BC=26,4 og vinkel C= 23,5 vinkel A er stump, bestem vinkel A jeg er nået frem til at der muligvis er 2 løsninger hvis jeg ser rigtig i mine noter, men hvilken relation jeg lige skal tage fat på, umiddelbart vil jeg jo mene sinus, men forstår ikke selv lige mine notat... -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
kosmologi - hubble relation
ForumindlægA hypothesis once used to explain the hubble relatoion is the "tired light hypothesis". the tired light hypothesis states that the universe is not expanding, but that photons simply lose energy as they move through space (by some unexplained means), with the energy loss per unit distanc...
