Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16561 til 16580 af 152758
-
Hydrogenbindinger - glucose
ForumindlægHej :) jeg har en kemirapport for, hvor jeg bl.a. skal besvare følgende spørgsmål: Hvorfra og hvortil er det muligt at danne hydrogenbindinger mellem to glucosemolekyler? I amylose er der bindinger ved 1. og 4. C-atom, og ved amylopectin er der bindinger ved 1. og 6. C-atom. Er der andr... -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til min fysik eksamen, og dertil skal jeg lave synopser til alt i pensum. Men da jeg desværre føler jeg ikke har lært så meget i skolen, ville jeg finde en privat fysiklærer der kunne hjælpe mig med dette. Tænke på om nogen kendte et sted eller nogle der kunne hjælpe mig me... -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Metode
ForumindlægEr der evt. en der kan forklare forskellen på kvalitativ og kvantitativ ? -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
beregn karaktergennemsnit
ForumindlægHeysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle -
Fysik eksamen..hjælp!
ForumindlægJeg skal snart til fysik eksamen,og ville høre om der var nogen derude, som havde nogle noter til følgende emner, som jeg må få: Metaller - Magnetisme - Elektromagnetisme - Radioaktivitet - atom - og kernefysik - Transformation - Induktion/vekselspænding - Syre - Base & salte... Der må meget ... -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
2000- eksamenopgave - 2c
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af opgave 2c) af følgende eksamensopgave fra år 2000: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogen vegne. Håber derfor at nogle vil hjælpe mig. På forhånd tak! -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
Reduktion af kaliumpermanganat
ForumindlægHallo. Jeg i en opgave til på mandag beregne, hvor mange sulfitioner, der skal til for at reducere en permanganation til en Mn2+ ion, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal gøre. Der står, at jeg skal bruge tre reaktionsskemaer, som jeg har afstemt. De står her: H_2 O+2MnO_4^- (aq)+SO_3^(2-... -
Nogen der starter på fysik-studiet på KU til september?
ForumindlægJa, som overskriften siger :). Er der nogen herinde der ligesom mig skal starte med at læse fysik på Københavns Universitet til september? Synes det kunne være spændende allerede nu at finde nogle af sine fremtidige studiekammerater. Mvh. Dennis Hansen -
Mælkesyre PH-værdi og mælkeallergi
ForumindlægSkader mælkesyre mine tænder? Jeg er 95 procent sikker på at jeg har mælkeallergi og desuden meget lav tolerance for lactose.. Jeg har prøvet at undgå mælk i min mad men det er svært.. Og jeg synes jeg kan mærke det tydeligt fordi jeg for ekstra slim i halsen som generer mine tænder.. Omvendt ha... -
Elektronprikformler
ForumindlægEr godt klar over at jeg har med Calcium. men hvordan tegner jeg formen? På forhånd tak :) -
Tiden
ForumindlægMit spørgsmål er ret simpelt. Hvis tiden rent matematisk kan opdeles i uendeligt mange små tidsenheder, hvordan kan tiden så nogensinde nå at gennemløbe alle disse tidsenheder? Eller mere konkret: Vi har 1 sekund. Det splitter vi op i uendeligt mange små bidder. Det betyder, at for at tiden gen... -
Gibbs-energi og entropi
ForumindlægReaktion: 2 NO (g) + 2 H2 (g) ---> N2 (g) + 2 H2O (g) delta So = - 0,1138 kJ/(mol*K) delta Ho = - 662,2 kJ/mol delta Go = - 612,4 kJ/mol Ud fra fortegnet på den molare entalpitilvækst kan jeg se, at det er en endoterm reaktion. Entropien er negativ, hvilket betyder, at reaktionen ikke kan ... -
HJÆLP til beregning af OH ved pH
ForumindlægHej hvis man skal beregne [OH-] som mol/l og man har en graf med med ph og mol...hvad er det man skal gøre? -
Kan hydrogencarbonat bruges til at skabe et puffersystem med den ønskede pH. (begrund, brug pufferligningen). Brug pufferligningen til at præcisere begrebet ...
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at forstå dette? Jeg ved at puffersystemet fastholder pH og at En puffer fastholder bedst pH, når pufferkapaciteten er høj omkring pKs. Så lyder spørgsmålet altså om hydrogencarbonat overhovedet kan bruges til at skabe et puffersystem med den ønskede pH. Derme... -
Hjælp til opgave - idealgaslov
ForumindlægKan nogle hjælpe med at beregen de følgende opgaver, som jeg har vedhæftet som foto?
