Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16581 til 16600 af 24857
-
Videre til 2.g
ForumindlægHej Jeg er lidt nervøs for eksamenerne her til sommer. Jeg vil bare høre jeres vurdering om der er stor chance for jeg går videre til 2.g, eller ej. Jeg har lige nu fraværsprocent på 12. Mit standpunkt ligger lige nu på 3,8 og jeg mangler ikke nogle aflevering, så det vil sige 0% skriftligt frav... -
Engelsk C - Bøjningsformer - hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg har en grundlæggende forståelse for engelsk sproget, og har aldrig haft særlig svært ved at formulere mig på engelsk, derimod når det kommer til det analytiske - altså, grammatikken I Engelsk faget, så halter jeg gevaldigt... Jeg undrer mig derfor, om der er nogle der meget kort kan f... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm... -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Hjælp til en oversættelse.
ForumindlægHej. Jeg ville sætte stor pris på hvis nogen gad og kigge min oversættelse igennem og rette eventuelle fejl. Jeg har desværre ikke li' nogen ved hånden, som kan hjælpe mig. Det skal lige siges at jeg har meget svært ved skriftlig tysk. Skal oversættes til Tysk! Børnene lytter (horen zu),mens... -
årskarakter vs eksamenskarakter
ForumindlægHej med jer allesammen. jeg blev student sidste år 2012, og har siden da haft et sabbatår. Men nu skal jeg igang igen. Jeg har tænkt mig at søge ind på Århus Universitet gennem kvote 1, som har frist her den 5. juli 2013. Her har jeg tænkt mig at søge ind på studiet, Engelsk og Europastudie... -
Fransk aflevering
ForumindlægHej (: er der nogen, der kan se på min franske afl.? på forhånd tak (: Maleri fra 1936 af den Belgiske kunstner René Magritte. Udstillet på musèes des royaux Beaux-Arts de Belgique, Bruxelles. Billedet viser et hjørne af et rum. Væggene har en mat beige farve. I det synlige hjørne er der en t... -
Lave karakterer...
ForumindlægHej! Har fået min dansk skr karakter... Er der andre, som har fået et stort chok over sin lave karakter? Mine karakterer i dansk ligger normalt på 10-11, og denne gang (selvfølgelig skulle det lige være til eksamen) fik jeg smidt et 7-tal (!!!) i hovedet... :( Hvordan klarede i andre det? -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
Undren
ForumindlægHej, Hvad er det helt præcis der menes, når SRP karakteren bliver vægtet med 2? På nuværende tidspunkt står der 9 eksamenskarakterer på mit eksamensbevis og mit nuværende snit er 7,7. (69/9 = 7,7). Det er alle karakterer på c-niveau og bliver derfor vægtet med 1, så min udregning er vist korrekt,... -
Lovmæssighed
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en fysikopgave, der siger, hvilken lovmæssighed kan du ud fra grafen slutte, der gælder for det radioaktive henfald (137Ba). Grafen er vedhæftet. Håber der en venlig sjæl, der vil hjælpe. På forhånd tak! -
Fra kedeligt til interessant?
ForumindlægJeg har adskillige gange gået rundt og funderet over, hvordan folk kan vende noget kedeligt til noget interessant, at de faktisk formår at gøre det kanongodt indenfor det fagområde. Eksempelvis finder jeg historie UTROLIG KEDELIGT efter min begyndelse her på gym. Primært pga. en kedelig og mumlen... -
Naturfag!!!
ForumindlægHej!! Jeg går i 2 g og skal til en prøveeksamen imorgen. Jeg har fået at vide at jeg enten kan komme op i spkektra og lyskilder eller farvedannelse.Jeg har virkelig brug for hjælp, så hvis der er nogen der engang har skrevet en rapport om disse to emner, ville jeg være meget taknemmelig hvis jeg ... -
TUDEFORUM
ForumindlægHey... Har lige brug for at brokke mig lidt, tænkte der måske var andre der havde det på samme måde!!!Har lige været oppe i religion... trak en artikel, som jeg vil mene var fuldstændig uden indhold i forhold til det overordnet emne... fik ros for min baggrundsviden, men de gav mig 6 fordi jeg ik... -
Hjælp!
ForumindlægHey! Hvordan studerer man inden eksammen jeg skal op i uge 48 i alle fag? Håber I kan hjælpe, og tak på forhånd! ;-) -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
Radioaktivitet/Stråling
ForumindlægEr der ikke en lov, ligning eller nogle regler for radioaktivitet/stråling. Jeg mener Alpha, Beta og gamma, fx. hvilken stråling udsender Uran, Plutonium eller en anden isotop udsender, er der ikke nogen som kan hjælpe mig.(Jeg må ikke bruge et isotopkort)(Jeg må ikke bruge et Periodiskesystem)
