Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16601 til 16620 af 111527
-
7 taller ?? hjælp
ForumindlægHej jeg har et KÆMPE problem. jeg har 5 mundtlige eksamener, og har tag alle de skriftlige. De 2 af de skriftlige har jeg fået svar på og det var 12 og 12 tal. Jeg er normalt vant til 12 og 10, og så en gang i mellem sjældent får jeg 7. Men jeg ved ikke hvad der er galt til de mundtlige eksamner... -
har brug for hjælp
Forumindlæg((a/b)-(b/a))/(a+b) hvordan kan denne brøk reduceres? -
En lille oversættelse i engelsk
ForumindlægHovedtamaet er "Logisik flertal". Jeg vil blive glad hvis det er en der lige gider rette det igennem.....1) Der er 31/2 km ten den nærmeste benzintank.2) Lad os bytte plads (a seat), så jeg kan sidde i skyggen.3) De rystede på hovedet og opgav diskussionen.4) Børn kan ikke passe på (to ... -
nogen som vil kigge min lille stil igennem?:)
ForumindlægTank you for the competition about the futures working place. I my pleasure to give my quotation for the future working place: I mean that the working place might think a bid of the young people; because it is the first time they actual are on labour market, they shut learn the labour market fi... -
Hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en kort aflevering i går, som jeg har fået lidt feedback på fra min lærer. Der er stadig nogle fejl i den, som jeg selv skulle finde, jeg har prøvet mit bedste, men jeg ved ikke, om jeg har fundet alle fejlene. Er der en som vil hjælpe mig med at vise, hvor jeg har fejl i min afle... -
Engelsk stil!
ForumindlægHey nogen der kan rette noget i denne engelsk stil grammatisk eller sprogligt?Nike is one of the many companies in the world, which are having factories and employees all over the world. Nike has been accused by thousands of consumers, that they do not have decent working conditions for its emplo... -
socialrådgiver
ForumindlægHeej mennesker Jeg er lige blevet færdig med STX og skal til at søge ind på socialrådgiver udd., men er lidt bange for at jeg ikke bliver optaget, da mit snit ligger på 3,9 !! :( tror i det bliver et problem? og er der nogle der kan fortælle mig, hvor mange der søgt ind i nykøbing falster sidst... -
Skifte Skole
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 17 år og jeg går på HTX. Jeg er næsten lige begyndt i 1.q men her på det sidste har jeg tænkt på om det var det rigtige valg. Jeg vil gerne høre om at det var muligt at skifte fra HTX til STX og hvordan jeg skal gøre? Jeg har kun gået på skolen 3 uger.. -
Udregning af pH-værdier
ForumindlægHej hej. Jeg sidder pt og læser til kemi eksamen og er stødt på nogle opgaver jeg er i tvivl om. Jeg har udregnet opgave c vha. pufferligningen og får en pH-værdi på 9,37 (facit siger 9,45). Men jeg er i tvivl om argumentet for at bruge pufferligningen til at udregne opgaven. Så er i tvivl om jeg... -
tilladte hjælpemidler
Forumindlægangående hvilke hjælpemidler man må medbringe til eksamen, så har der i vores klasse været stor usikkerhed om netop dette. ministeriet siger:"Eksaminanden må medbringe alle hjælpemidler og har selv ansvaret for at medbringe udleverede kopier (oversigter, billedmateriale, artikler osv.)"... -
Hjælp til opgave
ForumindlægJeg har denne opgave for til Kemi i næste uge, og jeg er fuldstændig blank. Det er ellers kun en B-niveau opgave, så burde ellers være rimelig nem: Opgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan ... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har fået en matematik opgave som jeg sidder lidt fast i, og kunne godt bruge lidt hjælp! Opgave lyder på: Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne (2,6) og (9,4). a) Bestem ved beregning en forskrift for f. b) Bestem halveringskonstanten for f- Opgave... -
Find en forskrift for S og find f'(x)=0
ForumindlægTabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Solcellekapacitet 2056 2899 4170 6120 9914 17320 I en model kan udviklingen i so... -
Sætte uden for parentes - opgaver?
ForumindlægHej alle! Håber meget I kan hjælpe mig med matematik. Jeg går på STX, og det er på C-niveau. Der er nogen opgaver, hvor man skal sætte uden for parentes, men jeg forstår det simplethen ikke. Håber meget, der er nogen der kan hjælpe mig! Opgaverne er: 1. 4 + (b − 5) 2. a + (&m... -
Eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal op til eksamen i old d. 8 juni, og jeg er vildt nervøs for er ret usikker på hvordan det foregår.. vores lærer prøvede at lave en prøve eksame for os men det endte med at det kun var hende der sagde noget.. jeg ville godt hører om der er nogen som kan forklare mig hvad der sker til ... -
Gramatiske regler: Engelsk
ForumindlægJeg er ved at skrive at skulle starte på en engelsk stil men er kommet i tivl om grammatikken og har derfor valg at lave en "huskeseddel" med engelske gramatiske regler. Bare kom med bud på forskellige regler På forhånd tusind tak. //Frederik -
spørgsmål heer :/
Forumindlæghej mit spørgsmål lyder på: På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. a) hvilken bølgelængde har grundtonens lydbølger? hvordan regner jeg på denne her opgave ? please hjælp :/ -
Reducer
ForumindlægHej! hvordan reducerer jeg det her? 9^3 * 6^2 * 3^-4 / 3^-5 * 6^-1 * 9^4 og 4 (3 andendele) * 2^-2 * 8 (en tredjedel) / 64^- (en sjettedel) :-)) -
The Sandwich Factory, hjælp..
ForumindlægHej alle... jeg skal skrive et essay om short storien "the sandwich factory" af jason kennedy, men jeg kan simpelt hen ikke komme igang. jeg har virkelig brug for hjælp, jeg ved den har været eksamens opgave eller termins opgave et par år tilbage? -
Hvordan skal jeg gribe læsningen an!?
ForumindlægHey. Mit pensum omfatter Medea, Symposion, Oddyseen, Teofrast's Karakteres (4 beskrivelser) og kendt kunst.Jeg har forholdsvis gode noter til det hele, dog bedst til medea og Symposion... jeg har kun ca. 3-4 dage til at læse det hele op. Hvordan ville i gribe det an, sådan at man udnyttede ti...
