Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16621 til 16640 af 28854
-
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille -
Translation - De tre faser. (pro)
ForumindlægInitiering = Ved TATA boks. Når transkriptionsfaktorer + RNA polymerase sætter sig og gør klar til at transkripere elongering = Når RNA-polymerasen udgører sin opgave med at danne en mRNA kæde, dvs. et nukleotid ad gangen bliver sæt på. Terminering = ??? Hvad beståer termineringen i. Hv... -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Tryk
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål :) Hvad sker der hvis man befinder sig høøøjt om i himmelen uden beskyttelse? Vil kroppen "springe" eller vil den "presse indad"? Selvfølgelig kommer det an på hvor højt man befinder sig, men lad os sige at det er højt nok til at der sker et eller ande... -
enzymer
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen og jeg er helt lost med en kategori. Hvordan optimere kroppenforholdene for udvalgte enzymer? Hvad sker der fra at en burger puttes i munden til dens bestanddele er optaget i blodet? Hvad kan kroppen bruge disse bestanddele til? Jeg håber virkelig i ka... -
forskrift og definitionsmængden
Forumindlæghej har brug for lidt hjælp til en opgave.. skal bare lige bruge lidt hints til at komme igang, for har ingen ide om hvad man skal :) link ti opgaven: http://imageshack.dk/imagesfree/BUw24190.jpg -
Første standpunktskarakter!
ForumindlægHej ST'er! Så kom dagen, hvor vi skulle have vores karakterer. Hvad fik i? -
Statistik / Biostatistik
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med min eksamen. Jeg skriver et projekt om antibiotika effekt på bakterie kolonier over tid. -Baggrund Når man determinere hvilken infektion du har fået, laver man en identifikation på en bakterie, og derefter laver man en resistensundersøgelse på bakterien. De... -
Burde jeg klage over min årskarakter?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har lige fået 10 i skriftlig matematik A i årskarakter. Jeg er lidt i tvivl om jeg burde klage, og vil derfor høre jeres mening. Her er mine karakterer for alt skriftligt i år: Afleveringer: 12 ,12,12,12,7,12,12,10,10, 12 (der var et par stykker jeg ikke kunne finde, men de ... -
DNA replikation
Forumindlæg1.Er der muligvis nogle der kan hjælpe mig til at forstå, hvorfor DNA's skal kopieres? Jeg læser i min biologibog at det har gøre med cellens livscyklus, at den skal deles ellers kan den udvikle sig til en kræftcelle? 2. Inden replikationen skal cellen : "Interfasen og delingsfasen&... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
Hjælp til fysikforsøg og tilhørende forklaring 9. klasse, mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg har intet lært i fysik fra 7.-9. klasse. Jeg har skiftet skole i 9. og nu vil jeg gerne forsøge at gøre mit bedste til eksamen. Vi skal op i gruppe og lave hver vores forsøg. Problemet er at jeg intet forstår. Kan I hjælpe mig med nogle nemme forsøg med nemme forklaringer til, hvi... -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Ikke set før? Snit 4.3
ForumindlægDet er sådan jeg er på mit femte semester på humanistisk uddanelse Jeg har længe gået og fortrudt min uddanelse helt ned til min gymnasielle HHX uddanelse. Jeg kom ud med et ufatteligt lavt snit på 4.3 da jeg nok skulle have opdaget at økonomi ikke er for mig. Jeg har altid været for bange til ... -
Forstå begreber
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå hvad forskelle på stof, partikler, celler, molekyler osv. er. Er der nogle der kan meget simpelt forklare dette? Hvad er forskellen på stoffer og grundstoffer? Og hvilken rolle spiller partikler og molekyler med disse? Mange tak. -
Hjælp "skelettet.
ForumindlægHej, er der nogen der har noter om skelettet, Jeg har virkelig brug for det. Jeg skal op til reeksamen i anatomi og alle mine noter som var gemt i bærbaren er blevet slettet. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig med det. Jeg er totalt stresset og skuffet og kan slet ikke nå at skrive noter om... -
studieretning
ForumindlægNæste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning? -
Biomedicin??
ForumindlægHej allesammen Jeg blev desværre ikke optaget på det studie jeg gerne ville ind på, som var medicin. Jeg havde desværre heller ikke valgt 'realistiske' anden og tredje prioriteter, så kom ikke ind på noget. Har kigget på de studier med ledige pladser, og der fandt jeg biomedicin, som jeg... -
Celle-indholdelse?
ForumindlægHej har en svær opgave, jeg skulle have løst, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at google det men det er slet ikke på mit niveau, altså ikke forståeligt, skal læse dette dokument (vedhæftet fil), kan nemlig ikke forstå de fagord der benyttes her, venligst forklar dem. Jeg skal u...
