Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16701 til 16720 af 92586
-
elektricitet
ForumindlægDer befinder sig en positiv ion ved den positive plade. Ladningen på den positive ion er 1,602*10^-19 C. Voltmetret måler spændingsforskellen U_AB= 150 V. Vi forestiller os, at ionen bevæger sig uden modstand fra den positive til den negative plade, og at ionen er i hvil ved start fra den positiv... -
Andengradspolynomier
ForumindlægEn planteskole sælger gensplejsede tomater i skønne farver. Tomaterne sælges for 45kr. pr. kg. De samlede omkostninger ved produktion af "x" styk kan udregnes med funktionen "c(x) = 0.02*x^2 + 350" a) Opstil en funktion, d... -
MDT. DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle!Jeg skal op i dansk i næste uge, og jeg vil lige høre om der er nogen derude der har en god idé til, hvordan strukturen skal være når man er inde til selve eksiminationen? Hvad starter man med, og hvad er vigtigt at have med undervejs?Hvad gjorde I og hvordan gik det? -
usikker om dette stykke
Forumindlæghej derude er lidt usikker på dette stykke? nogen der vil hjælpe In der Gesichte „Nicht einer zuviel“ hören wir eine Erzählung, vermutlich von einem Schüler, über der Studienrat Dr. K. Der Vierziger Jahre Man unterrichtet der Schülers Klasse in Gesichte und Deutsch. -
hurtig integration
Forumindlæghvordan integreres -0,08x^2+0,8x+10 -
Maksimering/minimering
ForumindlægHej, jeg har fået denne meget svære opgave efter min mening. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal får opstillet en ligning der kan differencieres ud fra den.. Opgaven er vedhæftet . De tegninger der er lavet, er nogle min lærer har lavet, så de indgår ikke i den originale opgave.. Det ... -
Dansk-engelsk sætning oversættelse
ForumindlægHvordan vil man sige følgende danske sætning på engelsk: "... og det antages at 10 gange så mange vietnamesere døde under krigen..." -
rodregler help
ForumindlægHejsa jeg er igang med at øve mig lidt i nogle simple grundlæggende matematik regler som her er kvadratrødder. Er der nogle her der kan forklare mig hvordan jeg skal bestemme følgende rødder uden at bruge en lommeregner til andet end multiplikation eller potensopløftning? Jeg synes det gør endnu ... -
Engelsk!
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl, hvordan man oversætter den her sætning! 1. Lad os håbe, at vi ikke kommer for sent til toget. Let us hope that we are not too late to miss the train? -
Antigone - Kreon
Forumindlæghej.. vi er to piger som skal op i old i morgen, og vi sidder og gennemgår Antigone. og vi har skrevet i vores noter at Kreon begår 3 fejl igennem bogen. nogen der kan hjælpe med at identificere disse fejl ?? det ville være til stor hjælp -
Norbert Elias
Forumindlæghej Er der nogen der har noter Om Nobert Elias teorier. Har svært ved at forstå hans civiliseringsteorier. Synes hans tekster er meget svært forstå Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe herudove, da jeg virkelig har brug for hjælp. skal bruge det til min opgave -
Engelsk hjælp - analyse
ForumindlægEr der en sød sjæl her inde, som har nogle noter eller eventuelt en analyse liggende af '' I have a dream''Martin luther king? Som jeg kunne få lov til at kigge på. Jeg har brug for hjælp til hans sprog i talen. -
Ekstemporaltekster daniel:)
ForumindlægHej DanielRuhmann...Ved ikke om du måske har haft lidt tid på at se på nogle ekstemporaltekster til b-niveau???:) -
Engelske sætninger rettelse
ForumindlægHej Jeg har oversat 16 sætninger fra dansk til englelsk, så ville jeg spørge om du/i vil rette dem.. det kunne bare være super. 1. Mange englændere går til "deres pub" hver dag. : Many englishmen gone to "theirs pub" every day. 2. De drikker et glas øl, snakker lidt ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægGerundium eller infinitiv ? (EKS. stop talking, he refused to believe it) Oversæt følgende sætninger. 1. Skønt de forudså store vanskeligheder, havde de på det tidspunkt endnu ikke opgivet at nå toppen den følgende dag. 2. Jeg bliver fed af ikke at bevæge mig nok og spise al den mad, du sætter... -
HJælp
ForumindlægHej. Jeg går i gym, 3g. og Jeg skal muligvis op til matematik her til sommer. og ville høre om der var en som havde haft det på A niveau som kunne hjælpe mig når den tid kommer?? -
Hmm. Forvirret HJÆLP! Gymnasium
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Gymnasium efter sommerferien, men er ikke helt klar over, hvordan hele processen forgår. Hvornår skal der købes boger? Og hvornår er sidste chance for det? Når man skal på naturvidenskablig, hvad kan man så risikere og lave, som f.eks fagene, (udover matematik & Biolo... -
0,0084 * 125?????!
ForumindlægFor det første, ved jeg godt det her er simpelt matematik. Men kan bare ikke selv klarer den. Opgaven lyder "500g ærker koster 8,40kr" Hvor meget koster 125g ærter 8,40 / 1000 = 0,0084 0,0884 * 125. Har altid VÆRET lort til gange, og det forvirrer mig med alle de nulle... -
Antallet mobiler
ForumindlægEleverne i 8. klasse på Karls skole har også undersøgt deres eget forbrug af mobiltelefon. Deres undersøgelse viser: • Alle elever bruger i gennemsnit deres mobiltelefon mindst 120 min. om dagen. • Alle elever bruger i gennemsnit deres mobiltelefon i højst 200 min. om dagen. • 50 % af... -
Xenofon - Athens fald
ForumindlægHejEr der andre end min klasse, der har læst Xenofon - Athens Fald? Vi har læst den, men gennemgik den aldrig i klassen, så det er ret fucked... Nu sidder jeg her og skal finde ud af, hvad jeg skal sige til eksamen, hvis jeg skulle være så uheldig at trække den..Da det er en historisk tekst synes...
