Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16721 til 16740 af 111527
-
Haster: MATEMATIK
ForumindlægReducér udtrykket (a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 -
Den mundtlige prøve i dansk
ForumindlægHej, hvor lang tid for man lov til at tale om sin synopse + oplæning i den mundtlige prøve i dansk og hvor lang tid tager det for at læret og sencor at stille spørgsål og give karakter?? Mvh. -
Haster aflveres idag via mail.
ForumindlægNogen der li vil kigge den her opgave igennem for sprglige/grammatiske fejl? -
Rettelse?
ForumindlægNogen som vil rette min raport? Den er ikke særlig lang -
parameterfrsmtilling
ForumindlægHej. jeg håber nogen kan hjælpe mig med at hvordan man kommer fra (x,y)=(6 5)+t(2 1) til forskriften y=0,5x+2???? mange tak for hjælpen. -
Oversættelse
ForumindlægDavs.Jeg ville lige se, om der ikke var en som kunne korrekturlæse min oversættelse for fejl,da engelsk ikke er helt min stærke side-.På forhånd tak.Den danske version:Det er nok kun Peeping Tom, der kan påstå at have set Lady Godiva ride nøgen gennem Coventrys gader. Historien blev først rigtitg... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 10 gange, og vi betragter følgende hændelser: A: Vi får præcis 4 5'ere B: Vi får netop 6 gange et øjental, der højst er 2 C: Vi får slet ingen 6'ere Angiv for hver hændelse parametrene n og p og forklar, hvad succes og fiasko kan stå for. Bestem derefter sansy... -
Reducer udtrykket
Forumindlæg(a-b)^(2)+2a*(a+b) -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
reaktionshastigheden v
ForumindlægHej ! Jeg er igang med en kemi/mat. opgave, hvoraf et af spørgsmålene lyder som så: v= - (d[A])/dt v står altså som en brøk med negativt fortegn. Opgaven lyder: forklar fortegnet i udtrykket for v. jeg ved så at, En væksthastighed må være positiv, da hastigheden ellers vil gå i minus, hvilket i... -
rettelse af 5 sætninger
ForumindlægHej alle Nogen som kan vil kigge og evt. rette disse små sætninger? Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i Skotland. Pigen er bange for at skuffe sin far, der er en berømt bjergbestiger. Da faderen tager hende med til the Shining Mountain, fortæller hun ham derfor ikke, at hun e... -
Odysseen perspektivering
ForumindlægHej allesammenHar et lille problem som haster.Skal op i old fredag d.27. og har det hele klart, undtagen Odysseen. Hvad skal man perspektivere 5., 6. og 9. sang til af andre tekster? Kan nævne et par fra mit pensum: Ødipus, Herodot:Kong Kroisos, Thukydid: krigerbegravelse, xenofon om ægteskabet, ... -
Kristendomseksamen - hvad må man have med?
ForumindlægHej,. Er blevet helt i tvivl, hvad er det egentlig man må have med til folkeskolens afgangsprøve i kristendom i 9. klasse ? -
Eksamen
ForumindlægEr der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/ -
Flade
Forumindlægax+by+cz +d=0 er ligning for et plan. Hvad med en flade? -
Oversætning HJÆÆÆÆLP!
ForumindlægNogle der har et bud på hvordan jeg kan oversætte følgende til engelsk: "Ved indgangen til Tivoli blev jeg spurgt af billetdamen, om jeg ikke havde en mindre seddel end den 1000 krone-seddel, hun lige havde fået. Tænk Dem, hun sagde ikke 'please', og kontrolløren, som man havde plac... -
LIV I DANMARK
ForumindlægEr der nogen der har læst denne bog, og skrevet notater som jeg evt. må kigge på? Så send dem venligst til min mail: [email protected] -
1 sætning
ForumindlægEr denne rigtig? min ordbog siger den er forkert Will doesn’t know this player. -
Ordsproget: "Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af" på engelsk
Forumindlæg"Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af". Nogen som kender den engelske pandang til den talemåde? Jeg har prøvet at slå det op i gyldendals røde ordbog uden held. Det skal måske oversættes direkte? -
Nogen der har analysen til "Den stundesløse"
Forumindlæghej, er der nogen her som har analysen til Den stundesløse som er skrevet af Ludvig Holberg i 1731.Jeg har prøvet at læse den flere gange men jeg har ikke forstået nok til at jeg kan analyser den. håber at der er nogen derude som kan hjælpe mig, har virkelig brug for det :)
