Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16761 til 16780 af 24857
-
Jobansøgning
ForumindlægHej allesammen, jeg har skrevet lidt over en halv side til min jobansøgning og skulle spørg om det er for kort ? :I -
salte!?:O
ForumindlægHey folk nogle der kan forklare mig hvad "salte" er?;S -
Hjælp til ligning
ForumindlægJeg har en ligning der lyder sådan her: "mvand • cvand • (tstart - tslut) = mis • Ls + mis • cvand • (tslut - 00C) " mvand = 0,135 kg cvand = 4180 tstart = 30,2 oC tslut = 18,7 oC mis = 0,016 kg Ls = ubekendt. Jeg skal have beregnet Ls i denne ligning, men... -
rettelse af fysikrapport
ForumindlægHar i evt. nogle rettelser eller tips ang. rapporten? på forhånd tak. -
Forslag til problemformulering
ForumindlægHej derude. Jeg skal igang med at lave en problemformulering til klimaet og den globale opvarmning. Der kan indgå følgende fag i opgaven: Samfundsfag, naturvidenskab, engelsk og mediefag. I skolen har vi set to film, der beskæftiger sig med klimaet og den globale opvarmning, nemlig "the Day ... -
hjælp til bestemmelse af halveringskonstant
ForumindlægJeg har i en matematikaflevering problemer med en opgave. Opgaven lyder: En eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(t) = 100 * e^(-0,2*t). a. Bestem halveringskonstanten. jeg håber i kan hjælpe mig med at få løst opgaven. -
HJÆLP MIIG :/ DET HASTER UTROLIG
Forumindlæghej mit spørgsmål lyder på: På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. a) hvilken bølgelængde har grundtonens lydbølger? hvordan regner jeg på denne her opgave ? please hjælp :/ -
Mount Everest !
ForumindlægPå Mount Everest er trykket på toppen ca. 340 hPa. Luftens densitet skal beregnes på en dag hvor temperaturen er -20 C . Hvordan gør man det? På forhånd tak. -
kernefysik
ForumindlægHvordan er det man ser hvor mange neutroner og protoner P-40 har? -
Hvad forstår man ved potensfunktion?
ForumindlægMit spørgsmål er som overskriften siger det: Hvad forstår man ved potensfunktion? Jeg sidder fast i en eksamensdisposition til på tirsdag om funktion(potens) Dette er det aller første punkt på listen over ting der skal med. Findes der en defination, eller hvad er det men finder med netop p... -
Almen dannelse
ForumindlægEr det kun i gymnasiet, man "lærer" almen dannelse, eller er det også meningen at htx, hhx og hf (dvs. de gymnasiale uddannelser) skal indeholde nogle elementer af almen dannelse? God påskeferie! -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
Forskel på astronomi og kosmologi
ForumindlægEr der nogen forskel på astronomi og kosmologi, eller er det egentlig bare to ord for det samme? -
Forskel på masse og vægt?
ForumindlægEr der forskel på masse og vægt? -
Si konstruktion
Forumindlægjeg er meget i tvivl ang betingelseskontruktionerne / si konstruktioner på spansk.. I min gramatik bog står der man skal skældne mellem om det er noget som er gjort/kan lade sig gøre eller ikke gjort/ikke lade sig gøre og alt afhængig af det skal udsagsordene enten stå i nutid-fremtid eller dat... -
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
Matematik eksamen analytisk trigonometri
ForumindlægHej jeg sidder og skal til mundlig eksamen men en del af det ene spørgsmål forstår jeg ikke. Redegør for sinus og osinus som periodiske funktioner og redegør for harmoniske svingninger herunder deres grafiske forløb. Jeg vil blive glad hvis en kunne forklare mig hvad jeg skal gøre/hvad det ... -
"En af hovedpersonerne var"
ForumindlægJeg har siddet med ordbogen i utrolig lang tid, og fået sved på panden over ikke at have fundet ud af hvordan dette oversættes. Er der en der lige kan skyde det ud? På forhånd tak: En af hovedpersonerne var -
Kemisk energi
ForumindlægEr der en der vil forklare med simpelt sprog, hvad kemisk energi egentlig er for noget? -
Gitter og lysstråler
ForumindlægJeg har fået et billede, som kan ses her: http://peecee.dk/?id=41835 Hertil har jeg fået nogle påstande, hvor jeg skal konkludere hvilken der er sand. A: Afstanden mellem spalterne i gitteret varierer - jeg ved ikke hvordan dette vil påvirke ordenerne. B: Lysstrålen består af lys med tre bølgel...
