Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 16761 til 16780 af 92030
-
Sandsynlighedsregning bionomial
ForumindlægNogen der kan hjælpe? -
TYSK OVERSÆTTELSE - HJÆLP TIL TYSK OVERSÆTTELSE!
ForumindlægHej! Er der nogen der lige vil kigge min oversættelse igennem for småfejl? Skal afl i morgen så det haster lidt. Oversættelsen er delt op i afsnit så jeg skriver den i bidder med den min tyske version nedenunder hver afsnit. Håber der er nogen der vil hjælpe da jeg virkelig ikke er en haj til tys... -
trigonometri
ForumindlægI en trekant ABC er: a=6,7 A=56 B=43 --- bestem de resterende sider og vinkler C=180-(56+43)=81 (Sin(A))/a=(Sin(B))/b <=> ((Sin56)/(6,7))=(Sin43)/(b) <=> ((Sin56)*b)=((Sin43)*6,7)) <=> ((Sin56)*b)/(Sin56))=((Sin(43)*6,7)/(Sin(56)) <=> b=5,51 (SinB)/b=(SinC)/c <=... -
Debat: Islam, Kristendommen, Jødedommen etc.
ForumindlægGodaften Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i generelt tænker om religion. Jeg har et simpelt spørgsmål til jer: Har du en religiøs overbevisning ? Selvom ovenstående er et ja/nej-spørgsmål, vil jeg gerne have en begrundelse for jeres overbevisning eller manglen på den :-) Mvh. -
Kemi A-niveau
ForumindlægHej.. jeg er igang med at lave et A-niveau sæt.. og har problemer med 2 delopagver.. nemlig: 1) Opgave 1 d).. jeg har afstemt reaktionsskeamet II, men ka ikke det der "forklar, at også" overskyende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmetamin. Skitser et reak... -
Renæssancen
ForumindlægSidder der nogle historienørder derude, med interesse for reæssancen i Europa, ville det være skønt, om I kunne oplyse mig løseligt om Jeres egen definition af renæssancen. Hvilke temaer var væsentlige indenfor naturvidenskaben, menneskesynet, filosofien, religionen, kunsten osv? Disse overlapper... -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Eksempel med cosinusrelationen
ForumindlægVi vil udregne vinklen C på figuren Vi bruger cosinus relationen: 3.2^2=5.4^2*6^2-2*5.4*6*cos(c) Nspire løser denne ligning mht, C for 0<C<180 og får C = 32.0559 dvs C=32.1 Hvordan får går man den formel til svaret? -
Hvordan omskriver man formlen?
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at løse følgende opgave?: Du skal vise, at formel 1 kan omskrives til formel 2. Formel 1: d*(a-c)+c*(b-d)+c*d Formel 2: a*d+b*c-c*d På forhånd tak for hjælpen. -
HJÆLP HASTER!
ForumindlægHej kan du hjælpe? 0,80 kg * 4180 J/(kg*°C)*(tf-13 °C) + 0,20 kg * 4180 J/(kg*°C)*(tf - 100 °C) = 0 Kann du skrive mellemregningerne for mig så svare bliver: tf = 30 °C -
Tangenter for to funktioner med samme hældning
ForumindlægHej, jeg står med en matematik opgave, hvor at jeg skal bestemme den afsætning hvor tangenterne til graferne for de to funktioner har samme hældning. (De to funktioner er: C(x) = 13/72x^3 - 25x^2 + 1850x og R(x) = -10x^2 + 2000x) Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kommer frem til result... -
problemregning
ForumindlægHej, Jeg vil gerne rette min problemregning eksamen er der nogle der vil ligge deres ud. -
råd
Forumindlæghej er der nogen der har god råd/ideer til hvordan man kan forbedere sig til his. eksame -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægNogen der kan forklare det økonomiske kredsløb, og evt. henvise til en figur? Skal bruge det til min eksamen. -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
nogle gode råd
Forumindlæghej er der nogen der har nogle gåde råd til engelsk eksamen på B er mega nervøs. . .( -
Dilemma
ForumindlægHej Min kammerat og jeg sidder i et dilemma, hvor vi ikke kan enes hvad denne opgave bliver: Isoler c i formlen E=m*c*t Jeg får det til: C = E/m*t Han får det til: c= E-m*T -
Afgangsprøve
ForumindlægHvordan foregår en fysik/kemi eksamen? -
dobbeltbinding i alkohol.
ForumindlægHey.. jeg har intet prob med at navngive alkoholer har ret godt styr på det.. Men har ikke helt styr på hvis man f.eks. har pentan-1-ol ( 5 carbonbindinger )og hvis den har f.eks. 1 dobbelt binding på f.eks. C-atom nr. 2 hvad kalder man så alkoholen og hvordan viser man det i navnet?... please hj... -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til...
