Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16781 til 16800 af 23609
-
Kommentere en Graf.
ForumindlægHvordan kan man kommentere på en graf, at der er en dæmpning, og hvad er en dæmpning på en graf? -
CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
ForumindlægCH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O Hej er der nogen der ved hvordan man kan se hvor mange molekyler og atomer der på vensre side af pilen, hvordan gør man? -
Bestem begyndelseshastighed i Bq
ForumindlægHej! Ud fra følgende tabel skal jeg angive i begyndelsesaktiviteten i Bq. Hvad er det, og hvordan gør jeg? Jeg har lavet eksponentiel regression på dataplottet og har fået forskriften y = 6031,925*0,7644x t | min | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | A | min -1 | 4600 | 3525 | 2710 | 2040 | 15... -
Fra sygeplejerske til læge?
ForumindlægHej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...? -
omdrejninglegemet
ForumindlægHej, Jeg skal forklare, hvordan rumfang at et omdreningslegme kan bestemmes med formlen se vedhæftet fil. Er det okay at tage udgangspunkt i et eksempel. feks at hvis jeg har en kegle med højde og radius afbilder det i et koordinat system og finde ligningen til den retteligning. herfter sætte... -
Bølgelængde
ForumindlægHvordan kan en bølgelængde forklares? -
Hældning på togskinner
ForumindlægJeg har fået denne opgave, men er helt lost Ved opbygningen af skinnestrækninger for højhastighedsjernbaner lader man banelegemet hælde i svingene. Hvorfor? -
Hvad er det her for en formel? F = m * a
ForumindlægHvad er det her for en formel? Og hvad bruger man den til? F = m * a -
glukosemolekylet
Forumindlæghej :-) jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal op til en eksamen her d 28 hvor jeg blandt andet skal beskrive et glukosemolekyle - men kan på ingen måde finde frem til dette - hverken fra bøger eller nettet. - det skal lige nævnes at det er i forhold til fedme, og kost .. håber i kan hjælp... -
LOGOS ETOS ELLER PATOS HJÆLP
Forumindlægjeg er igang med at analysere en tekst af en feminist - for at understøtte sit budskab nævner hun en række kendte filosoffer, professorer m.m., der er citeret for stødende/kontroversielle udtalelser om kvinder - er det logos, etos eller patos appel? hun citerer eksempelvis disse: Aristotele... -
Hjælp pls :)
ForumindlægHej, jeg har her en graf, som jeg skal beregne hastigheden udfra. Det gør man via. integralregning, spørgsmålet jeg vil spørge om er følgende, når man har beregnet arealet er det har det så ikke enheden m/s? -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :) -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Teori som høre under faglige mål (SO htx)
ForumindlægHvordan kan man komme ind på: redegøre for tanker og teorier, der ligger bag erkendelse inden for teknologiske, naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske fagområder redegøre for forskellige videnskabelige metoders mulighed for at bidrage til en konkret problemløsning redegøre... -
Radioaktivitet
ForumindlægHvordan tjekker man med bevarelses sætningerne om energien og bevægelsesmængden er bevaret i disse? -
Ligevægt i et system
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring ligevægt i et statisk system. Spørgermålet er vedhæftet, se system A. Mit spørgsmål er, kan man ikke konkludere at systemet ikke er i ligevægt, da sum af kræfter i horisontal retning ikke er lig nul samt summen af kræfterne i vertikal retning ikke er lig nul? I lø... -
Ekstrafag på GSK. Tæller det som 5a fag og må jeg derfor gange mit snit med 1.03?
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke gennemskue, om jeg jeg må gange mit snit med 1.03, hvis jeg tager mit 5. A fag som GSK ekstrafag. Det er ret vigtigt for mig at vide, da det er ret udslagsgivende for mit fremtidige studie om jeg kan eller ej. Jeg afsluttede gymnasiet juni 2024 og er færdig med midt ekstr... -
areal af cirkeludsnit
ForumindlægHej Opgavebeskrivelsen: Konstruer et cirkeludsnit på 45 grader med en radius på 2cm. Beregn arealet af figuren. Hvordan jeg tror man regner den ud: (45/360) × π × 2² ≈ 1,57 cm² Facit siger dog at svaret er 5,57 cm2. (Facit kan somme tider være forkert.) Er der n... -
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s...
