Søgning på: fysik a stx. Resultater: 16801 til 16820 af 154719
-
Audiologi
ForumindlægHej. Ved I hvor højt snit man skal have for at komme ind på audiolog uddannelsen? Jeg er stadig gym-elev. Men har tænkt mig at tage audiolog uddannelsen efter. På ug.dk der kan man ikke se hvor højt snit man skal have for at komme ind. Håber nogen der kan hjælpe. MVH -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Spansk eksamen 2011 - La amistad
ForumindlægHej. Jeg har været oppe i skriftlig spansk (A) i dag, og tænkte om der var nogen der havde lyst til at rette min stil og evt. give den en bedømmelse? A. Traduce al español Hej bedstemor! Hvordan har du og bedstefar det? Her går det godt. Jeg har fundet en god veninde, som hedder Sara. H... -
tonelære musik og lyd
ForumindlægHar brug for hjælp, jeg er virkelig i bar bund. Tak på forhånd 11)Den øverste streng på en guitar hedder E-strengen, fordi den spiller tonen E når man slår den an. Det E har grundfrekvensen f = 329,63Hz. Strengens længde er L = 65cm. a:Hvad er bølgelængden for grundsvingningen på strengen... -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
Hvor mange liter vand svarer 83 m i tredje vand til?
ForumindlægEn sø har en vandoverflade på 10,5 højere end en anden sø, og dette udnytter man i krafværket. Når værket kører på fuld kraft, strømmer der hvert sekund 83 m3 vand igennem turbinerne. a) hvor mange liter vand svarer 83 m3 vand til? b) Hvad er massen af 83 m3 vand? 3) hvor stor en potentielle e... -
En ny chance?
ForumindlægHejsa .. Jeg har et spørgsmål, som jeg har undret mig over et stykke tid .. Jeg går i 3g nu, og har endelig fundet ud af, hvordan fremtiden skal se ud. Jeg ønsker uddannelsen - medicin, men pga. et så højt gennemsnit, kan jeg ikke opfylde adgangskravet. Derfor tænkte jeg om det var muligt, at ge... -
hvad skal i efter gymnasiet?
Forumindlægjeg afslutter selv gymnasiet her den 20. juni. og er meget i tvivl om hvad jeg skal derefter. overvejer uni. men er usikker. jeg interesserer mig for fysik og matematik, men jeg er ikke specielt god til det :( så ville gerne læse noget med nano fysik, men ved ikke om det er fagligt for svært fo... -
Vinkel mellem vektorer
ForumindlægOm vektorene a og b gælder at længden af a = 2 længden af b = 3 og a * b = 1 Beregn vinklem mellem vektorerne a og a + b hvordan gør jeg dette? -
Radioaktivitet og halveringstid!
ForumindlægHej med jer, Jeg har trukket et spørgsmål i fysik til eksamen, som jeg meget gerne vil have hjælp i - håber der er nogle kloge hoveder derude! Overemnet er Radioaktivitet, men jeg skal også komme ind på: Kernepartikler, henfaldstyper, aktivitet, halveringstid. Hvis der er nogle, der kunne hjælp... -
Kræfter
ForumindlægHej SP, har en fysik opgave som driller mig en smule. Den lyder således: En skiløber med massen 80 kg løber ned af en pist med farten 51 km/hr. Skiløberen sklal pludselig bremse helt op, og gør det på 20 meter, bestem bremsekraften. Jeg tror at det er noget med at jeg skal finde... -
Rullende fortov
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave er ikke helt sikker på om jeg løser den rigtigt. 2. Rullende fortov Metrostationen ”Montparnasse” i Paris har et rullende fortov med høj fart. På det første stykke accelereres fodgængere fra farten 4 km/h til 9 km/h, og på det sidste stykke br... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
Du skal udlede formlen for vindens effekt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med min SRP og har fysik A & Mat A. Jeg skriver om vindmøller, vind energi. Men jeg har problemer med 2 spørgsmål. 1. Du skal udlede formlen for vindens effekt (Fysik) 2. Bevis differentialregningens monotonisætning (Matematik) 1. Først og fremmest ved ... -
Størrelsen af den gennemsnitlige acceleration under opbremsningen
ForumindlægHej, jeg er i gang med en gammel eksamensopgave i fysik A, hvor jeg har lavet de 2 første opgaver, men jeg mangler den sidste altså c'ern, som jeg bliver ved med at få til 0, hvilket højst sandsynligt er forkert. Opgaven lyder således: Eksperimenterne i NASA's faldrør udføres i et minilab... -
mål af glaubersalt
ForumindlægHej SP Da Fysik ikke er min stærkeste side, men et af mine favorit fag har jeg problemer med denne opgave som jeg gerne vil lære og løse eller se den metode man bruger til at løse det så jeg i fremtiden selv kan bruge det: Temperaturen af natriumthiosulfat (Na2S04) eller glaubersalt, som det og... -
reducer
ForumindlægReducér (2a+2b)/(a^2b+ab^2) -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej :) Jeg er lige startet på DTU på linjen civilingeniør i elektroteknologi, men efter studiestart er jeg blevet meget i tvivl om det er det rigtige! Jeg har altid været god til de naturvidenskabelige fag, men jeg interesserer mig mest for matematikken. Jeg tror derfor at det er forkert for ...
