Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16801 til 16820 af 111527
-
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
svær funktion
Forumindlægopgave vedhæftet i fil jeg har problemer med opgaven og forstår ikk hvordan man skal lave den uden hjælpemidler -
reducering
ForumindlægReducering har jeg aldrig rigtig fanget, så hvis der er nogen der gider kigge på den her meget simple opgave, ville det være dejligt. (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 b(a+b)-a^2 ba + b^2 - a^2 (eller skal der stå minus imellem, når man ophæver parentesen?) -
kvadratsætning ligning udregn 1g
Forumindlæghej jeg er lidt lost i denne ligning, som man skal udregne:(a-b)*(a^2+2ab+b^2)hvordan udregner man den? siger man så:(a-b)*(a+b)^2 = (a-b)(a+b)(a+b) = a^2-b^2 (a+b) = ?er det noget i den stil eller jeg er jeg helt forkert på den? -
Reducering
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med at reducerer denne? (a-b) ( a+b) + b(a+b)-a^2 -
rettelse af oversættelsen til " Justified & Ancient"
Forumindlæghej kan jeg få en til at chekke mine grammatik fejl, så vil jeg være meget taknemlig:)Justified and Ancient500 hundred years ago, you didn’t knew much about health and sanitation. In the densely populated cities you could seen rats and flies, which mashed in all the dirt and muck , which the stre... -
Rettelse af 1side stil
ForumindlægHeey en rar person der vil kigge min stil igennem? Den er på en side og behøves ikke ligefrem nogen særbehandling:) bare et lille hurtigt tjek om jeg har nogle fejl der hurtigt kan ordnes? In the name of the father What happens if a bomb blows off and kills people? What will the police do if th... -
DTU-studerende hjælper gerne.
ForumindlægHej. Mit navn er Frederik og jeg kunne sku godt nok være det du har brug for. Jeg går på DTU og læser Kemi, men eftersom vi også dybdegående Fysik og Matematik, ville det være intet problem for mig at gennemgå fysik og matematik for dig. Jeg er yderemere igang med bioteknologi-faget så vi... -
Tegn vektorerne og bestem deres retningsvinkler
ForumindlægHejsa. Jeg skal besvare følgende: Vektor a, b, og c har koordinaterne a= 3 over 1, b= 2 over -5 og vektor c= -3 over 5 Tegn vektorene i et koorsinatsystem og bestem deres retningsvinkler. Efter hvad jeg kan finde i mine noter skal jeg bruge formlen: cos(v) = vektor a priket med vektor b divideret... -
Vilkårlig trekant geometri trigonometri find manglende stykker af trekant
ForumindlægHej Studieportalen, vi har lige fået en aflevering for. Den opgave jeg ikke kan finde ud af er denne her: I trekant ABC er vinkel B = 30,8 grader, a = 98 og b=71. Beregn de manglende stykker i trekanten(to løsninger). Der vil jeg så bruge den formel, hvor diskriminantformlen indgår, men mine not... -
Biologi Hjælp - Ja igen
ForumindlægAlright! Som sædvanlig har jeg nogle spørgsmål angående biologi.De første kan jeg nok selv svare på, så det er bare, hvis nogen har en masse tid i overskud:A)1: Gør rede for, hvad der niormalt sker i en hæmmende synapse2: Forklar, hvorfor bly kan forårsage intelligens- og adfærdsforstyrrelsr hos ... -
Rettelse af sætninger.. Haster til i morgen!
ForumindlægHejsa… Er der nogen som kan og vil rette disse sætninger?På forhånd tak! 1)She did always, what the man said. 2)The soldier heard the sergeant call and knew what he should do.3)He would not have protest, if the policeman not had provoked him.4)I had bought a flat in London, but at the time I arri... -
Logisk konsekvens
Forumindlæga) Bevis følgende 1. α |- β hvis og kun hvis |- α → β. 2. α -||- β hvis og kun hvis |- α ⇔ β. # |- læses som leder til. Hvis og kun hvis er biimplikationen. Jeg har så lavet en sandhedstabel for dem begge hvor en af rækkerne giver alle ens vær... -
bestemt integral.
ForumindlægHej, jeg sidder med noget matematik som jeg er lidt i tvivl om. skal regne det bestemte integrale med en øvre og nedre grænse værdi, på hhv. 3 og 0. jeg ved godt at det lyder F(b)-F(a). min funktion er givet ved f(x)=x^2+3x. men det jeg er i tvivl om, er hvorledes om stamfunktion(F) skal inte... -
6.6 integration
ForumindlægUdgangsspændingen fra en variabel spændingsforsyning forløber efter en sinuskurve med maksimalværdi 311 V og frekvens 50 Hz, dog mangler ved den aktuelle indstilling de første 45 grader i hver halv-periode. a) Skitser spændingskurven for en hel periode. Svar i anden tråd. b) Beregn spændingens ... -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ? -
200kr til den der hjælper til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal her den 16 op til en naturfagsopgave, som dækker over fag: Kemi, biologi og geografi. Hvor jeg har en times forberedelse. Jeg kommer op i et emne som dækker over de tre fag: Fx. biologi: darwins spurve. Geografi: vulkaner, Kemi: redoxreaktioner mm. Det er derfor tilladt at komme op ... -
SSO
Forumindlæghej. jeg har tænkt mig lidt på at skrive SSO i Mat og Kemi .. er der nogle som har nogle gode idéer til et emne? -
1 ensym = 1 protein kort spørgsmål!
ForumindlægFørst, så at sige - har jeg ikke biologi. Dette er udelukket noget inden under et emne i kemi. Består eet enzym af eet protein? -
eksamen
Forumindlæghvordan kan man husk alt i fysik og kemi i hovedet har problem med huske fordi har haft en ulykke ikke så lang tilsiden .............. plisss hjælp
