Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16801 til 16820 af 158493
-
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
Kaosteori: Ideer til fysik forsøg?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal skrive SRP i uge 8 omkring fraktaler og kaosteori i matematik/fysik, hvor jeg har valgt at gå ud over pensum i matematik. Matematikken har jeg (næsten) 100% styr på, men for at få fysik ind i min SRP har jeg tænkt mig at lave et eller andet forsøg, hvilket kunne give no... -
Forklaring
ForumindlægJeg er lige blevet i tvivl om noget. I matematik taler man primært om to kategorier: Den ene er som bekendt diskret matematik, men hvad kaldes den anden? Eller bare mere generelt; hvilke kategorier er der i matematikken? Tal på forhånd -
TI-85 lovlig til afgangseksamen?
ForumindlægHar fået min gode gamle ti-82 stjålet :'(Men har fået det fantastiske tilbud at købe en TI-85 til 200,-Men inden jeg køber den vil jeg lige være HELT sikker på at den er lovlig at bruge til biologi- og matematikeksamen (a+).Skulle jeg selv mene at den var, men vil stadig gerne høre et "j... -
God matematikbog?
ForumindlægHej alle. Jeg søger en god opslagsbog, lidt mere forklarende end blot en formelsamling, til matematik på A-niveau i gymnasiet. Gerne med ord og forklaringer, så det ikke kun er udelukkende matematisk sprog som det fx er i Matematik 112. Nogen, der kender nogle gode/vil anbefale? -
Eksamen Maj 2006
ForumindlægEr der nogen her inde som var til eksamen i eng a i år 2006? -
MEDICIN STUDIET
ForumindlægJa vi kender det alle sammen godt og der har været mange indlæg med det allerede, dog ikke for 2012, så jeg starter. Jeg bliver student den 27. juni. Jeg regner med at få et gennemsnit på ca. 9.5 uden at gange med nogen form for bonus. Dog ved jeg ikke om det er nok til at søge ind på mit drø... -
Pls hjælp er helt lost!
ForumindlægJeg har fået følgende opgaver som jeg skal have løst.. min mat afl skal afleveres i morgen.. og jeg har virkelig brug for lidt hjælp til den her!... Opgaven lyder således:I begyndelsen af året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af radioaktiv isotop ekspon... -
Differentialligninger
ForumindlægHey er der nogen derude der kan hjælpe med at løse følgende opgave? -
Dumpet SOP mundtlig
ForumindlægHej, jeg har dumpet SOP mundtligt i dag, og ville bare spørge hvis det vil ændre på noget for min HTX uddannelse. -
Eksamensudtræk
ForumindlægHej. Jeg studerer på HTX, 3. år og fik i dag mine skriftlige eksamensudtræk for perioden 21/05/2010 til 31/10/2010. Her havde jeg til min store overraskelse kun trukket "Kemi A - skriftligt - d. 31/05/2010". På den måde kan jeg med stor ærgelse jo ekskludere Matematik A - skriftlig, eft... -
Hjælp mig :'(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogen der kan hjælpe mig med dette udtryk??? (c(a+b)+b(a-c))2c??? Har virkelig brug for jeres hjælp -
Hej hvilken linje synes i er den bedste på stx
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
"Tænke-opgave" med punkter og f(x)=ln(x)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået en opgave der hedder flg: " Lad P være et punkt på grafen for f(x) = ln(x) . Tangenten til grafen med røringspunkt i P, skærer y-aksen i Q. Linjen parallel med x-aksen gennem P, skærer y-aksen i R. Bestem så | QR |. ::: VINK :: Kald koordinaterne til P for (t ... -
Eksamen 2009
Forumindlæghej, er det nogen der har eksam oplagen for 2009 eller ved hvordan den ser ud og hvad den indholder? -
Længde af udsnit af parabel
ForumindlægHej, hvordan vil man kunne regne længden af dette udsnit af en parabel. (se billede) Man skal vel bruge en andengradsligning men hvad så? -
KEMI B EKSAMEN
ForumindlægHalløjsa, jeg er igang med at forberede mig til eksamen i Kemi B. Kemi B eksamen er jo en slags samtale mellem elev, lærer og censor. Derfor ville jeg høre om I har nogle gode råd til den mundtlige kemi eksamen. Som jeg kan forstå så forbereder man ikke en desideret "fremlæggelse" -
Løs ligningen f(x) = 17
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik som jeg ikke fatter så håbede der ville være lidt hjælp og hente her. Opgaven lyder: Løs ligningen f(x) = 17 Jeg ved ikke hvordan man løser den eller hvor jeg skal starte. Tak på forhånd! -
Allan Sim !
ForumindlægAllan Sim !Jeg gå på VUC aftenskole på et spanskhold der hedder Spansk fortsættersprog høj-niveau.Som jeg kan se det er der 3 niveauer:Spansk begyndersprog = niv. CSpansk begyndersprog høj-niveau = niv. BSpansk fortsættersprog høj-niveau = niv. AJeg har et spørgsmål til dig angående skriftligeksa...
