Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 16801 til 16820 af 174810
  • Afleveringsopgave 2 i grundlæggende matematik i plus c HF

    Forumindlæg
    Er der en som har lavet denne opgave, som måske kan hjælpe mig ?..
  • Bedste program til at tage matematik noter? Lign. onenote

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg går virkelig og mangler et program lignende onenote til at tage noter med i matematik. Med onenote er problemet at jeg ikke kan lave ligninger osv. og med word er problemet at jeg hele tiden skal gemme nyt dokoment og det er ikke lige til at gå til. Nogle ideer?
  • hjlælp til årsprøve

    Forumindlæg
    hvordan forergår årsprøven til delen udenhjælpemidler
  • reducer

    Forumindlæg
    jeg skal reducere udtrykket (p-2q)2+4pq-(p-q)(p+q) det er uden hjælpemidler hvilket regneregler gælder så der
  • isoler Q i formlen y^2=Q*x-Q*a+k

    Forumindlæg
    y^2=Q*x-Q*a+k
  • My Mother Lived on a Farm in Africa!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og prøver at komme i gang med en analyse og fortolkning af "My Mother Lived on a Farm in Africa", og jeg har brug for inspiration. Hvis der er nogen, der på nogen måde kan hjælpe mig i gang med dette, ville jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak.
  • FP9 matematik Har Magnus ret i sin påstand?

    Forumindlæg
    Magnus påstår, at man kan omskrive formlen i den gule boks til C=F/1,8 - 32 Formlen i den gule boks: F= 1,8*C+32 C er temperaturen målt i grader celsius. F er temperaturen målt i grader fahrenheit. C = (F - 32) / 1,8 (gange begge sider af lighedstegnet med 1,8) 1,8 * C = F - 32 (tilføj 32 ti...
  • Hvad betyder det "at vise" noget i matematik?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en matematikaflevering, som har et spørgsmål, der siger: "Vis, at rumfanget af en kop er ca. 200 kubikcentimeter". Skal jeg f.eks. vise denne kop som en figur i Geogebra eller på papir, eller skal jeg bevise min formel for udregningen?
  • eksponential funktion

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe med denne opg. uden hjælpemidler? Grafen for en eksponentielt voksende funktion går gennem punkterne P(2,8) og Q(3,32). a) bestem tallene a og b
  • nul-reglen

    Forumindlæg
    hej!!! jeg skal op til matematik eksamen på mandag, men jeg har ikke styr på nulreglen. eksempel: 1) 3x^2-15x = 0 2) 3x(x-5) = 0 3) x = 0 eller x= 5 Jeg forstår godt 2. del at man sætter uden for parentes. men kan ikke li helt se hvordan man kommer frem til X = 0 eller X= 5 det ville være dejligt...
  • trigonometriske ligning

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brugt langt tid på denne opgave, men er i tvivl omkring hvordan den skal løses ( den skal løses uden hjælpemidler)
  • Andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne her opgave som jeg fatter hat af? Nogen som kan hjælpe mig, opgaven skal løses UDEN hjælpemidler:)
  • HASTER, afl imorn.

    Forumindlæg
    OPG 2.029, i et koord. i rummet er givet 3 vektorer a=(1,2,3) b=(2,-1,2) c=(-1,2,2) bestem gradtallet for vinkelen mellem a og b Bestem koord.sættet til proj. af a på c bestem tallene s og t, således at vektoren d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c, og angiv koord. for d. HJÆLP, har hverke...
  • Matematik eksamen / Gruppen gider ikke deltage til eksamen og har måske valgt at ikke møde op

    Forumindlæg
    Hvad sker der hvis man ikke møder op til matematik mundtlig eksamen? Jeg skal møde op til eksamen men min gruppe har valgt at ikke møde op til eksamen
  • Differantialregning

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg var til terminsprøve i dag og er meget i tvivl om en opgave: En funktion er givet ved f(x)=e3x a) bestem f'(x) b) bestem f(0) På forhånd tak:)
  • Sig god for min fremgangsmåde - simpel opg

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en geometrisk fortolkning (som vel består i at skitsere en graf) - uden hjælpemidler. Funktionen hedder 4x-x^2 Da det er en parabel, skal jeg vel løse d, og hvis den er større end 0, må jeg gå ud fra det er en glad parabel, og tegner så sådan én. Er der andet, jeg skal gøre?
  • (2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1)

    Forumindlæg
    (2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1) har brug for hjælp !
  • Dansk A eksamen 13. august 2014 m. Netadgang

    Forumindlæg
    Nogle der ligger inde med opgaverne fra eksamensættet fra Dansk A eksamen 13. august 2014 m. Netadgang? Tak på forhånd.
  • ''A trip to Grand Rapids''

    Forumindlæg
    HeY!Er der nogen af jer, der har skrevet et eller andet om historien A trip to Grand Rapids??// To BE OR NOT TO BE :D
  • a. Hvordan samarbejder du med andre elever og med dine lærere. Giv konkrete eksempler.

    Forumindlæg
    a. Hvordan samarbejder du med andre elever og med dine lærere. Giv konkrete eksempler.