Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 16801 til 16820 af 187712
-
hjælp til oversættelse af 7 linjer
ForumindlægHejsa. jeg håber at der en nogen der vil hjæpe mig med at rette følgende oversættelse for fejl. på forhånd tak på dansk: I Tyskland må forældrene ofte financiere børnenes studium. En student får kun SU, hvis forældrene har en lav indkomst. De forældre, som ikke vil betale, risikerer, at deres bø... -
ich lebe jetzt wilder!
ForumindlægHej er der en, der kan sige mig om jeg har oversat dette korrekt? Hvis der er en, som har lavet oversættelsen, må vedkommende meget gerne sætte det ind. Så hvis i har tid og lyst - så please hjælp mig. Mange unge mennesker har set den tyske film "Lola rennt". Hovedrollen bliver spillet ... -
Hjælp mig! :-)
ForumindlægHej derude. I min klasse holder vi to minutters foredrag om en artikel fra tyskehjemmesider og nu er det altså blevet min tur. Jeg kunne godt tænke mig hvis der er nogen, der kunne have lyst til at rette den? :-) Jeg har bare lige skrevet den danske version og så den tyske, da det så er nemmere a... -
Reducér udtryk
ForumindlægHmm... jeg kan ikke lige lurer følgende udtrykf = (kvrod(2^3)*kvrod(2^6)) / (kvrod(8^3))Jeg har fået det reducéret tilf = kvrod((2^9)/(8^3))men kan ikke rigtig komme videre :S det er lig 1 -
Reducer ?
ForumindlægReducer: (a^7 * a^2)/(a^4) = a^9 / a^4 ???? _____________________________ (a + b)^2 -2a(a+b) (a + b)(a + b) -2a( a + b) a^2 + b^2 + 2ab -2a(a+b) a^2 + b^2 + 2ab -(2a^2+2ab) a^2 + b^2 + 2ab - 2a^2 - 2ab a^2 + b^2 - 2a^2 ?? -
Filosofi, psykologi eller samfundsfag?
ForumindlægHej alle. Jeg skal på gym næste år og har lidt problemer med studieretnings sammensætningen :D Jeg ville gerne lige høre, hvad der ligger i disse tre fag. Vi snakker b-niveau. Og så ville jeg høre, hvad forskellen er de forskellige studieretninger, hvis sammensætningen er af samme fag og niveau... -
Hvad sker der, hvis man ikke møder op til sin årsprøve?
ForumindlægBare en tanke der slog mig.. Rykker man så ikke op i næste klasse, eller hvad sker der..? -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
flaskehalse
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=3287a) At der ikke bliver mange arbejdsløse i fremtiden.Fald :Byggefag Metalarbejdere Øvrige a-kasserinkl. Kristelige 3F Tekniske funkt. m.v. Handels- og kontorfunktionærer Akademikere Offentligt ansatte b) Møbelpolstrere Industrielektrikere Svejsere Elektrofagteknikere Olie ... -
Fravær
ForumindlægHvor meget fravær synes I er acceptabelt? -
Hjælp, Holocaust
ForumindlægHej Jeg ska til at skrive om teorier inden for antisemitisme. Derfor ville jeg høre om der er nogen herinde som kan vejlede mig fordi jeg er på bar bund. Synes det er et begreb som jeg har svært ved at forholde mig til. Jeg har forstået at vi har en traditionel og en moderne antisemitisme begreb.... -
Rettelse af kun 8 linjer
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der vil hjælpe mig med at rette for fejl i min oversættelse? Gerne inden onsdag d. 11, på forhånd mange tak! :-) Jeg vil sende det i en besked til dig. -
Angående Gym?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvis man går i 9.klasse og man skal til gym efter, og man er allerede optaget i gym så er det lige meget med karakterene i eksamen, ikk? Og lige en ting til, hvis man skal optage sig til gym skal man så tage optagelsesprøven? og ved i om den er svær? -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Henførende stedord
ForumindlægJeg er meget fortvivlet mht. til at indsætte relative pronominer i sætninger. Det, jeg ikke forstår, er den generelle fremgangsmåde.Med det mener jeg, at finde det forudgående ords køn, dernæst kasus og hvad så? Og hvad er det helt præcis forskellen på akkusativ og nominativ er? Er der en, d... -
tre punkter og en trekant
ForumindlægEn plan er fastlagt ved disse tre punkter: A(1,-4,2) B(2,1,-2) C(3,1,0) Hvordan kan trekant ABC beregnes? -
1.g's mat.
ForumindlægJeg skal reducér udtrykket: (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b) PLiz nogen der kan hjælpe? -
Hjææælp
ForumindlægHej :) Jeg har et enkelt spørgsmål, som jeg håber der er nogen som kan hjælpe med (x+4)^2 er det, det samme som x^2+4^2 ?
