Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 16821 til 16840 af 75430
-
KRONIK OM SEX/KÆRLIGHED OG LIGESTILLING
ForumindlægHej alle sammen. jeg går i 10 klasse, og har fået tilopgave at skrive en kronik til Kr. Dagblad, hvor jeg skal forholde mig til nutidens unge og deres forhold til kærlighed/sex og ligestilling. Nogle der ved hvordan jeg skal komme igang, og hvad jeg kan skrive om, for er helt lost? -
Essay
ForumindlægHej jeg vil gerne har hjælp til essay dansk. Jeg har mange skrevet essay på engelsk d, men har aldrig skrevet i dansk, så jeg vil spørg jeg om jer “ Er der forskel på at skrive dansk essay og engelsk essay?” -
Hjælp - oversættelse
ForumindlægJeg fatter virkelig minus... og har virkelig forsøgt at gøre mig umage... men fatter ikke rigtig det med brugen af modalverber og konjunkiv 1 og 2...Håber der er en der vil kigge mit forsøg igennem for fejl... da jeg har go erfaring med at kigge på mine fejl...håber der en nogen der vil gøre mig ... -
Engineer
ForumindlægHej der er et par ting som jeg ikke kan finde på dansk. Det er "petroleum engineer" og "flight engineer" Nogen ved hvad de hedder på dansk?? :) -
KVADRATSÆTNINGER :/
ForumindlægHej! Kan I hjælpe mig emd at regne det her stykke ud: Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken: (4x2 - 9) / (4x2 + 9 -12x ) -
Hvor stor en brøkdel af eleverne
ForumindlægHej kunne virkeligt godt bruge lidt hjælp til den her. Hvor stor en brøkdel af eleverne i 9.A bruger 2 timer eller mere på Facebook om dagen? Der er 22 elever i klassen og 10 af dem bruger 2 timer eller mere på facebook om dagen. Vil meget gerne have en udregnig med på det:-) -
Politisk udspil
ForumindlægMan kan godt forbedre velfærden og sænke skatten samtidig. Det viser mit politiske udspil: VELFÆRDSFORBEDRINGER: 1) Gratis offentlig transport (10 milliarder) 2) Gratis tandlæge (4 milliarder) 3) Gratis vuggestue og børnehave (5 milliarder) 4) Gratis mad i vuggestue, børnehave, skole og ung... -
Bi
ForumindlægEn bis vægt stiger i gennemsnit med 160% pr døgn fra 5. til 9 dag Når bien er 5 dage gammel, vejer den 3,4 milligram Hvad vejer den, når den er ni dage gammel 3,4*(1+1,6)^4=155 milligram Tankeeksperiment:et 9 dage gammelt barn vejer 3600 gram, vægten er steget med 160% pr dag. Hvad vejede ba... -
Arbejdsår inden HF
ForumindlægHej. Jeg har netop afsluttet min 9. klasses afgangsprøve, og prøver nu at finde ud af hvad jeg skal efter sommerferien. Min oprindelige plan var at starte på STX, men i Juni fik jeg besked om at jeg ikke kom ind på nogle af mine 4 prioteter, og derfor blev jeg sendt til et gymnasium med et rigti... -
Engelsk - Fremtid
ForumindlægJeg skal oversætte nogle sætninger fra dansk til engelsk og afgøre om der udtrykkes fremtid. Har problemer med nogle af dem. Så kunne nogle læse det igennem rette de fejl jeg har lavet. 1. Han spiller musik = He plays music. 2. Om lidt bliver det mørkt = It will be dark soon. 3. I forstår aldri... -
regnestykker:D kan ikke selv klare flere!!
ForumindlægOpgave 1. en granat der bliver skudt ud af et kanonløb bliver accelererer med 5,68 • 105 m/s2 i 0,0012 s. hvor stor bliver hastigheden? Opgave 2. en cuklist cykler 10,0 km/h hun accelererer med 0,54 m/s2 i 3,59 s. hvad bliver hendes nye hastighed hvis den skal angives i km/h? Opgave 3. en bi... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej folkens. Er der nogen, der kan rette de 13. oversættelser forneded? Det er nemlig meget svært at se ens egen fejl. Kig især efter om; småadverbierne, mådesadverbierne og om de længere adverbielle udtryk er placeret korrekt, men i er mere en velkommende til at rette andre grammatiske fejl. The... -
Oversættelse til fransk
ForumindlægJeg skriver på en bog om den franske modstandsbevægelse under krigen. Heri indgår nogle få franske sætninger, som jo helst skulle være korrekte, når de kommer på tryk. Jeg er ingen ekspert i fransk. Slet ikke! Vil en fransk-kyndig have ulejlighed med at se på disse sætninger og rette dem til. Ger... -
Hjælp med spansk:S
Forumindlæghej er der en sød person der kan se om disse sætninger er rigtigt oversat fra dansk til spansk. har virkelig brug for hjælp det er noget vi skal aflevere 1. for tiden bor hr. Nielsen i et privat hjem i Salamanca Para este momento vive el Sr. Nielsen en una casa privada en Salamanca 2. Han e... -
tysk oversættelse.
ForumindlægHej :) Jeg skal oversatte det fra Dansk til Tysk . Jeg har prøvet. Men vil gerne have nogen der vil læse dem igennem og ret det . :) så er I super søde :) 1) wer hat den vater der Geschichte erzählen. Hvem har fortalt faderen historien? 2) wir erzählen dem Bäcker die Geschic... -
Engelsk
ForumindlægHej jeg har oversat nogle engelske sætninger om til dansk. Jeg vil høre om i gad, at se om jeg har oversættet dem rigtigt. Sætningerne hedder: 1. I am not seeing any difference between the risk of driving too fast and the risk of driving too slowly on the motorway. 2. He is feeling that the comp... -
novelle
Forumindlæghej :-D er der nogen der ville rette min novelle for mig med at sætte koma og puktumer :-) det er til i morgen :-D forsat en goddag .. min mor er den bedste" Hun kom hjem fra skolen og var inviteret til en fest klokken 18:00 sammen med hendes klasse. Hun kom hjem og kunne høre ... -
Skrift. eksamen
ForumindlægHvordan læser man bedst til skriftlig eksamen i samfundsfag? Når det nu er en skrift. eksamen sidder man jo bare med bøgerne osv, så der er vel ingen grund til at bruge timer på at skrive notater eller hvad?Hvordan gør I andre? -
Hjælp til transformersætningen
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt problemer med en opgave i fysik/kemi der hedder 9;9;Transformersætningen, stil den op og forklar den evt. med eksempler9;9;. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvad transformersætningen er. Jeg har hørt lidt om U(p) * I(p) = U(s)* I(s) altså Volt(p)... -
Min lærer gør mig utilpas!
ForumindlægDen er klassisk: Jeg er sproglig og skal op i naturfag. Min lærer giver mig fine karakterer - men han er noget af det mest nedladende på denne jord. Han snakker i et konstant ironisk tonefald, og ja - han gør mig dårligt tilpas.. Hvordan abstraherer man fra det under en eksamenssituation?
