Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16821 til 16840 af 179351
-
vektor a og b er paraelle
ForumindlægOpgaven er følgende: I et koordinatsystem i planen er givet to vektorer, hvor jeg skal bestemme t vektor a = (1,2) og b = (3+25,-4+t) Jeg kan forstå at jeg skal finde prikproduktet og sætte det lig med 0 (1*3+2t)+(2*−4+t)=0 Er det rigtigt? Og hvad gør jeg så? -
Bestem, a , b og c
ForumindlægHej derude, Jeg har to opgaver som I kan se hernede Grafen for f(x) ax^2 +4x+c har toppunkt i (-1,2) Bestem a og c Grafen for f(x)= -x^2+bx+c i (2,1) bestem b og c Hvordan finder man a og c altså hvilken formel skal man bruge? Tak på forhånd - Ryder -
Mat-A Parallellogram...Grrr
ForumindlægHej peps, hjæææælp... Jeg har en opgave som lyder følgende: Et parallellogram har vinkelspidserne A(-2,-1) B(5,-1) C(8,4) D(1,4) a) Tegn parallellogramet i et koordinatsystem - Det har jeg gjort. b) Beregn diagonalernes længder - der gjorde jeg følgende: Jeg startede med at beregne ve... -
Punkterne A og B
ForumindlægPunkterne A og B har koordinaterne: A(2,1) og B(x,5). Bestem tallet x, således at |AB|=5 hvad skal jeg gøre?????????? -
HG1 Eksamen (IMOGEN)
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke noget af opgave i engelsk (Niveau E) Så hvis der er nogen som kunne hjælpe mig ville det være super ! Skal op i imorn , så har lidt travlt. Det drejer sig om der hvor man skal præsentere flere slag legetøj fre BR-legetøjs program ? Øhhh . Hvilket program ? Er det mi... -
eksame: almen studieforberedelse AT
ForumindlægHejsa allesammen ! Jeg fik her for nylig af vide, at jeg alligevel skulle op til eksamen i AT (almen studieforberedelse), men har desværre ikke alle mine papire dertil. Derfor; Har alle skoler sammen AT-fag ? (er første g'er) Jeg var en del syg den ene periode og det er ret problematisk, fo... -
hvad må man medbringe til den skriftlige eksamen?
Forumindlæghvad må man medbringe til den skriftlige eksamen? -
Nervøs for sidste eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg ville bare høre om I var ekstra nervøse til jeres sidste eksamen, før I fik hue på? Jeg er normalt god til eksamenssituationer, men frygter at det vender helt i en situation som den, hvor alle venter udenfor. Har I evt nogen gode råd? Også gerne gode råd til en mundtlig engelsk ... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
Andengradspolynomiet a b c
ForumindlægEn ret linje har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets førsteakse i punktet P(3,0). Bestem en forskrift for den funktion f, der har denne rette linje som graf. f(x) = ax2 + bx + c c = skæringen på y-aksen a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv par... -
Argumentationsmodel "I have a dream"
ForumindlægHej alle sammen! :) Er stødt ind i et problem under SRP og er gået helt i stå. Jeg skal lave en analyse af "I have a dream"-talens overordnede argumentation. Jeg er godt klar over, at jeg skal bruge Toulmins argumentationsmodel. Men er der nogle af jer, som har arbejdet med talens ... -
Bestem a og c
ForumindlægHej, jer kan se jeg har gjort noget galt men ved ikke hvad? Grafen for f(x) = ax2 + 4x + c har toppunkt i (−1,2). Bestem a og c jeg har fundet af h=-b/2a -> -1=-4/(2a) -> a=2 Så regner jeg diskriminanten ud ved at isolere d fra k=-d/(4a) 2=-d/(4*2) -> 2=-d/8 -> d=-16 Så i... -
STX samfundsfag A
ForumindlægEr der nogen, der har været op i skriftlig samfundsfag A? I så fald, er der så nogen af jer der vil fortælle hvad jeres opgave omhandlede, og muligvis vil vedhæfte det I har lavet? :-). Jeg ved godt, at det ikke er de samme opgaver, når det ikke er samme dag - men det vil dog være rart med li... -
Delprøve 1 Engelsk A
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med at lave en delprøve 1 til Engelsk på A. Men hvordan kan man som sådan opdage fejl ved at kaste sit blik på sætningen? Jeg har aldrig været go' til den gramatiske del af engelsk, så derfor spørger jeg. på forhånd tak -
I have a dream speech..?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en stil som skal skrives udfra 'I have a dream' talen som Martin Luther king holdte tilbage i sin tid.. Vi må selv vælge emne og jeg har valgt at skrive om truede dyr og de torturerede dyr.. Jeg er kørt lidt fast, så hvis nogen af jer har en ide eller lidt motiva... -
Hjælp til potensfunktion, forskrift for a
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe mig med den her?:) Her er opgaven: Hvordan finder man forskriften når man kender grafen gennem 2 punkter. Du skal vise hvordan du kommer frem til formlen a =log y_2 -log y_1/logx_2 -logx_1 -
mat A, finde koordinater i et parallelogram
ForumindlægVil gerne have hjælp til denne opgave: opgave 656: Punkterne A(6,4) B(3,0) C(11,-6) udspænder sammen med D et parallelogram ABCD. - Find koordinaterne til D. - Vis at parallelogrammer er et rektangel, og bestem den spidsevinkel mellem diagonalerne. -
A, B, C og D
ForumindlægJeg er gået lidt i stå men denne opgave, som jeg simpelten kan gå i gang med. Den lyder: I fire reagensglas A, B, C og D findes vandige opløsninger af følgende: Na2SO4 K2CO3 Ni(NO3)2 Na3PO4 Glassenes indhold deles i tre portioner, og til den første portion fra hvert glas sættes en syre-base indik... -
Diff.ligning. Bestemme a
Forumindlægen population af mus udvikler, så antallet af mys, y, som funktion af tiden, kan beskrives ved differentialligningen: dy/dt = ay(2000-y) På et tidspunkt hvor der er 600 mus, er væksthastigheden 20. a) bestem konstanten af a. b) til tiden 0 er der 200 mus. bestem en forskrift for y. ... -
Dansk eksamen - 9klasse.. ??
Forumindlægtil dansk eksame 9.klasse - når man skal forberede sig i 40 min. må man så tage alle sige papir med.. alle papir man vil?? og lige en ting til.. Når man skal til at analyser - synes i så at man skal starte med at fortælle om hvad man vil gennemgå .. eller?
