Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16841 til 16860 af 23766
-
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
brøker
Forumindlægheej jeg vil spørger om hvordan man kan regne såden et stykke uden at bruge lommeregner : 425 altså 4 ud af 25 -
Studireretning = SRO??
ForumindlægHey. Jeg er 3.g'er og har studiretningen: Mat A,fys B, kem B Er der nogen af jer, som ved om jeg kan vælge at skrive SRO i Kemi B (hovedefag), samt biologi c og evt historie som delfag?? -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
Hverdagsord
Forumindlæghej derude.. jeg skal sætte almindelige hverdagsord på følgende størrelser. F=33km/l v=33km/h f=0,05ltr/km v=20km/h = 3,6 * 20m/s = 72m/s kan jeg få hjææææææææææææælp pls! tak på forhånd!!! -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
MUSIK OG BØLGER
ForumindlægVI har fået stillet til opgave af vores lærer at lave en fremlæggelse på 10 minutter omkring bølger i musikinstrumenter og dertil lave nogle forsøg. Man kan vidst godt sige vi er på bar bund, men vi har snakket om følgenede ting: Resonans og stående bølger HJÆLP!!! Vi mangler emner -
Farmaceut uddannelsen
Forumindlæghej nogen der ved om man har engelsk når man skal læse til farmaceut, og er der nogen der kan give generelle informationer om hvordan det er at læse til farmaceut, hvilke fag man primært lægger vægt på osv. bare alt hvad i kender til uddannelsen på forhånd tak :) -
Energiingeniør
ForumindlægHejsa alle jer derude. Nogle energiingeniører derude, eller bare nogle der er lidt inde i alt dette ingeniærhalløj. Tænkte på, hvad uddannelsen indebærer, hvad bliver man rustet til at kunne? er det svært at få arbejde i det private som energiingeniør. Mht lønnen. Ved godt at UG.dk k... -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Mangler akut hjælp til dette!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for jeg sucks groft til Naturgeografi..Beregn endelig hvilken mængde energi der skal til(føres) for at smelte alt den grønlandske indlandsis og hvor lang tid det vil tage under følgende forudsætninger:Areal af indlandsis: 1,73 millioner km2Rumfang af indlandsis: 2,85 milli... -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: --- Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt ... -
Keglestub - sammenhæng mellem vinkler?
ForumindlægHej Er der nogen, der kender sammenhængen mellem følgende to vinkler: 1. Vinklen mellem keglestubbens sidelængde s og dens grundflade G - visse steder omtalt som w. 2. Centervinklen i det cirkeludsnit, der opstår, når man folder keglestubben ud? Se evt. min vedhæftede illustration. Je... -
at øve sig ?
Forumindlæghej jeg går på 1.g og havde et spørgsmål til elever derfra og også fra 2- og 3g når i har lavet noget på skolen (lært noget) og så kommer hjem øver i jer så lidt på det selvom i ikke får det for ? hjælper det på længere sigt og hvor længe skal man bruge på det dagligt ? skal man sidde og gøre de... -
Ligning
ForumindlægJeg har ligning 62,5 N=1558*e-0,114*x Hvor N er et tælletal og x tykkelse . (burde det også stå ved konstanten b, da det også er N ?) Mit problem er, at jeg ikke kan regne denne ud med enheder på, nogen der kan? -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Ligevægt i vektorer
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg har fået oplyst følgende: Når en skihopperen lander på en bakken, vil vedkommende være påvirket af flere kræfter: tyngdekraften Ft, kraften fra underlaget FN, samt kraften Fg som stammer fra gnidning og luftmodstand. Se evt. figur. Størrelsen |Ft| er 700,83... -
lys-intensitet?
Forumindlæghej. nu har jeg søgt på hele the www og jeg kan ikke finde noget definitivt svar på hvad enheden for lysintensitet er når man bruger betejnelsen: I nogen der ved? //og hej (Dali) -
varmestrømmen
Forumindlæghey folkens, er der nogen der vide hvordan bliver denne ligning dannet, altså hvorfor kommer den til se sådan ud dQ/dt=1/R (Ta-Ti) (Ta-Ti) er ganget med 1/R dQ=termiske energi Ti=indretemperaturen Ta=temperaturen af omgivelserne R= modstand mod varmestrømmen igennem husets væg -
Generalt om adgangskrav
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en opgave om et job, og har været inde og kigge på adgangskvotienterne for 2010. - Hvad betyder kvote 1? - Hvad betyder kvote 2? - Hvad betyder Standby? - Er Standby og kvote 2 det samme? Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det være dejligt. Tak.
