Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 16861 til 16880 af 169995
-
Vektorfunktion Bestem tallet a, så parameterkurven for s går gennem punktet p(0,2)
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet en vektor funktion opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde at regne den. Den er uden hjælpemidler og er ikke sikker på hvilken formel det er. -
Forklar hvordan man ud fra tegningen kan se, at denne parabel har a < 0 og b > 0.
ForumindlægSom titlen lyder, så har jeg svært ved at se, hvordan jeg skal forklare, at a<0 og b>0 ud fra tegningen af parablen, som jeg har vedhæftet. Jeg håber, at I kan hjælpe mig lidt på vej. Mvh -
En trekant med vinkelspidser, Vejen til Matematik A, Opgave 30, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 30 En trekant har vinkelspidserne A(-2,2), B(8,3) og C(5,10). a) Bestem en ligning for for siden C Se den vedhæftede fil som er min tegning af trekanten AB = (83 -(-2) -2) = (101) har retningsvektoren r1 = (101) har normalvektoren n = (-110) som indsættes således -( x -(-2)) +10(y - ... -
"Gør rede for hvilken af de to grafer A eller B, der viser grafen for funktion f"
ForumindlægHej! Kan ikke lige gennemskue hvordan man løser denne opgave: Håber der er nogen der kan hjælpe! :) -
Bestem tallene s og t, således at c=s∙a+t∙b
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået følgende opgave, og ved ikke hvordan jeg udregner den: 3. I et koordinatsystem er givet vektorerne vektor a = 2 over 5 , vektor b = -6 over 4 , vektor c = 11 over 0 b) Bestem tallene s og t, således at c=s·a+t·b Håber I gider hjælpe mig :) -
studentereksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i en træls situation hvor udsigten til at bestå gymnasiet her er lig nul, men så tænker jeg om man egentlig skal have en studentereksamen for at søge ind på hhv. kunsthistorie i KBH eller journalist/fotojournalist i Århus? Nogen der ved det? Og evt. nogen her der studerer kuns... -
a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3.
ForumindlægHej . Jeg kan ikke finde ud af at beregne den.. a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3. -
Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg besvarer. Det lyder altså På figuren ses graferne for hver af de fire funktioner f(x)=ln(x) g(x)=2*ln(x) h(x)=ln(x-2) k(x)=ln(x)+2 Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for? ... -
Et godt gennemsnit?
ForumindlægJa, hvad er et rigtig godt gennemsnit når man bliver student? Både set med danske briller og internationale? Hvor meget snakker vi fx om, at der skal til for at man ca. befinder sig mellem landets 5% bedste snit. -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Gini-koefficient - Metoder i Matematik - AT eksamen i 3.g (Grænser om ULIGHED)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i AT i morgen, og mit emne er grænser for ulighed, hvor jeg skriver i matematik og samfundfsfag. Det eneste jeg ikke har styr på er metoderne i matematik.. I matematik har jeg udregnet gini-koefficienten og lavet nogle modeller, der viser sammenhængen mellem gini-koef... -
Elproduktionens energiomdannelse (24 timers eksamen i 1.g, så gerne hurtig hjælp)
ForumindlægHej kunne godt bruges lidt hjælp til forklarigen af de energiomdannelser der sker i en elproduktion i et kul/olie kraftværk, herunder især den energi som godt "tabt": Jeg har forstået det således: På elværkerne omdannes den kemisk energi i form af kul eller olie til termisk energi i k... -
Eksamen dansk - ''Engelen'' af H.C. Andersen
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp hurtigt! Jeg skal op til eksamen på tirsdag i mundtlig dansk, og jeg har valgt en tekst som hedder ''Engelen'' af H.C. Andersen. Problemet er bare, at jeg faktisk er kommet i tvivl efter jeg har valgt den. Jeg har problemer med at analysere den og... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Bestem a og c når grafen f(x)=ax2(i anden)+4x+c har toppunkt i (-1,2)
ForumindlægJeg er helt tabt her. Måske er min hjerne begyndt at smelte af for meget stirren på spørgsmålet. Måske er jeg bare træt. Måske forstår jeg ingenting. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, hvordan man regner den ud? Hjælp modtages med kyshånd. -
Forløbet til skriftlig samf
Forumindlægantal timer? hvordan foregår det? og hvad med hjælpemidler? tak -
Rettelse af et 200 ords resume
ForumindlægGrowing up – The Shining Mountain The article is about a girl name Caroline Wozniacki, she is 11 years old and come from Herfølge. She goes on the Herfølge School in 5. Grade. She is one of the best tennis players in Europe but she can end up being world-famous. She is very ambitious, targeted a... -
Mundtlig matematik opgaver??
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde eksempler på mundtlige matematik opgaver til afgangsprøven??? 9. klasse*Med venlig hilsen Therackoo... -
graferne for funktionerne givet ved f(x) = 0,5x og g(x) =2^x a) bestem arealet af et sorte område
ForumindlægJeg skal bestemme arealet af det sorte område, ud fra de givet funktioner f(x) = 0,5^x og g(x) = 2^x Og mit problem er at jeg ingen anelse har om hvordan jeg finder ud af det, og hvilke formler jeg skal benytte ??? :/ Please hjælp!
