Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16861 til 16880 af 158493
-
Linje på gymnasiet
ForumindlægHej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver ... -
præcsion og nøjagtighed
ForumindlægHej. Jeg skal gøre rede for betydning af præcsion og nøjagtighed ved færdigvarekontrol af lægemidler. Jeg ved at præcsion det er usikkerhed og nøjagtighed fortæller os hvor langt vi ligger fra den sande værdi. -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
Kan simpelthen ikke kommer videre!
ForumindlægHej folkens derude. Har virkelig en stor problem, har prøvet at lave det men kan sipelthen ikke, kan ikke komme vidire :D Så håber nogen vil helpe mig :D Opgaven lyder: Udviklingen i det danske skovareal kan brskrives ved følgende matematiske model: Y = 417000 * 1,007^x, hvor y er skovarealet... -
Vi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B...
ForumindlægVi antager at bjergbestigeren I punkt A har en Ep (potentiel energi) på 1000 J (joule) og en Ek (kinetisk energi) på 0 J. Hvad bliver hans Ek og Ep i punkt B, C, D og E når han falder ? -
niveau løft eller C-fag i 3.g
ForumindlægHej SP Jeg går i 2.g og skal til at vælge valgfag til 3.g..det er sådan at jeg er meget splittet idet niveau løft har sine fordele. Jeg har nemlig lidt overvejet at opløfte engelsk B til A i 3.g da jeg så har 5 A fag i alt og dermed kan gange mit snit med 1.06. Men på den anden side vil det jo b... -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
Fordoblingskonstant og ekstra funktionsværdi
ForumindlægHej, kan ikke gennemskue denne sikkert simple opgave: Benyt fordoblingskonstanten til at finde en ekstra funktionsværdi f(3) = 17 og T2 = 13 Jeg er med på, at jeg skal finde a og b, så jeg får en forskrift og at jeg har punktet (3,17) i forvejen. Jeg er også med på, at hvis jeg finder et punkt... -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
Trekant
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med denne her opgave I trekant ABC er a = 7, b= 12 og c = 17 Punktet D ligger på BC, så vinkel D i trekant ADC er 45 grader a) bestem længde AD -
Præcis 100 kg rørsukker (dextrose – C12H22O11) udledes ved et uheld til en å på en varm sommerdag, hvor åen har opnået en temperatur på hele 20 grader. Hvis ...
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Skal man så afstemme en reaktion eller noget? -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægEr der nogen af jer, som har adgang til prøvebanken og som kan sende mig opgavesættet fra Mat A STX 26 Maj 2021 og 13 August 2021? Jeg vil vildt gerne have dem, så jeg kan øve mig på opgaver i skriftlig mat A. -
Funktioner
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op på lidt matematik, og jeg er kommet i tvivl om hvordan ved man om der tale er om en Linære funktion, eksponentielle funktion eller en potensfunktion i en opgave ? Håber der er nogle der har svaret :) -
Et låns størrelse, som betales over 20 år. Jensen vil udvide sit hus og ønsker derfor et lån i et realkreditinstitut. Han kan betale en halvårlig ydelse på 8...
ForumindlægHej, jeg har en opgave, som jeg har problemer med at løse, da jeg ikke ved hvilken formel jeg skal anvende. Nogle der kan hjælpe? Jensen vil udvide sit hus og ønsker derfor et lån i et realkreditinstitut. Han kan betale en halvårlig ydelse på 8000 kr. a) Beregn lånets størrelse, når den halvår... -
Hjælp !!
ForumindlægHej alle. Er der nogen som virkelig kan redde mig, jeg har fået et eksamensoplæg i kemi, som hedder Kemi A Maj 2009 HTX.. Hvis der nogen som har den, ville det være skønt. På forhånd tak. -
Hjælp jeg vil gerne skriv resume om A man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/reunite...
ForumindlægA man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought. Ken Whitty had lost touch with Yvonne but, incredibly, they were living only 300 yards apart in Neighbouring streets. Ken, 64, said: "I've walked past this house lots of times and I've even seen here in t... -
HJÆLP PLEASE
ForumindlægHej Allesammen jeg har et spørgsmål håber i kan hjælpe... :) jeg skal til brobygning imorgen i HTX men er bange for at der kun er drenge :( tror i at deer kun er drenge i HTX? eler er der ogs piger? -
Matematikkursus
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg lige er dumpet i min årsprøve i matematik A. Jeg startede i en klasse med matematik B, men er skiftede til en med matematik A. Det skal lige siges, at matematik A var uundgåeligt og hvis jeg kunne vælge det fra havde jeg gjort det. Men da jeg selvfølgelig gerne vil ...
