Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16861 til 16880 af 135324
-
Hvad skal der til for at bestå?
ForumindlægHvad skal der til for at kunne bestå matematik b-niveau skriftligt og mundtligt efter den nye reform? -
Spørgsmål ang prøve
ForumindlægHej jeg sidder her og spekulerer på om man i 10 klasse får matematik FÆRDIGHEDS prøve til eksamen? -
Rumfang
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvordan jeg regner opgaven og hvilke informationer jeg skal bruge for at udregne den. Opgaven er fra Efterskolernes afgangsprøve. Matematik - Problemløsning. Marts 2010. Opgaven er; Golfbolde 2.6 Jeg skal udregne hvor mange procent luft der er i en bestemt k... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, har et reaktionsskema der ser sådan her ud; C3H8 + O2 --> CO2 + H2O og jeg ved at når det er afstemt ser det sådan her ud: C3H8 + 5O2 --> 3CO2 + 4H2O jeg ved godt hvorfor, der står 3 foran CO2 og 4 foran H2O men hvorfor der skal stå 5 foran O2 kan jeg simpelthen ikke komme med en ... -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst... -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Reducering, grundmængde og ligninger?
ForumindlægHej folkens. Jeg har matematik aflevering for, men da jeg har lagt syg de sidste par dage har jeg ikke fået hjælp til det jeg ikke selv har helt styr på. Har selvfølgelig kigget på det selv, men syntes ikke det vil hænge sammen for mig. Har brug for en forklaring på hvordan jeg gør i de fø... -
SRP DILEMMA - MAT A OG SAMF B
ForumindlægHej studieportalen Er i den uheldige situation at jeg er kommet til at vælge en kombination (MAT A, SAMF B), som ikke ligefrem er oplagt for SRP og da dette ikke er muligt at ændre nu, vil jeg høre om der er nogen, der har en idé til hvilke emner man kan skrive i - og om nogle af jer har (evt. g... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Med Jer:) Jeg skal til at vælge emne til studieretningsopgave (en synopsis)i 3.g på STX, og jeg skal skrive i fagene MAT (A) og FYS (B), men jeg er lidt på bar bund om hvad jeg kan skrive om. Hvis der er nogen der har forslag til et muligt emne vil jeg være meget taknemlig! :) -
Ris og ros til SRP!
ForumindlægFor alle dem der er færdige med deres SRP, og andre interesserede :) Kom med jeres umiddelbare oplevelser og følelser oven på de to ugers SRP skrivning? -
HD uddannelse efter erhvers udd. og proffessionsbachelor
ForumindlægHej Alle! Jeg er først uddannet murer og derefter bygningskonstruktør. Herefter er jeg så blevet fastansat som bygge-/projektleder i et entreprenør firma. Jeg har længe gået med en lille drøm om, at læse erhversøkonomi, idet jeg synes emnet er spændende og jeg godt kunne tænke mig viden inden f... -
Projektopgave
ForumindlægHejsa..Jeg skal lave en projektopgave i matematik..Jeg har virkelig ingen ide om hvad den skal handle om.. Er der nogen der kan hjælpe med nogen ideer og måske henvise til nogen steder hvor der står noget om det??På forhånd takStella -
Ny karakterskala
ForumindlægHej. Jeg har læst på KU39;s hjemmeside, at man på medicin skal have 8 i snit i fysik, kemi og matematik. Hvad skal man have i snit hvis man har fået karakterer efter den nye skala? Håber der er nogen som kam hjælpe. De bedste hilsner SuperCarla:-) -
murer uddannelsen
Forumindlæghej jeg vil hører er lige kommet ind på en en murer skole med at finde en pratik plads fordi ikke havde karakter gode nok så vil hører om jeg kan klarer uddannelsen med 00 i matematik og 02 i dansk -
Terminsprøver.
ForumindlægHej allesammen, i næste uge skal jeg til termins prøver, jeg er ikke særlig god til matematik, jeg har meget svært ved : Sum. ligninger og vinkler, jeg kan ikke rigtig se meningen i hvad man skal bruge det til, men hvis der er nogle af jer der har nogle gode tips ville det være dejligt :) på forh... -
diskontinuert
Forumindlægjeg skal i en opgave bevise af funktionen differenteret bliver til - hvilket jeg får gjort vha. 3 trins reglen Jeg opdager så, at der på studieportalens formelsamling står, at funktionen 1 over x er diskontinuert.. Hvordan kan det være? jeg har da lige bevist at funktionen er differentiabel... -
Integral
ForumindlægEr der nogen der har en ide til hvordan denne kan løses... integral( 3^x * (3^x)^2 ) dxAltså kan den også omskrives til integral(3^3x)dx -
Gør rede for, at to arealer er ens
ForumindlægHej Jeg har brug for noget hjælp er helt på bar bund. STX matematik A maj 2009 Opgave 15 http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Opgaven ses side 7 To funktioner f og g er bestemt ved f(x) = -x^3 + x^2 + kx + 3 g(x) = x^2 + 3 hv... -
Kritiske punkter
ForumindlægHej alle Jeg sidder og har et problem med denne matematik opgave og håber i kan hjælpe mig med at løse den: Udregn i hånden de kritiske punkter for f . Skal jeg differentiere først mht. x og derefter y? -
Linjer
ForumindlægHjælp til denne opgaver
