Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16861 til 16880 af 92586
-
Lille engelsk stil
ForumindlægDet her er første del af min engelske stil.. håber der er en der lige vil kigge den i gennem.. MV PeterWhen I walked of the quay and into the village of Schull, it all looked like a deserted ghost village where nobody lived. After a short research I found out why it looked like it did. It was the... -
Tysk terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg skal op til tysk terminsprøve i morgen. Jeg er meget nervøs for prøven og i sær oversættelsen. Jeg er virkelig dårlig til at lave sætningsanalyse. Jeg ved godt hvor x og o skal være, men bliver i tvivl med genstandsled (trekant) og med hensynsled (firkant) og den der bølge man laver ... -
SSO - for lang?
ForumindlægHej, Jeg er sådan nogenlunde færdig med min SSO. Jeg har forstået på folk herinde, at en normalside er 2400 tegn med mellemrum. Og man derfor må skrive 36.000 tegn med mellemrum i sin SSO. Men min SSO er på 36.921 tegn med mellemrum. Tror i det er noget der gør noget? Men hvis jeg f.eks. mark... -
Syre og baser! hjælp
ForumindlægHej, jeg forstår ikke helt det med at vands ionprodukt? Jeg forstår godt at antallet af H30 og OH altid vil være det samme i en opløsning. Men hvordan kobler jeg det til at man kan udregne pH værdien for en syre/base tilført vandet. -
Gymnasie eller efterskole ? Hjælp (er allerede inde i året)
ForumindlægKære alle Jeg startede for 1 uge siden på Aurehøj Gymnasium. Introdagene var sindssygt lange og hårde og jeg følte mig som en ubetydelig lille myre i den kæmpe flok elever. Vi skulle lave nogle virkelig grænseoverskridende ting, og jeg følte ikke der var forståelse for hvis man ikke havde lyst. P... -
Aflevering
ForumindlægJeg ved ikke om dette burde ligge under Debat-forummet i stedet for Matematik-forummet. MEN, Jeg har en lille diskussion kørende med min lærer om hvorvidt, afleveringen skal være på hans primisser. Dvs. at jeg gerne vil bruge LaTeX, til mine afleveringer, men da han ikke kan rette i dem, så lader... -
iBsc og FIR
ForumindlægHej alle- Jeg sidder lidt i en skruestik, som jeg håber at een med konkret personlig erfaring på området, alternativt en arbejdsgiver, kan være behjælpelig med at afklare - Jeg er 28 pr april 2012. Jeg har arbejdet som professionel soldat, kok , forsikringssælger og håndværker siden m... -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
HJÆLP til skema med begyndelsesværdi,vækstprocent, antal perioder og slutværdi
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg sidder med et skema i matematik, hvor der f.eks. står: Begyndelsesværdi Vækstprocent Antal perioder Slutværdi 2000 5% 10 Hvordan er fomlen for at finde slutværdien ? Og hvordan er de andre formler for he... -
"logik"
ForumindlægKan man udlede på følgende måde? (p→r)∨(q→r) ¬(p∧¬r)∨¬(q∧¬r) ¬(p∨q)∨r (p∨q)→r -
Plan i rummet og følgefejl?
ForumindlægVar til eksamen her den 27 .maj i Matematik A STX I opgave 11 a) bliver man stilt til opgave at finde ligningen for den plan der indeholder (50,0,0) (0,10,0) (10,0,10) Jeg starter med at finde min normalvektor, og da man kan finde en normalvektor til planen ved at finde krydsproduktet af to vekt... -
ret fejl i sætning
Forumindlæghej. jeg sidder med en sætning hvor jeg skal rette fejlen og skrive hvorfor. nogle som gider hjælpe mig med denne sætning: He had seen uncle Simon twice before, but he did not recognize him jeg har prøvet at lave den om til dette, da jeg synes det er den eneste fejl, men jeg ved ikke rigtig hvord... -
Ln og Log
ForumindlægHej alle på SP jeg sidder og læser op til mat A mundtligt eksamen og kunne godt tænke mig at stille nogle spørgsmål inden for logarimer: 1. hvornår skal man bruge Ln frem for Log og 2. hvorfor blev den naturlige logaritme indført? håber nogen med forstand på matematik kan hjælpe mig:D på forhån... -
A eller B niveau??
ForumindlægHej hejJeg ved seriøs ikke hvad jeg skal gøre...!Det er sådan at jeg bliver student i år, men mangler sygeeksmainer b.la. i mat bJeg har tilmeldt mig noget kursus på mat a niveau som kan tages indenfor 6 uger.. men nu tænker jeg .. skulle jeg havde taget b niveau? Jeg kunne jo ta b niveau og samt... -
HJÆLP: BiologiNoter
ForumindlægHey alle! Er der nogen herinde der har gode biologinoter til eksamen? -
Polterabend, Personkarakteristik
ForumindlægHvis der er nogen der har læst polterabend, så må i meget gerne hjælpe.. Jeg skal lave en personkarakteristik af Simon og døden, men kan ikke finde ud af det? Please hjælp ;) -
Theogonien
ForumindlægHvad skal myten om delingen af oksen forklare? Bliver Zeus overrasket over indholdet af den del, han valgte. ? I øvrigt vers. 501, fadrenes brødre, hvem er det? -
Erhvervsøkonomi A
ForumindlægNu er jeg jo så blevet en af de heldige vindere af at skulle op i mundtlig EØ... Så derfor ville jeg lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode EØ niv. A notater... Har godt nok mine egne.. Men det er tit det hjælper lidt på det og have nogle andre osse... Det er jo ikke altid det hele m... -
Hukommelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående hukommelsen Når man taler om at korttidshukommelsen kun kan holde på op til 7 informationer på en gang, hvad menes der så præcist med informationer som man skal holde styr på på engang i forhold til dagligdagen eksempelvis, og hvordan er det at disse information... -
life lines
Forumindlæg" life lines" engelsk basis bog på c niveau... jeg vil meget gerne hører om der er andre der har læst den bog?????
