Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16881 til 16900 af 20688
-
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
Eksamen - Energibevarelse??
ForumindlægHej alle ! Er der nogle af jer der kan gøre rede for hvad energibevarelse er ? -
Sinus, Cosinus og Tangens
ForumindlægNogen der kan lære mig om Sinus, Cosins og Tangens på deres egen måde? For jeg forstår ikke og kom med en som jeg skal prøve og løse. -
Beregn elovationsvinkel
ForumindlægHej Vand pumpes ud fra brandslange med fart på 15m/s. Find vinkel som brandslange skal danne med vandret, så vandet bevæger sig længst muligt, før det rammer jorden. Hvis vinkel er α, er vands starthastighed i vandret retning: V0x=15m/s*cosα og vands starthastighed i lodret retning... -
Beskriv dette med fysiske termer
ForumindlægEn græshoppe sætter sig fast på en bilrude. Bilen kører 110 km/t på motorvejen, mens græshoppen sidder på ruden. Er der en, som kan komme med fysiske beskrivelser af, hvad der sker? F.eks. om forskellige kræfter. Har græshoppen statisk friktion, idet den har sat sig selv fast til ruden? -
Solindstråling...
ForumindlægJeg har brug for hjælp med denne opgave som jeg skal aflevere i morgen... jeg har siddet længe og prøvet at komme til svaret, men jeg kan ikke finde ud af det... er der nogen som kan hjælpe mig ??? Opgaven: Grafen viser, hvordan slindstrålingen på en solfanger varierede i løbet af en klar sommerd... -
størrelsen af ladning
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man løser nedenstående opgave? Vi slutter et bestemt steroanlæg til 230 V. Strømstyrken i tilledningen er 4,6 A. Vi hører musik i 2,5 timer. a) beregn størrelsen af den ladning, der er strømmet gennem steroanlægget i løbet af de 2,5 timer. b) hvor meget energi er ... -
Induktion, vekselstrøm og transformation.
ForumindlægHej. Er der ikke lige nogenn der gider skrive de vigtigste ting jeg kan have med under de emner. Skal bruges til rapport, og ved ikke en dyt om det TAk på forhånd :) -
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Fjollebillede !
ForumindlægHej vi skal snart tage fjollebillede, men er heelt tom for ideer ! Vi går i 3.z og har kemi på højniveau. Help us :) -
jern skaller og elektroner
Forumindlæghej jern har 2 e i inderste skal og så 8 i nr 2 skal og så 14 i nr 3 skal og så 2 i nr 4 skal men jeg tænkte på om der er en grund til at det er 14 i nr 3 skal ? der kan jo være op til 18 i tredje skal normalt.... der er fordi jeg kunne tænke mig at vide hvor mange elektroner der er i denne ion ... -
Taksonomiske niveauer ?
Forumindlægfølger disse problemstillinger de taksomiske niveauer ? Hvad er en dampmaskine og hvem opfandt den? Hvordan virker dampmaskinen? Hvad er dampmaskinen blevet brugt til? Hvad er den industrielle revolution? Hvilken betydning har dampmaskinen haft på den industrielle revolution? -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?
ForumindlægSidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år? -
Harmonisk svingning med fjeder
ForumindlægHvis man sætter en fjeder til at svinge op og ned med et lod forbundet, således at den udfører en harmonisk svingning, hvad er det så der gør at den vil stoppe på et tidspunkt? En harmonisk svingning er jo defineret som en svingning, der fortsætter, hvilket en fjeder ikke vil gøre, hvis man l... -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
Beregning af strækning?
Forumindlæghej alle Jeg skal finde en strækning, og jeg ved at jeg skal bruge formlen v = s/t... hvor jeg skal isolerer s Er det så sådan her jeg skal isolere. s = v * t ? Jeg er nemlig ikke helt sikker. Med venlig hilsen Ludvig -
Cepheidestjerner+afstandsbestemmelse
ForumindlægJeg har beregnet afstanden til M100 (spiralgalakse) for 12 cepheide-stjerner og derefter fundetafstanden til M100 i både parsec og lysår. Jeg skal forklare, hvor jeg ikke får samme afstand til stjernerne, som ifølge wikipedia er lig med afstanden til galaksen, der i dette tilfælde er M100: "... -
forkort..
ForumindlægKan ikke helt få denne forkortet.. hjæp.. -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ...
