Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16881 til 16900 af 20599
-
Hvad startede Den Kolde Krig.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver en opgave om Den Kolde Krig, men jeg har nogle problemer med at finde noget ordentligt stof. Sådan som jeg har forstået det, så blev tyskland delt op efter 2. verdenskrig, hvor der opstod uenigheder om ideologier og samfundsformer, dvs. kapitalisme vs. kommunisme. ... -
Gymnasiet
ForumindlægHej Alle Sammen.. (L) Jeg vil starte med at sige jeg beklager virkelig meget, men der er en eller anden der har været inde på min bruger og skrevet alt muligt... :/ Det jeg virkelig ked af ,,,, Meen jeg har et spørgsmål til jer: Jeg skal på gymnasiet, og det er sådan at jeg har valgt naturviden... -
Kollegier
Forumindlæghej alle sammen Jeg skal til at finde et kollegieværelse til både mig selv og min veninde. Nu skal jeg selv søge et tæt på Århus Universitet og min veninde søger et tæt på Odense og Aalborg Universitet. Hun søger begge steder, fordi hun ved ikke hvor hun bliver optaget henne. Hverken jeg eller ... -
HF eller VUC?
ForumindlægHej, har nogle spørgsmål angående forskellen mellem VUC og HF ... hvad er den præcise forskel? Jeg kan forstå, at man netop skal til at betale i dyre domme for at gå på VUC, men hvorfor så ikke bare tage HF? - og hvad er kravene for at kunne tage et fuldt hf-forløb "gratis" fremfor at ... -
Demokratisering
Forumindlægjeg er i gang med en projektopgave, og har virkelig brug for hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad kræver der for at et land kan få demokrati? Tak på forhånd!:) -
Kan jeg opnå et godt gennemsnit, og komme ind på min drømmeuddannelse?
ForumindlægHej folkens. Jeg studere på HHX i 1. g, og er i tvivl, om at jeg kan opnå et godt gennemsnit og læse videre på min drømmeuddannelse (Økonomi på KU). Jeg synes selv at jeg er intelligent og lærer hurtigt, men mine første standpunktskaraktere var ikke særligt gode. Udover det, er tysk mit vær... -
Socialistisk syn på økonomisk ulighed?
ForumindlægHvis nu en Liberalist siger at økonomisk ulighed i Danmark er godt eftersom det skaber mere vækst og eftersom de rige får flere penge skaber de flere jobs hvordan skal man så argumentere imod det fra en socialistisk synsvinkel? Desuden Indkomstforskellene i Danmark har vokset, dvs at de rige tj... -
Hvorfor ønsker samfundet en høj grad af social mobilitet?
ForumindlægSe overskrift? En forklaring eller en henvisning til en hjemmeside, ville hjælpe mig meget. Tak på forhånd og god weekend. -
identitet
ForumindlægHvad er forskellene mellem en individuel og en kollektiv identitet? -
Øjenlæge uddannelsen
ForumindlægHej Jeg har altid drømt om at være øjenlæge lige siden jeg var lille. Men hvor lang tid tager den uddannelse? Og hvilken linje skal man tage på gymnasiet? Tak på forhånd. -
Naturlig eksponentialfunktion
ForumindlægDer gælder at i kan omskrives til e^ln(a) Men jeg kan simpelthen ikke se hvordan. Jeg er ellers nogenlunde med på alt det med omvendte funktioner og logaritmer. Kan nogen skære fuldstændig ud i pap, hvordan det er tilfældet? På forhånd tak. -
Tuberkulose
ForumindlægKender I nogle hjemmesider om tuberkulose? -
T-hjælperceller og B-hjælperceller?
ForumindlægJeg har problemer. Jeg er ved at skrive mit SRP, og jeg er gået i stå efter at to troværdige kilder giver modstående svar. Den første kilde siger: Når en makrofag har fagocyteret en mikroorganisme/fremmed celle, præsenterer den antigenerne for T-lymfocytterne. Når disse så genkender et antige... -
Den stille pige eller den dovne dreng
ForumindlægHej!Vil hører om der er nogle stille piger her inde eller dovne drenge, som i virkeligheden får 7 eller 8 i årskarakterr, fordi de er for gernerte eller for passive og dovne, men går til eksamen og får 11 eller 13Jeg mener bare det er ikke fordi en elev der normalt får 7 går op og får 13 fordi ha... -
3. års opgave
ForumindlægPUHA hvor det fylder meget i ens hovede hva?? Vi skal aflevere emne på torsdag og jeg er TOTALT på bar bund - aner ikke en disse om hvad jeg vil skrive om.. Det eneste ved er at jeg nok vælger at skrive i dansk... Så! Ville høre om nogen havde nogen enormt gode forslag til hvad man kan skrive om?? -
Español...!
ForumindlægHer en en lille oversættelse i meget gerne må kigge på!1. Monserrat ved intet om Jorge. Derfor begynder hun at udspionere ham. - Monserrat no sabe nada sobre Jorge. Por eso comiensa a vigilarle.2. Da Jorge altid kører afsted i sin bil, kan Monserrat ikke følge efter ham. - Porque Jorge siempre se... -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
Hurtig rettelse??
ForumindlægJorge es un hombre y tiene vienteuno años. Quire mas carme buscar una novia. Por el momento no tener suerte. Dice los rockeros agarrarse todos las chicas. En una parque en Barcelona encuentros una chica de blonde, que encantarle a alguien. Es tener interés sobro todo por la chica con la tordillas... -
Tysk oversættelse.. Please hjælp mig!!!
ForumindlægJeg har en tysk oversættelse på 10 linjer, fra dansk til tysk, har lavet den men er sikker på at der er en masse fejl. Håber der er nogen som vil læse korrektur på den... Please :) -
et par sætninger..!
ForumindlægEr der nogen der kan oversætte disse sætninger, for jeg er ikke helt sikker på det jeg har lavet...?-Jeg er meget glad for at du kommer på besøg til Danmark.-du skal være parat til vejret her.-Der er mange vigtige steder som du skal se.-Jeg håber at du bliver glad for at besøge Danmark og får en ...
