Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16901 til 16920 af 95433
-
Kemi opgave
ForumindlægHejJeg har brug for lidt hjælp i følgende opgave. Jeg har nemlig siddet med den i lang tid uden at komme videre, så tænkte at i måske vil hjælpe :)Opgaven:Opløselighed af Ca(OH)2 i 0,100 M CaCl2:Ved en syre-basetitrering bestemmes [OH-] i en opløsning af Ca(OH)2 i en 0,100 M CaCl2 (aq). Herefter ... -
Religions notater haves!
ForumindlægHejsa... Jeg har ikke lige set jer allesammen på den tråd hvor jeg skrev, at jeg havde nogle noter... Jeg har noter til Etik, Buddhisme og Islam...hvis i er interesserede vil i så ikke please skrive til min mail... Jeg glemmer at tjekke gamle tråde... :)Janerka@hotmail.com, eller kontakt vha. stu... -
Do, does, don't osv
ForumindlægHej JEg er i gang med at forberede til i morgen, men der er noget som jeg ikke rigtig forstår 1) Altså do brguer man i nutid, hvór det i tredje person ental er does. Ikke? 2) og did i datid 3) Hvornår hedder det så don't, didn't, does not, do not? På forhånd tak! -
2.gradligning
Forumindlægjeg har en 2. gradsligning, og bliver bedt om at redegør for fortegnet c, hvad er det nu det er? -
Er der nogen der vil rette min oversættelse
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
Betaling for uddannelse i Danmark?
ForumindlægJeg hørte her til morgen i TV-avisen, at Dansk Folkeparti er kommet med et lovforslag om, at unge som tager en akademisk uddannelse i Danmark skal forpligtes til at arbejde i Danmark. Dette skal forstås således, at hvis jeg tager en cand.polit i Danmark, så skal jeg enten arbejde i Danmark i en å... -
7 taller ?? hjælp
ForumindlægHej jeg har et KÆMPE problem. jeg har 5 mundtlige eksamener, og har tag alle de skriftlige. De 2 af de skriftlige har jeg fået svar på og det var 12 og 12 tal. Jeg er normalt vant til 12 og 10, og så en gang i mellem sjældent får jeg 7. Men jeg ved ikke hvad der er galt til de mundtlige eksamner... -
Foklaring af længde og bredde
ForumindlægDavs :D jeg er stødt på et problem og jeg kunne godt tænke mig at i hjalp mig :D Opgaven lyder: For A-formaterne gælder at b/l = 1/2 * l/b Vis, at forholdet mellem brdde og længde er 1 / kvadratroden af 2:D Hjælp mig! -
Engelsk oversættelse - hjælp tak
ForumindlægHej, jeg har lavet følgende oversættelse af en dansk tekst(den danske tekst står nederst):\n\nMin oversættelse:\n\nAn Englishman, who had a farm in Africa not very far away from the blue Nile, had an elephant too, which he cared much about. His dad had got it from natives. It was very tame and of... -
Jeg har brug for hjælp til lidt kemi
ForumindlægOpgaven lyder: En ester af en monohydron syre har følgende struktur: R1 l C = O hvor R1 og R2 angiver alkylgrupper. l O l R2 Der afvejes 0,492 g af esteren i en kolbe, hvortil der yderligere sæettes 50,0 mL 0,100 M NaOH-opl0sning. Kolbens indhold koges nu under... -
Line Integral
ForumindlægHej Derude. Jeg har en opgave, som jeg ikke kan regne rigtigt. Opgaven lyder som: Calculate the line integral of the function from the origin to the point (1,1,1) by three different routes: c) The direct straight line. Jeg begynder med (a) ved at sætte dy = dz=0, så; som jeg synes, at d... -
Vektor
ForumindlægHeej Vil ikke være sød og hjælpe mig?? --> --> --> i et kordinatsystem er der givet stedvektor a, s og t vektor r har længden 3,48 og danner en vinkel 44,3 grader med x-aksen vektor s har længden 4,1... -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
sinus hjælp :(
ForumindlægOm to ensvinklede trekanter oplyses det at vinkel A = 32grader. Side b i den store trekant er 90. Siden c i den lille trekant er 40 og forholdet mellem siderne a i de to trekanter er 1 til 1½. Konstruer de to trekanter og beregn vinklerne A og B, samt længden på de resterende sider i begge trek... -
varmeberegning
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg har 2 dL vand på 90 grader C. Der tilføres x L vand på 5 grader C indtil blandingen har nået 50 grader C. Spørgsmålet er hvor meget vand der tilføres de 2 dL. Jeg ved fra en tabel, at vands varmefylde er 4190. Jeg sætter så 1,7 dL*4190*(90-50) = x*4190*(5-50). Og... -
STX dansk skr. eksamen 2012: essay: Sprogbrug i medierne
ForumindlægHej derude :-) Jeg har været oppe i skriftlig dansk på a-niveau, hvor jeg skrev essayet: "Sprogbrug i medierne" Essayet skulle tage udgangspunkt i artiklen "Medier går amok i en voldsrus over valgkampen" samt overveje konsekvenserne af en hård retorik i medierne. Jeg e... -
MATEMATIK LEKTIEHJÆLP!
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år. Jeg går i 2.g og har matematik på b niveau og har virkelig brug for lektie hjælp. så jeg ville høre om der var nogle studerende som evt. er interesseret i at tjene lidt ekstra ved at give mig lektiehjælp en gang om ugen, ca. 1,5 time pr. gang. Du skal bo i københavn.... -
HJÆLP :(
Forumindlæger midt i SSO og skal bevise at cosc=(1/tanA)/(1/tanB) Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe - for er helt på herrens mark... hjælp ! -
Intermolekylære bindinger
Forumindlæg3) Hvilke intermolekylære bindingstyper er der i følgende 7 stoffer: a) CH3COOH b) C4H10 c) O2 d) CH3Cl e) H2O f) Cl2 g) HCl h) Hvilke type stof er de? Hvordan kan jeg se det? Ved godt der findes dipol-dipol bindinger, londonbindinger og hydrogenbindinger, men hvordan kan jeg s... -
Energi
ForumindlægEnergi til opvarming af is Jeg skal vel ikke bare bruge Q=m*cp*deltaT Jeg får også angivet enthalpi
