Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 16921 til 16940 af 27490
-
College - USA
ForumindlægHej Jeg vil efter 3.g gerne læse videre på college i USA. Jeg spiller basketball og jeg vil meget gerne på et college, som har et godt basketball hold, hvor jeg kan udvikle mig til en bedere spiller og person. Samtidig vil jeg selvfølgelig også studere (advokat). Jeg tænker ikke på udveksling... -
Protolyseligevægt, ligevægtskonstant
Forumindlæghejsa. min lærer har givet mig et udtryk for protolyseligevægt og ligevægts konstanten. jeg skal bevise hvordan jeg er kommet frem til ligningen men jeg ved ikke hvordan. det har vist ikke noget med en diprot syre at gøre? her er hvad jeg har fået. S1 + B2 ⇔ S2 + B2 (1) korespornderende syr... -
muhammed krisen
ForumindlægHej alle:).. kan man betrægte muhammed krisen som en krig? - Ane -
Laks - smoltifisering
ForumindlægKan dette passe? Hvis en 2-årig laks klarer vandringen gennem søer, åer og ud til fjorden, skal den omvendes fra ferskvand til saltvand. I fjorden mødes fersk- og saltvand og blandes. Dette kan være til stort besvær for laksen, da her ikke blot er nye fjender og bytedyr men også saltbalancen kan ... -
Vands densitet.
ForumindlægDer står i min bog, at densiteten af vand afhænger lidt af temperaturen og jeg har prøvet at sætte det i perspektiv med formlen for densitet, som er ρ=m/V. Jeg er kommet frem til, at densiteten må falde ved højere temperatur, da m vil formindskes ved opvarmning. Er dette korrekt? Eller... -
Ret en lille historie (På dansk) :)) Søde smukke Danmark.
ForumindlægDagens lange røde tråd fortæller en begivenhed, der løser et mysterium, men hvordan løser han mysterium, er han virkelig et geni – eller er han blot en normal klog mand med det lange lysbrune hår, og hatten i hånden medens han drikker kaffe, og læser New Yorks Time, måske kunne det være et ... -
Panokrati (Haster!)
ForumindlægHej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og en af mine valgte styreformer er panokrati. Jeg forstår ikke helt hva det går ud på så det ville være rigtig dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig (: Mange gange tak på forhånd ! -
Danskhed
ForumindlægHej, jeg skal skrive et essay om danskhed. Nogen der kan komme med gode ideer , havd jeg evt kan skrive om , det skal kun fylde en side. -
Fortolkning af Se7en
ForumindlægHej allesammen! Har nogen af jer set filmen Se7en? I så fald vil det være alletiders, hvis I vil give jeres fortolkning og hvis I kan, så gerne inddrag scener, der beviser dette. Hilsen Liselotte -
Differentialkvotient
Forumindlæg1) Udregn Δy ud fra punktet 3 for f(x) = x2-2x - Man kan vise sætningen: Funktionen f er kontinuert i x0 netop når Δy → 0 for h → 0. 2) Vis ved hjælp af sætningen at f er kontinuert i 3. 3) Udregn derefter Δy med udgangspunkt i x0 og vis at f er kontinuert i x0. Er de... -
syre-baserektioner
ForumindlægJeg ved slet ikke hvad det er der sker i denne reaktion .0 HJÆLP.... Opskriv reaktionen mellem HCl (g) og NH3 (g). Der dannes et fast stof. Forklar hvad der sker. -
DANSK METODE
ForumindlægHey i søde mennesker derude. Jeg sidder ligenu og er igang med mit AT og kommer lige pludselig i tvivl om min metoder. For jeg har nemlig "analyseret" på den måde at jeg har fulgt en person, denne person laver en fejl og der kommer konsekvenser. min opgave har så været at følge de... -
Gennemsnit
ForumindlægNogle der kan hjælpe med b og c? -
HJÆLP!!!
Forumindlæg1. Hvilke fysiske og kemiske egenskaber har stoffet ascorbinsyre? 2. Hvordan fremstiller man ascorbinsyre syntetisk? 3. Hvilke fødeemner indeholder ascorbinsyre? 4.Man anvender ascorbinsyre som tilsætningsstof til en lang række fødevarer. Hvorfor tilsætter man ascorbinsyre? 5. Hvad sker der, hvis... -
Tyngdepunkt
Forumindlægjeg har en cirkel, som er beskrevet ved ligningen: x2 + (y+5.625)2 = 25.6252 Hvordan bestemmer jeg y-koordinaten til tyngdepunktet, når cirklen er afgrænset til et udsnit hvor A = (25 , 0) og B = (-25, 0) A og B er altså grænserne på cirkelperiferien -
Hjææælp!
ForumindlægHej Alle sammen. Er der nogen der kan forklare mg hvordan jeg løser opgave 3 i den vedhæftet fil? Skal fremlægge om det i morgen og er helt lost!! På forhånd tak! -
Spørgsmål om muslimer i DK
ForumindlægNogle der kan komme på gode grunde til dette spørgsmål? Hvorfor er det sværet at integrere sig som muslim i Danmark? -
Trigonometri
ForumindlægHvordan kan man finde de resterende sider i en vilkårligtrekant, hvis man kender en vinkel, arealet og den hosliggende side? -
Nanoteknologi
ForumindlægHej alle, Jeg skriver til jer for at bede jeg venligt om deltagelse i en spørgeskemaundersøgelse omkring den danske befolknings viden om, og holdning til, nanoteknologi. Undersøgelsen er en del af et forskningsprojekt hos Aalborg Universitets Nanoteknologifakultet. Besvarelse tager omkring 4-6 mi... -
Hvad er hulelegenden
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig, hvad hulelegenden går ud på? (i fórbindelse med biedermeierkulturen). Min dansklærer har skrevet det i nogle noter, der er blevet udleveret, men det er ikke blevet forklaret. Hilsen Maria
