Søgning på: Andet. Resultater: 16941 til 16960 af 91205
-
Magnetfelt 2 Ledninger
ForumindlægHej, 2 ledninger har den samme strøm IB løbende med modsat rettede. De er adskildt langs y-aksen med en afstand 2a, hvor den ene der har strømmen nedad-løbende er i y = -a og den anden i y = a Hvordan finder jeg det totale magnetfelt, jeg får det hele tiden til 0, men jeg har brugt amperes ... -
hmm...hmm..tjo..næh? hjæææælp!!!
ForumindlægHejsa..Sidder lige med en opgave her, jeg ikke rigtig kan kom videre med. Håber at der er en eller anden der er villig til at hjælpe. Jeg vil være jer meget taknemmelig.Genet for cystisk fibrose sidder på kromosom nummer 7. det spænder over 250 kilobasepar(250.000 basepar) og koder for 1480 amino... -
Hjælp med denne!
ForumindlægSpillet kan fx forløbe med følgende sekvens af slag: Spiller 1 slår 3, spiller 2 slår 4, spiller 3 slår 4 og går ud. Turen går tilbage til spiller 1, som slår 5, hvorefter spiller 2 slår 1 og går ud. Spiller 1 er vinder. Et andet forløb kan være: Spiller 1 slår 4, spiller 2 slår 5 og spiller 3 sl... -
Renter er det bedste! :)
ForumindlægHej jeg har 2 spørgsmål :) 1) En person køber et maleri til en værdi af 60.000 kr. maleriets værdi vokser herefter med 12 % om året. a) Bestem værdien af maleriet efter 5 år. (Hvad er svaret og løsningen her?) Et andet maleri havde en værdi af 85.000 kr. efter 11 år var værdien af de... -
∧ eller ∨
ForumindlægJeg har lagt mærke til, at når en ligning har mere end én løsning, så bruger en man en disjunktion af løsningerne. F.eks. kunne man sige at ligningen x2 - x = 0 har løsningerne "x=0 ∨ x=1". Hvorfor er det egenlig, at man bruger en disjunktion fremfor konjunktionen "∧&qu... -
Kræfter og vektorer :S
ForumindlægJeg håber det er i orden, at lave sin anden tråd i dag :)Jeg har såmen et sidste problem:http://www.upit.dk/u/opg2.JPGJeg har kigget alle vektor siderne igennem (MAT 2 bogen - gymnasie), men fandt intet lignende...Jeg håber I kan hjælpe.. Som tak får I nogle links til Rosenborg - Arsenal (nogle a... -
WinEdt lignende editor til Mac
ForumindlægJeg har tidligere været meget glad for WinEdt som editor, når jeg har skrevet i LaTeX. Nu har jeg en Mac og leder efter en tilsvarende editor, hvor de matematiske tegn, etc. også findes som knapper, så jeg ikke behøver kende koderne for dem alle. Jeg har haft installeret texmaker, men kunne ikke... -
Installering af Latex
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at installere Latex, og til det følger jeg guiden "http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/" meget, meget slavisk :) Jeg er nået til punktet "AucTeX 11.14" under "Install". Der står der under test: Re)Start Emacs. In emacs, call M-x latex-mode. Yo... -
Håndtering af Essay spørgsmål?
ForumindlægJeg sidder og skal til skrive en opgave, hvor jeg skal svare på et såkaldt essay spørgsmål, der lyder sådan her:"Why do you think counterfeiting is increasing, and why is it so hard to stop it?"Hvordan griber man egentlig sådan en an, på den bedste måde, m.h.t. struktur osv.Jeg finder d... -
grænseværdi mhp. approksimation af binomialfordelingen
ForumindlægJeg er i øjeblikket ved at skrive en matematikrapprot om approksimation af binomialfordelingen med poissonfordelingen. Opgaven består sådan set bare i at fortælle om det vha. nogel søjlediagrammer, tabeller osv. Meenn.. Det kan vi jo ikke bruge til noget. Vi skal have noget ordentlig matematik på... -
Menneskesyn
ForumindlægHej Alle!Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at poste dettte indlæg, men nu prøver jeg lykken alligevel.Jeg skal til at skrive opgave i kristendomskundskab/livsoplysning på første år i lærer-uddannelsen.I min opgave vil jeg blandt andet komme ind på forskellige former for menneskesyn i oply... -
ret en tekst
ForumindlægMein Weihnachtsabend Hallo Frau Lotte. Ich möchte gerne meinen Weinachtabend erzählen. Wir waren acht Personen. Meine Mutter, Mein Bruder, Meine Tante mit ihren zwei Kinder, Meine Oma, Meine andere Tante von Deutschland und selbstverständlich mich. Wir starteten damit zu Geschenke zu öffne... -
Klage over Spansk A skriftlig eksamen
ForumindlægVi har fået vores skriftlige karakterer tilbage i spansk, og til vores store overraskelse er nogen af os blevet bedømt ekstremt hårdt. Jeg er ikke den bedste til grammatik, men ligger normalt til et 7-tal. Jeg har fået 02 til eksamen. Vores spansk eksamen er blevet rettet af 2 censorer. Den ene d... -
FSA - mundtlig dansk
ForumindlægHej!!jeg skal meget snart op i mundtlig dansk og plejer at få 10 i mundtlig dansk..SÅ jeg vil gerne vide oim i havde nogle tips/råd om hvordan man kan starte på en genial måde, hvordan man kan pynte på det og give godt indtryk osv.?*Jeg har 2 problemer der irriterer mig meget..det ene er at når j... -
Hjælp til retterlser af længere biled
ForumindlægNogle der gider hjælpe mig med disse sætninger:Han satte sig ned og prøvede at bestille en sandwich. He sad down trying to order a sandwich.Så kiggede han på kortet. Then he looked at the menu.Der stod: It said: Da vi på grund af mangel på personale ikke kan betjene vore gæster ved bordene, bed... -
Samfundsfag
ForumindlægJeg har fået til opgave at starte en valgfri diskusion i en 2.g SA klasse.derfor har jeg søgt rundt på nettet for at finde et muligt diskutionsemne. her faldt jeg bl.a. over:1) Politiken.dk - Gymnasium mister frihed til selv at vælge fag såsom drama, film mm.2) Politikken igen - Orkanen Rita har ... -
Citater samt redegørelse..
Forumindlæghej..\n\nJeg har lagt et indlæg om citater før, men fik ikke rigtig noget hjælp.. jeg vil også spørge om noget andet..\n\nDe siger at vi skal redegøre i en opgave om zionismen osv. Må man så gerne lave et afsnit udover redegørelsen, hvor man diskuterer? \nJeg har nemlig sammen med opgaven fået ud... -
Eksamensopgave fra 2005: Genbrug af aluminiumsdåser
ForumindlægAngående opgave 2 i sættet fra 2005:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdfJeg øver til terminsprøven i kemi og jeg er lidt i tvivl om d) i ovenstående opgave.Jeg vil sige at aluminiumoxidlaget dannes ved at aluminium oxideres af O2:4Al(s)+3O2(g) --> 2Al2O... -
Det ville være rart....
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig med at rette 4 engelske sætninger...1.Fortællerens barndom blev tilbragt i bylivets udstødning.1.The narrator’s childhood was spending in the citylife’s exhaust. 2.Snedkernes skæg var noget man skulle have når ens bopæl var på landet.2.The cabinetmake... -
parabeltangent
Forumindlægen parabel har ligningen : y = 2x^2 -3x -2 Punkterne A og B ligger på parablen og har førstekoordinat henholdsvis 0 og 2. 1) bestem en ligning for parabeltangenten i A og for parabeltangenten i B. ----------------------------------------Jeg har først diff. udtrykket:y = 2x^2 -3x -2 <=>y'...
