Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16941 til 16960 af 72126
-
Teori som høre under faglige mål (SO htx)
ForumindlægHvordan kan man komme ind på: redegøre for tanker og teorier, der ligger bag erkendelse inden for teknologiske, naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske fagområder redegøre for forskellige videnskabelige metoders mulighed for at bidrage til en konkret problemløsning redegøre... -
Economics & Business Administration
ForumindlægHej Er der nogen, der kender noget til denne uddannelse ? Den kan tages på CBS, AU samt SDU, hvor den i Odense hedder Economics & Business Administration, Business Management. Jeg vil meget gerne høre lidt subjektive meninger om uddannelsens kompetencegivning og studiets opbygning bortset f... -
Er jurastudiet noget for mig?
ForumindlægJeg har lige afsluttet min HF, og overvejer derfor, hvad jeg skal i gang med at studere på et tidspunkt. Jeg har i en længere periode overvejet jura, da det lyder som et spændende studie. Jeg har søgt mange debattråde, hvor folk skriver, at det er vigtigt, at det er noget der virkelig interessere... -
Erhvervsøkonomi med tilvalg
ForumindlægHej. Jeg er blevet optaget på erhvervsøkonomi med tilvalg i Aarhus. Jeg er dog i tvivl om, hvornår jeg kan få lov til at vælge mit sidefag? For indtil videre står der, at jeg er blevet optaget på erhvervsøkonomi. God aften :-) -
Søger en CBS og KU studerende til at chatte
ForumindlægJeg håber du kan hjælpe mig, med at få en oversigt over hvornår forskellige forelæsninger/kurser tager sted på CBS og KU. -
Hvilke stoffer kan blive magnetiske
ForumindlægHey allesammen! Ville lige spørge om hvilke af disse stoffer, der kan blive magnetiske: jern aluminium kobber sølv guld stål messing papir læder plastic træ glas :D...på forhånd tak venner :) -
Køb af "brugt" selskab
Forumindlæghvad kan bedst betale sig... Oprettelse af et ApS eller A/S - eller opkøb af et brugt selskab? -
Isotoper
ForumindlægHvornår er det at en isotop bliver radioaktiv?:) -
Baggrundsartikler
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket baggrundsartikler til min mundtlige eksamen og jeg kan simpelhen ikke finde nogle. Jeg har været rundt på diverse hjemmesider, men kan ikke finde noget. Er der nogle, som kan hjælpe mig med, at finde en at bruge? -
Absolut konvergens: i^n a_n
ForumindlægHej. Håber, at I kan hjælpe. Lad være en absolut konvergent række. Er følgende række absolut konvergent?: Jeg er ude efter en god forklaring på hvorfor/hvorfor ikke absolut konvergens - altså hvordan I kommer frem til resultatet. Jeg er ny her på sitet, så bær over med mig. Mvh Mip -
Bestem løsningen til ligningen
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få denne til at gå op? Nogen som vil komme med et eksempel på hvordan den skal løses? x^2 - x + 2 = √x+4 -
Hældning på tangent
Forumindlægjeg er igang med online undervisning og laver træningsopgaver, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordann jeg skal aflæse hældningen på tangenten. Desuden forstår jeg ikke hvor punktet (2,f(2)) er henne. Og hvad f(2) er, da der ingen forskrift er. Håber i kan hjælpe -
Matematik B - men er VIRKELIG dårlig til faget
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg lige mangler matematik b som jeg påtænker at tage sammen med mine sidste fag på HF overbygning til vinter da det er et krav på næsten alle samfundsvidenskabelige videregående uddannelser. Indtil da vil jeg dog godt forbedre mit matematik der mildest talt er el... -
Er lige blevet smidt ud af 3.G hvad skal jeg gøre
ForumindlægMit snit ligger på 8,2, men jeg har over 30% fysisk fravær og er derfor blevet smidt ud, hvad skal jeg gøre? Jeg gik på STX og skulle blive færdig her til sommers :(, er der nogen som kan rådgive mig om hvad jeg skal gøre? kan jeg nå at skifte til hf og tage alle prøver og afslutte her til som... -
Afgangsprøven
ForumindlægHej, vil hører om hvad man gerne skulle "kunne" til 9ene klasses afgangsprøven for, at kunne bestå? De besale ting? -
Emne til SRP
ForumindlægHej kære brugere Jeg står i den situation at jeg snart skal til at vælge et emne til min SRP og jeg står mellem to hovedemner: Brexit (Engelsk A og Samfundsfag A) Borgerrettighedsbevægelsen i USA (Historie A og Engelsk A) Hvad havde i valgt og hvorfor? Håber i vil hjælpe Tak på forhånd :) -
Udenadslære
ForumindlægHej, Jeg skriver fordi jeg har læst medicin og læser på 4. Semester, men pga for meget udenadslære er jeg gået død. Jeg synes der er for lidt man skal overveje og tænke over i forhold til mennesket og mere fokus på at memorere alt og gøre det hurtigere end hurtigst. Jeg overvejer nu at søge ind... -
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
Sandsynlighed og Normalfordeling
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan jeg løser denne opgave, hvilken formel skal jeg bruge? -
SSO polynomier
ForumindlægHejsa Nu skal jeg i gang med SSO’en. Jeg skrive om polynomier i matematik B. Jeg er helt udenideer til emner til opgaven. Er der nogen der har en ide eller to? Eller selv har været igennem en lignende... Mvh Søren
