Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 16941 til 16960 af 187712
  • Hjælp til MAT OPG......(Potenser)

    Forumindlæg
    Kan virkelig ikk finde ud af de her opg:( Håber nogle kan hjælpe! j) ((-3)^-4)*((-4)^-1)/(-12^-2)k) ((3^2)^3)*((3^-4)^2)*2)*)(3^-2)*(3^6)l)(16^2)*(2^-3)*8/(4^3)*(2^18)*(1/64)
  • Reducering af udtryk med potenser

    Forumindlæg
    Hejsa, Hvordan reducere jeg følgende? b^2+b^2 Tak for hjælpen på forhånd :)
  • Kvadratsætning .. Er dette rigtigt?

    Forumindlæg
    Hej . Er det her rigtigt? (-5+x)^2=25^2+x^2-10x
  • reduktion

    Forumindlæg
    3*-8a^2 hvad giver det tænker selv at det må være 24a^2
  • Rettelse af sætninger

    Forumindlæg
    Kære studerende og eksperter. Jeg er i gang med en oversættelse af en tysk tekst, dog er den for mit vedkommende meget besværlig mht. analyse. Det har derefter efter min mening forudsagt nogle fejl igennem min tekst. Jeg har nogle sætninger, som jeg ser frem til, at I vil kunne hjælpe mig med. A...
  • TangentPLAN

    Forumindlæg
    Opgaven lyder på følgende måde: En plan alfa er bestemt ved ligningen : x+2y-2z-2=0 Bestem en ligning for den kugle, der har centrum i punktet C(-1,7,-2) og har alfa som tangentplan Jeg ved ikke hvordan den skal løses men jeg kan da se nogle ting man skal bruge?? Man kan finde normalvektoren f...
  • HASTER

    Forumindlæg
    Jeg stinker ret meget til pythagoras, har også lige søgt lidt på men kunne ikke finde noget, så jeg spørger lige herinde. a^2+5,28^2=9.96^2 Skal løse den, hvordan skal jeg opstille den?? Hurtigt PLS!! :D På forhånd tak
  • Potensreducering

    Forumindlæg
    Hej Kan man reducere a^-2 * x^2 yderligere?
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Heej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,...
  • Reduktion -går den her?

    Forumindlæg
    Jeg er kommet frem til dette resultat i en opgave, men kan jeg omskrive sådan her: ((2x+3)e^(x+2)+2)e^(-x-2)= ((2xe^(x+2)+3e^(x+2)+2)e^(-x-2)= (2xe^(x+2)(e^(-x-2))+3e^(x+2)(e^(-x-2))+2(e^(-x-2))= (2x+2e^(x+2)+2(e^(-x-2))= 2x
  • Latin, vil være advokat / jurist

    Forumindlæg
    Hvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be...
  • reducering

    Forumindlæg
    Hej...Er der nogen, som kan hjælpe mig med at reducere denne brøk??((x^2+4x+4)(x-2)^2)/(x^2-4)Venlig hilsen Niels
  • Reducere brøk..

    Forumindlæg
    Jeg forstårikke helt hvad jeg skal gøre med den her andengradsligning... Så hvis nogen kan hjælpe med at forkorte brøken så ville det være super...(x^2+4x+4)(x-2)^2 / x^2-4
  • integralregning.

    Forumindlæg
    Nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave?: Løs ligningen ?-2 og x(t^22)dt = 0 (altså hvor rødderne hedder x og -2 --> b=-2, a=x) Tak
  • kvadratformlerne.....

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan hjælpe mig med hvordan den lange formel for: y^2 + x^2 lyder?? Jeg kender den godt for y^2- x^2= (y-x)(y+x) = y^2 +xy -xy -x^2 Men jeg kan ikke finde ud af den for plus..... håber i kan hjælpe!
  • Hjælp - har jeg løst denne ligning rigtigt?

    Forumindlæg
    (a+b)^2-(a+b)(a-b)-2*b(a-b) a^2+b^2-a-b*a-b-2*b+b*a a^2 + b^2 * a - 4b
  • Snorbølge

    Forumindlæg
    Hej har om snorbølger, og skal beregne v^2 altså m/s^2 og har allerede beregnet v skal jeg så bare sige v^2 for at finde v^2?
  • Stamfunktioner

    Forumindlæg
    Hejsa... kan bare ikke finde ud af hvad stamfunktionen er til 2^-x??
  • flyt en rod

    Forumindlæg
    jeg har ligningen 2x-√[-2+10] + 2 = 0 Må jeg gerne lave den om så den hedder 2x+2 = √[-2+10] ???
  • Bliver jeg mon optaget????

    Forumindlæg
    Hej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?...