Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16961 til 16980 af 46276
-
Matematik - Eksamenssæt
ForumindlægHej alle, er der nogle som har matematik A 2015 27 maj eksamenssæt liggende, fordi jeg vil gerne øve mig til eksamen i maj måned! Det ville være en meget stor hjælp! Jeg har prøvet emu.dk, men det kræver specielt login! Tak på forhånd! -
Excel
ForumindlægHej Fx når jeg skriver =sum og derefter højre klikker på sum så åbner den for internet? Men til eksamen må jeg ikke have adgang til internet men jeg klikker sum så åbner den for internet hvaf skal jeg gør så den ikke gør sådan? -
Hjælp det haster!!
ForumindlægHej. hmm ville spørger om at der er nogen der kan sige hvad man skal øve sig til. Altså vi har skriftlig eksam her på mandaf,tirsdag,onsadag og torsdag. Problemet er at jeg er ikke ret meget god til engelsk og vi skal skrive en stile ved ikke hva jeg skal gøre;( -
Integralregning?
ForumindlægHejsa. Nogen som kan sige kort, hvad I ville nævne i en disposition over integraregning/stamfunktion i en mundt. mat eksamen? Hvis nogen har en disposition eller en nem opgave om integralregning (har tjekket herinde!) så ville det være fantastisk! Smil Marie. -
Forberedelse?
ForumindlægHej folkens. Ville høre om i har nogle konkrete forslag til hvorledes jeg kan forberede mig, til engelsk eksamen A. Har selvfølgelig overvejet at læse det tidligere gennemgået materiale igennem. Er der forslag til hvad der kunne være nyttigt? -
Kender i den censor?
ForumindlægHej alle Jeg ska til tysk eksamen og har Ole Frimann fra Gammel Hellerup Gymnasium.. nogle der kender ham? Jeg kan selvfølgelig også hjælpe, hvis der er en lærer jeg kender eller har haft :) Bare spørg! -
Vurdering af srp
ForumindlægJeg har skrevet srp i engelskA psykologB og har netop været til eksamen. Jeg er meget forundret over min karakter og fik en virkelig dårlig feedback. Sidder der en gymnasielærer eller anden kompetent fagperson, som vil læse min opgave igennem og give mig sin vurdering? -
Darwin - kilder søges
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive AT i historie og biologi Jeg vil gerne fokusere på, hvordan man brugte Darwin til at legitimere imperialisme og kolonisme. Altså at "de sorte" var underlegen og derfor var det "de hvides" pligt til at civilisere "de sorte". Men hvis man n... -
Hjælp: historisk baggrund for nogle dagblade
ForumindlægHej Jeg har brug for at få en historisk baggrund for følgende dagblade: Socialdemokraten, Politiken og National Tidende og deres forhold til antisemitismen som fandt sted i Tyskland i perioderne: 1933 under jødeboykottten, 1935 hvor indføringen af racelovene fandt sted og 1938 krystalnatten. Jeg... -
Fra kedeligt til interessant?
ForumindlægJeg har adskillige gange gået rundt og funderet over, hvordan folk kan vende noget kedeligt til noget interessant, at de faktisk formår at gøre det kanongodt indenfor det fagområde. Eksempelvis finder jeg historie UTROLIG KEDELIGT efter min begyndelse her på gym. Primært pga. en kedelig og mumlen... -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
SRP KRISE!!!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har ramt srp krisen. Vi starter opgave skrivningen d.7/12, og mit emne er stadig uhyggelig bredt. Jeg skriver i historie og samfundsfag med international politik som det overordede emne. Jeg vil gerne skrive om EU og hvordan organisationen markerer sig på den internation... -
Wikipedias troværdighed?
ForumindlægHejNu har jeg i lang tid brugt Wikipedia, som jeg synes virker helt fint, men min lærer mener, at den ikke er troværdig, da den er skrevet af privatpersoner, som let kan have en farvet mening.Indtil videre har jeg ikke haft nogle problemer med den, men det er selvfølgelig lidt svært at afgøre, hv... -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive eksamsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg har valgt kvindernes politiske, økonomiske og sociale rettigheder fra 18.. til nutiden. Jeg kan ikke huske fra hvilket årstal, jeg skulle skrive opgaven. Men det er det årstal, hvor grundloven blev oprettet. Jeg har brug for... -
Tysk-oversættelse
ForumindlægHej, nogen der kan rette følgende sætninger? Han tænker på hende hver dag. Hun tænker aldrig på ham. Jeg tænker ofte på dig. Er denkt an ihr jeden Tag. Sie denkt niemals von ihm. Ich denke oft an dich. Har du set månen. Den skinner og den er fuld. Hast du den Mond gesehen. Es glänzt und es voll... -
AT 2012, HIV/AIDS Metoder
ForumindlægHej alle sammen. :) jeg er i gang med at skrive synosis ligesom så mange andre pt. Jeg er kommet i knibe omkring brugen af metoder i faget biologi. Mit emne er HIV/AIDS epidemien med fokus på Sydafrika. Derudover skriver jeg i fagende biologi og historie. Der hvor der opstår tvivl hos mig er v... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Hjælp til at oversætte en sætning
ForumindlægHej Jeg har en sætning som jeg skal oversætte "The film does slightly glamorise the violence, but ends on a moralising note. An engaging storyline, good cinematography and decent cast performances make this a very enjoyable film" Lyder det her rigtigt: "I filmen er vold vist m...
