Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16981 til 17000 af 95433
-
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Hvilket spørgsmål trak I i historie?
ForumindlægHej!Jeg er så "heldig" at jeg skal op til eksamen i historie på fredag og forsvare et 11-tal :S Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan spørgsmålene kan se ud, og hvordan de er formulerede.. Hvad er i kommet op i, hvordan var spørgsmålet i trak formuleret, og hvordan gik det? -
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Additionsformlerne (I) og (II)
ForumindlægJeg skal bevise: cos(u+v)=cosu*cosv-sinu*sinvsin(u+v)=sinu*cosv+sinv*cosuder er så lige det, at jeg ikke har været med i forløbet med additionsformlerne. Forstår det overordnede men føler, at jeg mangler en hel del for, at kunne forklare det ud til en klasse. Jeg vil derfor høre om der en venlig ... -
Rettelse af meget kort engelsk stil!
ForumindlægHey there (: jeg har lavet et meget kort engelsk review, er der ikke en der vil være sød at rette den igennem? -
Hvordan finder jeg f'(x)?
ForumindlægEn funktion f er bestemt: F(x)=3*x-x(opløftet i)3 Bestem f ' (X), og gør rede for, at f har et maximum. Denne opgave fik jeg, og jeg forstår ikke noget af det. Er de nogen, som vil hjælpe? det kunne være dejligt med en venlig sjæl, for jeg er helt lost :-( på forhånd tak! -
Cosinusrelation, bevis
ForumindlægNår man beviser cosinusrelationen, får vi at vide at ved første punkt skal vi bruge Pythagoras' sætning a^2+b^2=c^2. Men i bogen skriver den h^2=c^2-(b-x)^2. Hvorfor skal man substantere (b-x)^2 fra c^2, burde man ikke lægge de to sammen? , det samme gælder ved h^2=a^2-x^2. -
opvarmning
ForumindlægPå en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30'c og 95'c. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværksvandet har en temperatur på 10'c. hvad koster den elektriske energi, der skal bruges til opvarmningen, hvis ... -
Kan denne problemformulering bruges?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart aflevere at-synopsis om videnskabelige gennembrud, og jeg har fagene fysik og historie. I fysik noget med Einsteins ligning E=m*c^2 og i historie, noget med konsekvenser af gennembruddet: den kolde krig med truslen om atombomber i den kolde krig Mulig problemformulering: Hv... -
Bøger? måske på engelsk?
ForumindlægHej med jer, Jeg følger på nuværende tidspunkt matematik på både B og A niveau, og da jeg har en utrolig dårlig bog på B-niveau, så kunne jeg godt tænke mig at finde en bog hvor man kan lære sig selv matematik ud fra bogen.. Det gør ikke noget hvis den er på engelsk, jeg har jo hørt at de skulle... -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
opgave
ForumindlægBestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0 har netop en løsning? -
Sammensat funktion
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, som lyder på: En sammensat funktion h(x)=f(g(x)) er givet ved h(x)=1/4x-8, hvor x IKKE må være lig med 2. a) Bestem forskriften for to funktioner f og g, som h kan være sammensat af. b) Bestem f(1) c) Bestem f(g(3)). Jeg har svært ved sammensatte funkt... -
HJÆLP!: hulebilledet
Forumindlæghej sidder og mangler gode noter til hulebilledet, hvis har nogen må gerne sige til, eller hvis i kender til nogle noter som ligger på siden må i da gerne lige smide et link. tak på forhånd. -
I tvivl . s:
ForumindlægBestem c så ligningen x^2 + 4x + c = 0 har netop én løsning .. - Ved godt , det sikkert er en temmelig nem opgave .. Men er blevet helt i tvivl .. Skal jeg bare isolere c ? Eller ? s: -
Personkarakteristik af El Bola
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en kort opgave om el Bola, hvor jeg skal skrive en personkarakteristik om ham. Det er flere måneder siden jeg har set den film så kan simpelthen ikke huske noget af den. Nogen der måske har nogle noter eller en personkarakteristik? Har virkelig brug for hjælp! Tak for hjælp... -
fejl i sætningen
ForumindlægHej jeg er i tvivl om fejlen i denne sætning, og hvordan den bør forklares med grammatisk terminologi Mit bud er.. 6.Fortunate the school teacher did not see this error. - Fortunate the school teacher doesn't sees this error -
engelsk sætning
ForumindlægHej Kan man godt afslutte en sætning med "prevent"? Jeg har nemlig tænkt mig at skrive; "something that not even Santa could prevent from happen." Jeg vil jo helst gerne undlade "from happen" - men er dette egentligt muligt, sådan så det lyder korrekt (og ER korrek... -
Averell
ForumindlægJeg ved, at dette ikke er et kontaktforum, men jeg skal have fat i Averell, som nemlig ikke har svaret på min besked gennem studieportalen eller i den aktuelle tråd, som jeg skrev med ham i.Derfor: Averell tjek din beskeder og den aktuelle tråd (globalisering - samfundsfag). I beskeden ligger min... -
Hydrodynamik -
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g's opgave i hydrodynamik og strømningsmodstand. Ville høre om nogen havde evt.elle noter jeg kunne få... evt. gennem word. det kunne eksempelvis være lidt om Reynolds tal eller Bernoulli's ligning...Håber i kan hjælpe... på forhånd tak!
