Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16981 til 17000 af 18958
-
Styreformer
ForumindlægHejJeg skal op i historie i morgen, og min store svaghed er det her med opbygningen af de forskellige styreformer, er der nogen der har gode, korte overskuelige noter, der beskriver der forskellige styreformer og deres magtdeling?Kommunisme, Fascisme, Styret i USA, NazismeHåber på hjælpLouise -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
notater, eksamen
ForumindlægMine notater er ikke så fyldestgørende, og har ikke så meget tid til at lave nogle her inden eksamen, da mine eksaminer her til sidst har ligget meget tæt på hinanden. Så vil høre, om der er nogle der har notater til følgende tekster. Det kunne være perfekt, hvis jeg kunne supplere lidt med det j... -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
Nietze, Sartre, Freud og Løgstrup...
ForumindlægHey. er der nogle som kan give/sende mig en kortfatte, eller effektiv gennemgang omkring disse fire menneskers syn på religion. Jeg skal bruge det til mit emne om menneskesyn og religionskritik, som jeg kan komme op i på tirsdag.(Håber virkeligt på hjælp) -
Hvor skal ordet placeres?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en sætning, der lyder: "Egal, was passiert, viele Menschen sitzen vor dem Fernseher, wenn die Nationalmannschaft spielt." Jeg har fået at vide, at ordet "sitzen" er placeret forkert i sætningen. Nogen der ved, hvor det skal stå henne i sætningen? -
en eller et
ForumindlægHej alle sammen, da jeg efter sommerferien skal starte i 9 klasse, er jeg blevet bevidst om at jeg virkelig må forbedre min dansk. Jeg er en dreng, der er født her i Danmark, under danske forehold og er utrolig godt integreret, ja jeg ser mig faktisk som en ægte dansker, men da jeg også er tyrker... -
biologi spøgesmål
ForumindlægDen engelske naturhistoriker Charles Darwin konklu- derede udfra sine studier af dyr og planter, at den der havde størst chance for at overleve, var "The survival of the fittest". Hvad betyder det udtryk? 1.Der udryddes dyrearter hver dag 2.Dyr har ikke en chance i nye omgivelser... -
Det HASTER please!!!
ForumindlægHej skal lave en tekstanalyse af den som blinker er bange for døden. og skal besvare disse spørgsmål!! Beskriv peritekstens denotative, konnotative, og tekstlige niveau. 2. Dernæst finder du ved at google på nettet eksempler på epitekster om værket. Vælg en eller to epitekster og skriv en kort... -
flaskehalse
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=3287a) At der ikke bliver mange arbejdsløse i fremtiden.Fald :Byggefag Metalarbejdere Øvrige a-kasserinkl. Kristelige 3F Tekniske funkt. m.v. Handels- og kontorfunktionærer Akademikere Offentligt ansatte b) Møbelpolstrere Industrielektrikere Svejsere Elektrofagteknikere Olie ... -
Bitte Hilfe - ikke mange fejl?
ForumindlægNogen der vil rette denne, tror da ikk, at der skal være så mange fejl. har rettet den en del gange, men vil gerne være helt sikker:Die Unwürdige GreisinSo heißt eine Novelle, die Brecht geschrieben hat. Er behauptet, dass diese sympathische Greisin seine Großmutter war. Es ist sicherlich nicht r... -
Fravær
ForumindlægHvor meget fravær synes I er acceptabelt? -
1990'ernes skrivestil
ForumindlægJeg skal perspektivere to af Helle Helles noveller til 1990'ernes skrivestil, men så var det at jeg blev i tvivl om hvad den egentlig er. Er det bare minimalistisk, eller er det noget med det postmoderne? Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! -
Hjælp til oversættelse - Der Absturz
ForumindlægHey! Jeg ville bare høre om der er nogle, som har lavet en tyskoversættelse, der hedder Der Absturz, som kan være behjælpelige, da jeg selv har ret store problemer med den. -
SSO. Hvad hvis man har flere tolkninger af et tekststykke?
ForumindlægHey alle :) Ja, en mere, der er ved at gå ned over SSO - også i julen! Mit problem er, at jeg har flere tolkninger af et digt af Heine...? Hvad gør man - skal jeg bare vælge en og håbe at jeg vælger rigtigt, eller angive begge muligheder med grundig argumentering? Go'SSO-skrivning til all... -
Strålende SSO om Republikken!
ForumindlægAve, Quirites! Jeg skal bruge en historienørd til at læse første halvdel af min aldeles glimrende SSO om politiske, organisatoriske og økonomiske forhold i den sene republik. Jeg fik 13 for opgaven sidste år, så det skal være én med forstand på sagerne ;-) Pro Res Publicæ -
Vil I ikke være søde og kigge her?!
ForumindlægHey alle. Jeg har projektopgave i denne uge. Overemnet er "Frihed" og mit underemne er "afroamerikanere". Men problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad mit produkt skal være? Hvad tror I kunne være et godt produkt? -
spørgsmål om økonomi
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dise spørgsmål? 1 Hvad er forskellen på erhvervsøkonomi og nationaløkonomi? 2 Hvorfor er begrebet nationaløkonomi ikke længere helt dækkende? 3 Hvad vil det sige at ”kapitalbevægelserne er blevet frie”? 4 Hvordan vil de frie kapitalb... -
Karakter
ForumindlægHvad vil i give denne i karakter? -
Engelsk og Europæiske studier AU
ForumindlægHejsa :) Er der nogle herinde som læser engelsk og europæiske studier på Århus Uni? Det kunne være ret fedt at hører om hvordan studiet er, hvordan det står til med jobmuligheder, hvilket kandidat man kan vælge, og selvfølgelig hvordan studiemiljøet er! Jeg er nemlig MEGET interesseret i ...
