Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17001 til 17020 af 33718
-
Bestem f´(x) samt monotoniforholdende for f
ForumindlægHvordan løser jeg det her? :) billede vedlagt Gerne en detaljeret forklaring jeg er matematik mongol :P -
Tabel
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. Jeg er lidt i tvivl om hvordan det er at jeg skal udregne denne opgave. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. -
En funktion f er bestemt ved f(x) = e^x + √x. Bestem f'(x). Bestem f'(1).
ForumindlægSøger hjælp til min matematik aflevering, og sidder lidt fast med en opgave. Jeg har vedhæftet et billede af selve opgaven. -
Karakter og Point
ForumindlægHej, jeg ville gerne spørger om, hvor mange point man skal have i sin matematik aflevering for, at man kan få karakteren 12? Og hvor mange point man skal have med de følgende karakter? :) -
matema
ForumindlægHeeeeej... har brug for noget hjælp til en matematik opgave til en aflevering er der nogen der kan hjælpe? det er 6.2 jeg skal have hjælp til -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægEr lige kommet hjem fra ferie og føler jeg har glemt alt matematik, så kan ikke finde ud af opgave A -
NERVØS !
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ?? -
Opgave - Er den god nok?
ForumindlægHej Jeg har de sidste 3 timer siddet og lavet en matematik aflevering til imorgen Ville lige høre om der er nogle som kan sætte fingeren på nogle tydelige fejl hvis det er nogle og ellers bare lige give noget feedback inden jeg afleverer den imorgen -
differentionsregning og mono
Forumindlæghej jeg er virkelig ikke den skarpeste til matematik og jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse disse opgaver nu har jeg siddet og kigget på dem i omkring 45 min og jeg er forstår stadig ikke hvordan jeg skal løse dem dokument er vedlagt på forhånd mange tak for jeres hjælp -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F... -
SRP'ens omfang
ForumindlægHej. Jeg ved, den skal være mellem 15 og 20 sider af 2500 anslag. I word står det angivet som ord, tegn uden mellemrum og tegn med mellemrum, her skal man gå ud fra 2500 tegn med mellemrum ikke? Jeg vil bare være sikker, så jeg også får min konklusion bedømt ;) (: -
enkelt spørgsmål om målestoksforhold :)
Forumindlægjeg sidder lige med en skøn blækregning, men jeg er blevet lidt i tvivl med en af opgaverne. håber der er nogen som har lidt tid til at hjælpe, det ville nemlig være ret skønt :) okay, her er opgaven: i virkeligheden er et MY-lokomotiv 18,90 m langt modellen er bygget i målestoksforholdet 1:16... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har følgende funktion:f(x)=3x^2Til denne funktion har jeg beregnet diffenrentialkvotienten til 6x.Nu skal jeg så opstille ligningen for en tangent til grafen, når den skal være parallel med den rette linje 12x-y-4=0 => y=12x-4.Hvordan griber jeg den an? -
hjælp formelsamling
ForumindlægEr der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-: -
Hvordan simplificer jeg denne ligning?
ForumindlægHar lagt den som vedhæftet fil, jeg har brugt ca. 25 min og kan simpelthen ikke komme frem til facit: log(9x^(3/2)/2) -
1.g mat opgaver....
ForumindlægNogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau... -
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove...
