Søgning på: religion noter etik. Resultater: 17021 til 17040 af 19479
-
Den sidste dag eller??
ForumindlægHey med jer allesammen!! jeg er en ny bruger her som har hørt at det er lige stedet for at få lidt hjælp til lektierne... hmm.. jeg skal aflevere en rapport imorgen.. har et problem.. Novellen hedder Den sidste dag af Jesper Wung-Sung.. Derfor spørge jer om i har en fortolkning til denne novelle?... -
Eø eksamen
ForumindlægHej.. Jeg har eø på mellemniveau, og er lige blevet trukket op til eksamen i det. Jeg har brug for hjælp til nogle få ting:* Er der nogen, der ligger inde med nogle gode notater/fif mm?* Er der nogen, jeg eventuelt kan kontakte undervejs, når jeg er ved at læse pensum igennem?Håber I kan hjælpe mig. -
Reaktionsskema + termodynamisk beregning
ForumindlægJeg kan ikke hitte ud af at afstemme samt en beregning i spørgsmål b a) Afstem reaktionsskema I. Ag(s) + NO3-(aq] --> Ag+(aq] + NO(g) Guld opløses ifølge reaktionsskemaet Au(s) + NO3-(aq) + 4 H+(aq) + 4 Cl-(aq) --> AuCl4- (aq) + NO(g) + 2 H2O(l) b) Vis ved en termodynamisk beregning, at re... -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
påklædning til dimission?
ForumindlægMåske dumt men vigtigt spørgsmål. Hvad er typisk påklædning for en dreng ved dimission og gallafesten? -
Hjælp! Udlede formel
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgave? På forhånd mange tak! -
Stimulering af N. Vagus (GIRK's)
ForumindlægHvodan kan ind indadrettet strøm af K+ hyperpolarisere cellen? Håber det er fordi jeg er træt og ikke dum, at jeg ikke forstår det :) The IR family of K+ channels can be classified according to their mode of regulation. One subfamily of IR K+ channels (the G-protein-activated, inwardly rectifying... -
Bestemmelse af forskrifter og halveringstid
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave, eftersom jeg ikke kan overskue det. Håber I kan hjælpe mig :) Jeg har indlagt opgaven som et screenshot. -
Lectio - fraværsindberetning
ForumindlægHeyVille lige høre jeres kommentar på fraværssystemet Lectio (hvis det ellers er noget der bruges på jeres skole)? Hvilke problemer det skaber, at man så nemt som ingenting nu kan tilrettelægge hvornår fraværet skal tages, hvilke fag det kan tåles at blive taget i, samt hvilke afleveringer man ka... -
Tysk rettelse, nogen der vil hjælpe mig? :'(
ForumindlægBeboerne i en ejendom, der er gammel og forsømt, reagerer alle forskelligt,da familien Wendland, får besøg. Gæsten er Wendlands bror, der kommer fraopdragelsesanstalten, fordi han efter krigen dræbte en gammel mand. Hanhandlede i selvforsvar. Gæsten opfører sig mærkeligt, og derfor er der manger... -
the tell-tale story
Forumindlæghar fået opgaven at analysere the tell-tale story af Allan Edgar Poe, i engelsk. Kan ikke rigtigt komme igang. Er der nogen der har læst den eller kender nogle internetsider, hvor jeg kan finde noget om tolkningen af historien?på forhånd tak -
Benetton
ForumindlægHeyTænkte på om der tilfældigvis skulle være nogle af jer der har besvarelsen til denne opgave liggende "Benetton has rethink as store sales unravel"???Ville være fedt med lidt inspiration nemmerlig:) -
Pektin i citron og pomelo?
ForumindlægEr der nogen, der kender forskellen på pektinindholdet i citron og pomelo? Jeg har googlet rundt i en time uden held, så det ville være en stor hjælp med et svar! -
Fransk aflevering. hælp!
ForumindlægEr der ikke en der lige kan kigge det igennem for sidste gang. Jeg skal aflevere det i morgen og det er virkelig vigitgt at det er så rigtigt som muligt..Hjælp! Har virkelig gjort det så godt jeg kunne!Brahim et ses copainsTraduction :Mange unge arabere er født i Frankrig ; det er det eneste land... -
Almendannelse i gymnasiet
ForumindlægHvad synes i er mest medvirkende til at man bliver alment dannet af at gå i gymnasiet. Her tænker jeg mest på det faglige, men også lidt på det sociale) -
integraler!
Forumindlægheysa1) ubestemt integraltegn:(LN(-x+3)dxsvar:(x-3)*LN(-x+3)+x-3+cer dette rigtigt?2)integraltegn fra (pi/6) til (pi/3):(cosx/sinx)dxsvar: hm LN(num.værdi.af sinx) +cmener det er meget forkert.hvad mener I? -
polterabend
Forumindlæghvad ville I umiddelbart tro var hovedtemaet i Polterabend skrevet af jan sonnergaard (jeg har tjekket opgaverne på siden og jeg synes ikke rigtigt de kommer ind på hovedtemaet)jeg ville mene at "mennesket er underlagt en højere magt"men det er ikke rigtigt et tema i sig selv.... -
Engelsk opgave
ForumindlægHej jeg har lavet nogle besvarelser til en engelsk tekst som jeg håber nogen vil se igennem for fejl for mig :) -
Polynomiumsbrøker
ForumindlægHey, har lige nogle probs med en mat afl jeg ikke kan få til at på op :Xden lyder sådan her:F(x)= x+2......3-xaltså x+2 divideret med 3-xjeg har så fundet ud af at Dm(f)=R\\{3]så finder jeg nulpunkter:F(x)=0x+23-x =0Så skal (x-3) ganges ind i brøkendet får jeg så til x^2-x-6=0finder diskriminan... -
Dispostion over eksamen i Lineære Funktioner
ForumindlægHej.jeg skal snart til den unævnelige mundtlige eksamen, og jeg forsøger at udarbejde en disposition over de enkelte emner.Jeg skriver her dispositionen, og I må meget gerne kommentere og komme med råd eller lignende:1) Definition2) Bestemmelse af og b3) eksempler4) stykkevis lineære funktioner5)...
