Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17081 til 17100 af 27490
-
Hvordan virker et immunforsvarer
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan et immunforsvar virker. Jeg skriver en opgave om hvordan det virker men uden held, har entil videre ikke kunne finde noget -
Beregne definitionsmængde og nulpunkter
ForumindlægJeg skal beregne definitionsmængden og nulpunkterne af denne funktion, men det er ikke rigtig noget vi har haft om før. Skal jeg sætte funktionen ind i en graf også derfefter aflæse definitionsmængden og nulpunkterne, eller skal jeg gøre det på en helt anden måde? Jeg ved slet ikke hvordan jeg sk... -
Respiration - betydning af ADP og ATP
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Biologi C fortælle om fotosyntese og respiration. Dette har jeg 100% styr på, dog driller ADP og ATP delen lidt. Respirationsligningen: C6H12O6 + 6 O2 + 30(ADP+((P)) ? 6 CO2 + 6 H2O + 30 ATP Her bliver de 30 ADP omdannet til 30 ATP. Men hvad betyder dette, o... -
Fysik opgave, Lidt hjælp TAKK
Forumindlæghej alle søde mennesker er der nogen der har tid til at hjælpe mig med nedenstående opgave, den er helt sikkert nem men kan bare ikke gennemsku den?? Opgave M4 Lodret kast med luftmodstand En bold kastes lodret opad med en begyndelsesfart på 16,0 m/s. Når bolden kommer ned igen til starthøjden, ... -
Tilbageblik 2010
ForumindlægHeej Jeg skal skrive en lille opgave om alt det der er sket her i Danmark og i Europa i 2010 .. Har i nogle ideer ? Fx Mohammed krisen osv. osv. -
Hjælp til cos(v)=sin(90+v)
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en emneopgave om trigonometri, og jeg skal, ved hjælp af enhedscirklen, forklare sammenhæng mellem cos(v)=sin(90 grader+v) Jeg skal bare skrive en forklaring på hvorfor dette er sandt, og derfor ikke bruge nogen formler, men hvis i kan hjælpe mig med at forstå så vil... -
Årstiderne
ForumindlægHej .. Kan nogen forklare mig hvorfor dagen er kort og natten lang, om vinteren ? Har brug for svaret i dag :) -
Differentialregning
ForumindlægHar tænkt meget over denne opg. Funktionen er givet ved f(x) = x^2 + 2 Tegn grafen for f. Tegn sekanten gennem (1,f(1)) og (1+h, f(1+h)), når h er +2 og -2, +1 og -1. Bestem i hvert af tilfældene sekantens hældningskoefficent as. Bestem endelig lim as. Hvad er dwt nu, du får fundet? Nogen som kan... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg står og er i gang med en fysik rapport. Men kan ikke finde ud af hvornår et stof er radioaktivt. kan i hjælpe mig? -
Webavis
ForumindlægJeg, sammen med ca. 15 andre, har oprettet en webavis skrevet af unge til unge (www.bornung.dk). Da ingen af os har uddannelse inden for hvad de unge vil have, ville jeg meget gerne høre om jeres forslag til et friskt og ungt design. Hvad ville få JER til at læse en webavis? Jeg ville virkelig sæ... -
Kordinatsystemer?
ForumindlægMængden af vasket uld kan også beregnes ved hjælp af ligningen y=0.60*4,5*x y er mængden af vasket uld x er antal får tegn i et koordinatsystem det grafiske billed af denne funktion Hjææælp fårstår slet ikke hvad man skal? nogen der evt. kan hjælpe? tak på forhånd :) -
CyklinD
ForumindlægJeg har brug for at få afklaret lidt omkring cyklinD. Jeg har fundet en artikel på nettet, hvor det er nogenlunde forklaret, men jeg er alligvel lidt i tvivl om, præcist hvad det er der sker, når proto-onkogenet CyklinD bliver muteret. Her er det, jeg har fundet. Det er det nederste afsnit... -
Hjælp til forklaring??
ForumindlægHejsa Er der nogen herinde som kan forklar hvad etisk omsorg er? -
Rødforskydningsopgaver med galakse
ForumindlægHej! Jeg har disse to opgaver, men jeg har prøvet så lang tid, og kan ikke finde ud af dem :( -
Hvad kræves der for at springe højt(Hoppehøjde)
ForumindlægHJÆLP !!!!! Hvordan kan man måle på hoppehøjde og kan dette tages som udtryk for muskelstyrke? -
kemisk ligevægt hurtig spg.
Forumindlæga) I forsøg 1 findes ved ligevægt ved 700 grader følgende koncentrationer: [SO2] = 9,0 * 10^-4M; [NO2] = 1,0*10^-4M; [SO3] = 3,0*10^-4M; [NO]=2,7*10^-3M Beregn ligevægtskonstanten Kc ved 700 grader Den er 9 b) I forsøg 2 haves følgende koncentrationer: [SO2] = 1,0*10^-4M [NO2] = 1,0*10^-4M [... -
Frihed
Forumindlæghej :-) jeg arbejder med et emne om frihed. som overemne har jeg "frihed", hvad kunne delemnerne så være ? har i nogle idéer ? kunne demokrati have noget med det at gøre ? + problemstillinger. hvad for nogle problemstillinger er der i friheden ? er ikke helt inde i det der med problemst... -
Hypotenusen --> retvinklede trekanter
ForumindlægHej Hvad menes der med Inddrag formler for cos, sin, og tan i retvinklede trekanter, hvor hypotenusen ikke er 1. Er det, fordi der er en regel for, hvor hypotenusen ikke er 1, eller ? På forhånd tak! -
Alfa helix
ForumindlægHvad hedder enzymet der udretter alfa helix? Og hvad hedder enzymet der synteserer DNA? Hvad vil det sige at DNA bliver synteseret som leaging eller lagging streng? Hvorfor er der en leading og en lagging streng? På forhånd tak :0) -
SKAL man tage matematik på B?
ForumindlægHej. jeg har matematik på C niveau og kan vælge om jeg vil gå videre til B efter året er omme. Så jeg vil spørge om det er bedst at tage det på B niveau eller om jeg kan stoppe på C. Jeg er ok til Matematik men jeg hader det virkeligt. Jeg synes allerede tanken ved B niveau giver mig kvalme. Hvad...
