Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17121 til 17140 af 114887
-
rettelse af oversættelse
ForumindlægDansk til engelsk oversættelse Sidste år tog vi på en anderledes ferie. Vi rejste på landet, hvor vi boede på en rigtig bondegård. der var heste,køer,kalve,får,svin,gæs og ænder og rotter og mus. der var også hundreder af høns,så hver dag kunne vi hente mange dusin æg. Last year we to... -
Ti Interactive
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder og er ved at lave en opgave i TI Interactive, og jeg har regnet et stykke ud, hvor den kommer frem med et svar, og så siger den nedenunder svaret: More solutions maybe exist.. Hvordan får jeg de andre løsninger frem? På Forhånd tak. =) -
Cirkelafsnit
ForumindlægHey! Jeg har et cirkelafsnit, hvor jeg skal finde radius. De eneste oplysninger jeg har er at k (korden) er 170 og h (højden) er 10. Skal nemlig regne arealet ud og der skal jeg bruge radius... nogle der kan hjælpe? -
Oxidationstal
ForumindlægSkal angive ixodationstallene for N og Cl i reaktionen: NO2- + ClO- --> NO3- + Cl- Er det rigtigt at det bliver til følgende: N:2 Cl:1 --> N:5 Cl:-1 -
opgave
Forumindlæghej, jeg kan nemlig ikke find ud af denne opgave og har prøvet at lave en ligning men den virker altså ikke :( derfor beder jeg en hjælp herfra tak og opgaven lyder således: Parablen med ligningen y=ax^2+bx+c går gennem punkterne P, Q og R. Bestem på mindst to forskellige måder tallene a, b o... -
Transponering
ForumindlægHvordan transponerer man en ganske almindelig klavernode, så den kan spilles på saxofon? (og stadig lyde godt sammen med klaveret) Hvor mange toner skal den op eller ned? Tak -
reducer.
Forumindlægreducering plejer at være nemt, men jeg har glemt hvordan man gør der der er brøker i. 3a-3a-3a-1/3*a??? hvordan gør man lige her. på forhånd tak:) -
rummelig liter
Forumindlæghar lige brug for hjælp til denne opgave: skal have svar både med udregning og resultat. Eller bare udregning: En cylinder har rumfanget 128,87. Kan en dåse af samme størrelse indeholder en kvart liter sodavand? Plz hjælp mig:) -
Løs ulighed
ForumindlægHej. Sidder med en ulighed (andengrads?), og har lidt problemer. Deskiminanten (d) bliver nemlig negativ. Og så kan jeg da ikke tage kvadratroden...? Der er sikkert et eller andet galt med mine udregninger :) Her er stykket med mine udregninger - så langt jeg nu er kommet: http://peecee.dk/?id... -
Isoler x
ForumindlægHey er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg isolere x i denne ligning: 1/3=2/(2x+1) -
HJÆLP
ForumindlægEr der nogen, der har facit til EKSAMENSOPGAVER 2005 fysik a-niveau? -
Mat - er det rigtigt?
Forumindlæg(10*ln(x))/(x^2) Bestem f39;(x) f39;(x)=((10*ln(x))39;*x^2-10*ln(x)*(x^2)39;)/(x^2)2 Dvs f39;(x)=(10/x*x^2-10*ln(x)*2x)/(x4) Der er noget galt.. men kan jeg også godt forkorte i bund? -
boksplot
ForumindlægHej I den opgave som hedder 9 (se vedhæftet fil) for oksepølserne har jeg fået følgende kvartilsæt: nedre= 132 median= 151 øvre= 158 Men er dette rigtigt eller er det rigtige resultat følgende: nedre= 131,5 median= 151 øvre= 171 jeg vil værdsætte et svar om det så blot er et... -
Bestem k
ForumindlægOm en kontiuert funktion f oplyses følgende: f har definitionsmængde R f(x)=k for x gældende [11;14] 11 S f(x) dx = 78,3 1 Og… 14 S f(x) dx = 79,8 1 Jeg skal bestemme k, og har fået k=0,5 Vil lige høre om det er rigtigt? -
geografi
ForumindlægEr der nogen der ved hvad tsunami er ? og hvorfor den kommer ? hvordan den kommer? -
Stamfunktioner
ForumindlægHvordan løser man denne opgave? Har ingen anelse om hvordan man gør ? Mange tak :) Funktionen f , der er givet ved f(x)=x^2-2x-3 har to stamfunktioner, hvis grafer begge har linjen y = 2 som tangent. Bestem en forskrift for hver af de to stamfunktioner til f. -
Bestem rumfanget af den fortrængte væskemængde
Forumindlæghej, nogen der kan hjælpe med denn opgave Polystyrenkugle d=15cm m=95,6g a.Bestem rumfanget af den fortrængte væskemængde -
Densitet af kugle
ForumindlægHvordan beregner jeg densiteten af en kugle når jeg kender væggen i g og radius af kuglen Tror densitet betyder massefylde. Tak på forhånd :) -
Haster:(Dansk eksame
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN, HÅBER HER ER NOGEN SØDE MENNESKER, SOM HAR VÆRET OP I DANSK SKRIFTLIG EKSAME, SOM KAN FORTÆLLE MIG HVAD EMNERNE VAR PLEAASE, JEG BER JER. -
2a * 2a^2
ForumindlægEr der en venlig sjæl der måske kan hjælpe med hvordan man regner 2a * 2a^2 ud? er det bare 2a3 eller er jeg helt forbi? Har samme problem med 2a * 2ab
