Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 17121 til 17140 af 33826
-
Opgave - Er den god nok?
ForumindlægHej Jeg har de sidste 3 timer siddet og lavet en matematik aflevering til imorgen Ville lige høre om der er nogle som kan sætte fingeren på nogle tydelige fejl hvis det er nogle og ellers bare lige give noget feedback inden jeg afleverer den imorgen -
differentionsregning og mono
Forumindlæghej jeg er virkelig ikke den skarpeste til matematik og jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse disse opgaver nu har jeg siddet og kigget på dem i omkring 45 min og jeg er forstår stadig ikke hvordan jeg skal løse dem dokument er vedlagt på forhånd mange tak for jeres hjælp -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F... -
SRP'ens omfang
ForumindlægHej. Jeg ved, den skal være mellem 15 og 20 sider af 2500 anslag. I word står det angivet som ord, tegn uden mellemrum og tegn med mellemrum, her skal man gå ud fra 2500 tegn med mellemrum ikke? Jeg vil bare være sikker, så jeg også får min konklusion bedømt ;) (: -
enkelt spørgsmål om målestoksforhold :)
Forumindlægjeg sidder lige med en skøn blækregning, men jeg er blevet lidt i tvivl med en af opgaverne. håber der er nogen som har lidt tid til at hjælpe, det ville nemlig være ret skønt :) okay, her er opgaven: i virkeligheden er et MY-lokomotiv 18,90 m langt modellen er bygget i målestoksforholdet 1:16... -
heeeeeeeeeeeeeeelp
Forumindlæghej alle, jeg stiinker virkelig til matatiik, skal til i 7. og det bliver svært for mig, fordi jeg ikk kan finde ud af det.. nogen der har et godt råd, så hjælp mig.. knuz & kram, josefine ;i -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
Trigonometri
ForumindlægJeg går i 10. klasse og jeg havde et papir hvorpå der stod nogle informationer om hvilke formler man skal bruge til de forskellige retvinklede trekanter, men mit papir er desværre blevet væk og min lærer er ikke villig til at udlevere et nyt til mig. Så jeg ville høre om der er nogle der kan f... -
2 videregående uddannelser
ForumindlægHej Er der nogen som har taget 2 videregående uddannelser ? Hvorfor ? Og har det været hårdt? (spørg indtil om der er nogen der har taget 2 videregående uddannelser og ikke indtil reformen om dobbeltuddannelser) -
FREMTID, ØNSKE, LIV
ForumindlægHeeY folkens!;) Hva R det i ønsker mest i denNe verdN?! ElleR retteRe sagt hvordan en freMtid ønskeR i JeR?!:D BARE SPÆNDT:P -
Mangler akut hjælp til SRP :(
ForumindlægHej, jeg mangler akut hjælp Jeg skal vælge et emne indenfor dansk A og fysik B (formidlingsopgave) snart Nogen der har nogle ideer eller en gammel srp liggende Det ville være verdens største hjælp -
Problem med renter og banken
ForumindlægNogle bedsteforældre vil gerne give deres barnebarn en god mængde penge i 18års gave. De planlægger at hvis de sætter nogle penge ind på en konto den dag deres barnebarn bliver født, så vil renterne sørge for at de penge er vokset voldsomt til 18 år efter. Du er en bankregner, og i din bank er ... -
Procentvis vækst
Forumindlæg -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har følgende funktion:f(x)=3x^2Til denne funktion har jeg beregnet diffenrentialkvotienten til 6x.Nu skal jeg så opstille ligningen for en tangent til grafen, når den skal være parallel med den rette linje 12x-y-4=0 => y=12x-4.Hvordan griber jeg den an? -
hjælp formelsamling
ForumindlægEr der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-: -
Hvordan simplificer jeg denne ligning?
ForumindlægHar lagt den som vedhæftet fil, jeg har brugt ca. 25 min og kan simpelthen ikke komme frem til facit: log(9x^(3/2)/2) -
1.g mat opgaver....
ForumindlægNogen som kender en side hvor man kan hente forskellige 1.g's Mat opgaver, gerne på A niveau...
