Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17161 til 17180 af 52678
-
Hjælp til differential og funktioner
ForumindlægJeg har brug for hjælp til de her opgaver. opgave 8. den partikulære løsning? Opgave 9. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse den, jeg syntes ikke det er noget vi har haft i pensum endnu. -
Udregn
ForumindlægA) (3 - 8: + 3) • (5 + 1) + 6 B) 10 - 5 • 2 i 3 C) -12 - (2-8) + (23 - 9) - (-4) -
Ligning
ForumindlægHey, hvordan ville i løse følgende ligning: -7*c/9*x + -3*c/y = -1 Selv får jeg det til x = (7c+21c/y)/9, hvilket vist ikke er helt rigtigt -
Klage over årskarakter?? -STX
ForumindlægHej (: Jeg har fået 02 i religion (på c niveau) som årskarakter, og da jeg ikke skal op i religion bliver den videreført på mit eksamensbevis. Jeg har fået 02 hele året, og det skal siges at jeg allerede efter den første karaktergivning snakkede med læreren om det... Hun sagde blot at hun ikke ... -
novelle det haster
Forumindlægung muslimeske pige til fest..... hun var til en fest sammen med hendes klasse. Hun har siddet i et stykke tid alene på sofan i mens hendes klasse dansede og drak . rasmus hendes ven kom over til hende og spurgte hende om hun ville have et glas øl? hun svarede nej tak jeg drikker ikke.... -
Ekstrema
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare mig, hvad er forskellen på global og lokal ekstrema? Jeg forstår det simpelthen ikke. På forhånd tak! -
Lille tekst - Typisk mig, ja!!
ForumindlægHej med jer, engelsk har aldrig været en af mine gode sider, så jeg spørger pænt om i lige ville tjekke min tekst igennem. Det jeg har skrevet i parantes må godt oversættes. Håber i ville hjælpe. PÅ forhånd tak.I think it was very good that there opened a new disco-klub. Now have All teenagers so... -
Islam kontra Terrorisme
ForumindlægHvorfor har man i vesten( Usa, GreatB, vestEU og skandinavien), indtrykket af at alle terrorister handler ud fra islamiske ideologier. Lyder det ikke lidt fordomsfuld?? Kan i som danskere, give mig et svar på, hvad jeres mening om Islam er, og jeres mening om Islam og dens forhold til terrorisme,... -
Bliver der dannet ATP ved fotosyntese?
ForumindlægHejsa Ved respiration bliver der jo dannet ATP sammen med vand og CO2, men bliver der så også dannet ATP ved fotosyntese, nu når respirationsformllen er den omvendte af fotosynteseformlen? -
relative pronominer. Lidt hjælp
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg får gang på gang fejl i mine tysk stile ved de relative pronominer, de er min svaghed.. jeg sidder og øver mig lidt på dem, men der er intet facit her i min tyskbog. Er der nogen der kan skrive hvad de mener er rigtig at indsætte i disse sætninger? 1)Wie heisst der Film vo... -
Religion eksamen
ForumindlægHej, så er det min sidste eksamen på mandag og den er religion. Jeg vil starte med at indrømme, at jeg har sovet rimelig meget i religion timerne, hvilket betyder, at jeg ingen noter har taget.Min eksamenopgivelse ser ud som følger:KristendommenNordisk mytologiBuddhismeEtik og filosofi i nutidenH... -
Hvordan løser jeg sådanne funktioner??
ForumindlægHar forgæves kæst i adskillige timer nu, fatter simoelthen ikke hvordan jeg løser funktioner som f.eks.: f(x)= (2/x3)-(3/x) Vil MEGET gerne lærer det, så vil gerne bede om en FORKLARING og ikke et uragumenteret resultat.. Nå ja! hvornår kan jeg se om jeg skal bruge sætningen (f ο g)9;(... -
Almendannelse i gymnasiet
ForumindlægHvad synes i er mest medvirkende til at man bliver alment dannet af at gå i gymnasiet. Her tænker jeg mest på det faglige, men også lidt på det sociale) -
trekant. me like.
ForumindlægHej folkens. jeg sidder med en problem som jeg ikke kan løse. opgave vedhæftet. altså ved at lave en vinkelhalveringslinje Vc, deler vi c i to og hver vinkel på så være 40 grader. så må vinklen i trekant CBVc være B = 60, C = 40, og Vc = 80 Men når jeg så laver Hc så ved jeg at der ... -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
En god roman??
ForumindlægHello! :)OK, jeg skal bruge en RIGTIG god bog, som jeg skal skrive en opgave om i dansk.. det SKAL være en roman fra 909;erne og oversat til dansk - må gerne være udenlandsk, men helst dansk! Er der nogen, der kan anbefale noget??Please!!! .. :(Skal bruge det a.s.a.p....PEACE -
Den mundtlige prøve i dansk
ForumindlægHej, hvor lang tid for man lov til at tale om sin synopse + oplæning i den mundtlige prøve i dansk og hvor lang tid tager det for at læret og sencor at stille spørgsål og give karakter?? Mvh. -
Budskab eller ej?
ForumindlægHej . Jeg har læst en bog, korrekturlæseren, og har fået til opgave at skrive en litterær artikel. Nu er jeg så kommet til budskabet, men synes ikke der er et.. Kan det passe? Kan en roman godt være uden et budskab? Eller hvis en har også har læst korrekturlæseren, kunne jeg måske få et par hin... -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g9;ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
HjÆlP TiL OvErSæTtElSe aF 5 sÆtNinGer
ForumindlægHåber at i lige gider at hjæpe mig:)I den første del er der en snedker som siger til en biskop at han kan flyve med nogle vinger han har lavet. så går han op på kirketaget, men biskoppen siger til folk at det er løgn og at mennesker aldrig kommer til at flyve.I den anden halvdel har snedkeren prø...
