Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17161 til 17180 af 19042
-
Syrer, baser, og salte - Forsøg.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive en disposition om syrer, baser og salte, da jeg skal op i fysik/kemi her d. 17. Men jeg ved ikke helt hvilkne forsøg, som jeg kan vise? Er der nogle der har nogle gode forsøg? Eller noget der er godt at have med i sin dispositon? H... -
Finde den maksimale acceleration
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave Jeg kan ikke helt finde ud af opgave b). Jeg tænker umiddelbart at jeg skal bruge formlen: v = a*t + v0, da han falder med en konstant acceleration. Så tænkte jeg også at jeg bare skulle aflæse grafen så godt som muligt og indsætte de forskellige værdier i forml... -
HJÆLP MATintro opgave hjælp
Forumindlæg(iii) Betragt funktionen f(x) = x(ln(x + 1) − ln(x)), x > 0. a) Tegn grafen for 0 < x ≤ 100 og gæt p°a limx→∞ f(x) ud fra denne. b) Beregn i Maple f(10n ) for n = 1, . . . , 10 (brug f.eks. værdien 20 af Digits=antal decimaler). Gæt igen p°a limx→∞ f(x) ud fra... -
Guds dårskab
ForumindlægHvad menes med Guds dårskab? - jeg forstår vendingen således, at det at Gud har valgt at frelse mennesket med Jesu død og opstandelse, er en dårskab? -
log. regneregel 2
ForumindlægHej Jeg kan ikke forstå hvordan Logaritmeregneregel 2 udledes den ser sådan ud Log(a/b) = log(a) - log (b) jeg tror jeg mangler nogle potensregneregler. nogen som kan hjælpe mig? Har forstået den 1. regneregel. -
bestå eller dumpe? hjælp
ForumindlægNu mangler jeg kun 1 eksamen, og den eksamen tæller kun 0,75. Jeg ligger med et snit på 2,2 samlet. Mit spørgsmål er, om man skal bestå på både eksamens og årskarakter siden, eller om det kun drejer sig om det samlede gennemsnit? Har et snit på 2,3 af årskarakterer og 2,0 på eksamenskarakterene. ... -
Minus karakter til uddannelse
ForumindlægHej! Hvis jeg får et gennemsnit på 6,0 eller 7,0 ligger det en del under det man skal have for medicin-uddannelsen. Kan man stadig blive optaget? -
årsagerne til at mennesket er forskelligt
ForumindlægHvad er årsagerne til at mennesket er forskelligt både fysisk og mentalt? :) -
Pendle 3-5 år? :-S
ForumindlægKan det betale sig at pendle i 3-5 år fra eksempelvis Odense til KBH? Turen tager 1½ time ca. Og et togkort koster 3500 kr pr. md. :-S Eller fra Odense til Ålborg som varer omkring 3 timer i 3 år, hvis der altså er tale om et drømmestudie? Det der er lidt fesen er at jeg ikke kan flytte, s... -
Sociologi --> Statskundskab
ForumindlægHej... Jeg er blevet student og skal derfor til at søge ind på en videregående uddannelse. Der er dog et par punkter, jeg håber i kan hjælpe mig med at få afklaret. Jeg står og skal træffe valget mellem at vælge sociologi- eller statskundskabsstudiet. Det forholder sig således, at jeg - som det s... -
Leg med sansynligheder
ForumindlægHej Jeg har en lille op gave jeg ikke kan få hul på.. Nogen ideer? For mange år siden var der et lille land, hvor kongen på sin fødselsdag i ulige år benådede den ældste livstidsfange, hvis han kunne udpege det laveste tal ud af 130 forskellige reelle tal som ville blive læst højt. Tallene bl... -
hvordan ser jeres studiebudget ud ?
ForumindlægHvordan overlevet I på SU ? Hvad spiser I for at klare det ? Nogle fif ? Hvordan ser jeres månedlige budget ud ? -
Hvis nu man ikke kommer ind
Forumindlægpå det ønskede studie(Antropologi), og så har et helt år til at forbedre sin muligheder, hvad ville så være det mest optimale/effektvite at gøre. Jeg tænker på, hvis man eksempelvis får en standbyplads eller, hvis man bare ikke kommer ind og vil prøve kvote 2 i næste omgang. Helt specifikt tænker... -
Hvor meget skal accelerationen mindst muligt være, for at fly kan lette
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med følgende opgave? :) Forstår ikke hvordan den skal udregnes - vi fik et tip til udregning, men forstår det desværre ikke opgave: Startbanen på et hangarskib er 247m lang. Skibets kampfly skal op på 300 km/t, før de kan lette Hvor stor skal kampflyenes acceleration minds... -
Statskundskab KU
ForumindlægEr der andre end mig, der også skal læse statskundskab til august? :-) -
Kommende 1.g'er (STX)
ForumindlægHej med jer derude, Hvad skal man specielt lægge mærke til i 1.g og hvad skal man gøre for at blive god i klassen? og hvad kommer jeg til at støde ind på i 1.g? jeg fik at vide, at det bliver en repetition af 9. klasse? -
Teori omkring tøris?
ForumindlægHvad kan lave af teori "Forklaringer", til forsøg med tøris? Så som: Tøris i en spand vand, der danner et lag af røg i gulv højde? tøris under tryk, hvis du sætter tøris under tryk, så smelter tørisen. I det du så fjerner trykket så fryser tørisen? Hvad kan formålet være ved de forsøg... -
kugleafsnit med pendul
ForumindlægKære SP Håber I kan hjælpe med opgaven her. Jeg sidder fast og ved opgaven her og ved ikke om jeg skal regne areal eller rumfang ud og ved så heller ikke hvordan jeg skal regne dens masse ud. På forhånd tak! -
Mekanik og rotation hjælp haster
ForumindlægHej. Jeg har været syg i den periode vi havde om mekanik og rotation, derfor er jeg meget fortabt i disse opgaver. I opgave 4.c tænker jeg det kunne være smart at lave en skitse over krafterne, men ved ikke helt hvordan. Ellers har jeg ingen idé til hvordan... 4.d i denne opgave er jeg i tvivl ... -
Stress
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte at der måske var nogle herinde som har noget erfaring, hvad angår at melde sig fra arbejde pga. stress. Jeg har over en længere periode følt mig helt udtømt for overskud og her på det seneste er det at gå en tur i netto eller lave lidt simpelt aftensmad blevet noget nær umuli...
