Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17181 til 17200 af 113953
-
reducer? :S
Forumindlægheej.. jeg skal reducer udtykket herunder , men er losst :S (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 Min forslag: a+b*a-b+ba+bb-a^2 a går ud med a og b med b , så derfor ab^2 ?? passer det? synes det er helt forkert? pleas hjælp. har aldrig forstået det:S -
Suppleringskurser
ForumindlægEr det muligt at tage fysik B 1.g og 2.g (eller 2.g og 3.g)?\n\nPå ug.dk står der:\n"Adgangskrav\nDu skal have en gymnasial eksamen for at blive optaget på et af GS-forløbene."\nhttp://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-gsny\n\nAltså afsluttet studentereksamen?\nEr det desuden mul... -
Hjælp til ligninger
ForumindlægMarius begynder at læse til eksamen. Lærebogen er på 300 sider, og Marius læser 20 sider i timen. a) opstil en formel til at udregne det antal sider y, han mangler at læse efter x timer. b) benyt formlen til at beregne, hvor mange timer han har læst, når han mangler at læse 140 sider af bogen. ... -
HJÆLP!!! mat??
Forumindlæglig et spørgsmål..hvad er det man beviser for i beviset for "arealfunktionen som stamfunktion".. har virkelig svært ved det bevis. syns det står meget dårligt i bogen..håber der er én der kan hjælpe.. er ret forvirret..og ska til eksamen snart... -
Hjælp til gammel eksamensopgave....tror der er fejl i facit!
ForumindlægHentede hf mat-c august 2011 skriftlig eksamen med til hørende facitliste inde fra studienet.dk. Men nu tror jeg der er fejl. en potensfunktion lyder som følgende: y=b*x^a og punkterne er: (1,2) og (4,16) Jeg skal først bestemme a og b og får her a= 1,4999 og b=2,0003 så skal jeg find... -
HJÆLP
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan den franske mundtlige eksamen foregår !!! ??? jeg er i tidspres -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen, b niveau, og skal kunne forsvare harmoniske svininger. a = amplituden, altså hvor meget den svinger fra svingningsaksen b = perioden, hvor lang den er på x aksen d = Svingningsaksen, hvis d er 3 og a er 2 vil sin(x) starte i 3 på y aksen... -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Ophæve numerisk tegn
ForumindlægHvordan isolerer jeg b i flg. ligning? x = |z-b| Aner ikke hvordan man ophæver et numerisk tegn -
kvote 2 eller 1???
Forumindlæghar et spørgsmål hvis ens snit ligger på 10,2 og man gerne vil ind på medicin studiet, men desværre har dumpet fysik b!! hvad gør man så? har læst at man kan læse faget op igen, men at det skal gøres inden ansøgningsfristen som er omkring marts månede....hvordan skal man kunne nå det, mens man ... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
UNIVERSITET 2013
ForumindlægHej Allesammen, Jeg står i en problem, da mine årskarakterer ikke er blevet som forventet. Jeg har en drøm om at læse på CBS til sommer, men uddannelsen er helt ny, så der er ikke nogen adgangskvotienter. Mit gennemsnit er ca. 6,5-7, hvilket er meget lavt. Jeg havde fået af vide af mine ... -
Adgangskrav
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (h... -
vektorer
Forumindlæg|b|^2 = b*b = ((3/2)a + â)^2 = (9/4)|a|^2 + |â|^2 + 3*a*â = 13/4|a|^2 oga*b = a((3/2)a + â) = (3/2)|a|^2 Efter at have både vektor b og a's længde og koordinatsæt, hvordan finder jeg så vinklen mellem vektorene a og a-b ? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg sidder ov øver mig til eksmaen, men kan ikke helt gennemskue denne opgave:På en fabrik er 10% af de producerede enheder defekte.a) Bestem ved en stikprøve på 5 sandsynligheden for at finde 1 eller 2 defekte enehder.b) Bestem ved en stikprøve på 50 sandsynligheden for at finde mindst 10 og høj... -
Opgave
Forumindlæghjælp søges, tak opgave 1 Når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. For en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten L er bestemt ved L = 100*0,69^x, hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade. a) bestem lysintensiteten i 2,5 meters dybde. b) B... -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet ved f(x)=2·x2 - 6 · x + c A) Bestem førstekoordianten til parablens toppunkt. B) Bestem c, så toppunktets andenkoordinat bliver 5. -
Videregående uddannelse
ForumindlægHej Jeg skal søge ind på en videregående uddannelse næste år, og overvejer derfor allerede nu mulighederne... På gymnasiet har jeg haft matematik og samfundsfag på A-niveau, og kan også rigtig godt lide disse fag, hvorfor jeg gerne vil tage mig en uddannelse, hvori der indgår noget matemati... -
hvilken fag/hvor mange og vilken sværhed.
Forumindlæghejsa jeg er 16 og tænker på at tage på gymnasiet efter sommer (istedet for 10 klasse også HF). jeg ved godt hvad jeg vil efter Gymnasiet. der vil jeg gerne på ITU. har så været inde og kigge på de forskellige krav osv. kan se at man skal have engelsk, og matematik på B niveau for at kunne komm... -
Hjælp til bevægelsesanalyse
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har idræt B, men jeg er desværre helt lost, når det kommer til bevægelsesanalyser! Jeg kender definitionerne på de forskellige former for muskelarbejde forskellige former for måder, led kan bevæge sig på, men jeg kan ikke ikke lave bevægelsesanalyser, da jeg ikke ved om min m...
