Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17201 til 17220 af 23877
-
Eksamen
ForumindlægEr der nogen derude der kan forklare mig hvordan eksamen foregår i historie. Bl.a. om man trækker en kendt kilde, hvor lang tid man har osv.På forhånd tak -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
da vinci mysteriet
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvem/hvad da vince er?? og evt. kort om bogen/filmen....skal nemlig bruge det til religion :-) -
Opfatter I dette som værende truende?
ForumindlægEn 11-12 årig kostskoledreng i 1940'ernes Frankrig siger til sin nye klassekammerat:Mit navn er Julien Quentin, og hvis man leder efter mig, finder man mig. Skal det opfattes som en trussel? -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
13 i mundtlig historie
ForumindlægJeg er interesseret i at høre fra folk, som har fået 13 eller ved hvordan i mundtlig historie.Hvordan skal man disponere sin eksamination? -
Hvad kan man perspektivere til?
ForumindlægJeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates' forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol... -
Hermeneutiske spiral
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen imorgen, og har siddet og prøvet længe at finde ud af hvad den hermeneutiske spiral går ud på... Så hvidt jeg har forstået går den ud på at for at forstå må man tolke, og for at kunne tolke må man forstå? Det virker lidt som noget vullepuk for mig, og ... -
Selvkritik
ForumindlægSkal op til AT- eksamen imorgen, og har jo hørt det altid er godt med selvkritik, hvis man kan finde noget væsentligt og argumentere for hvad man kunne have gjort anderledes... Jeg har kigget min opgaver igennem tusind gange nu, og kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes kunne bruges som s... -
Eksamen historie A stx - erfaring?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie A eksamen. Vi har 3 timers forberedelse og ½ times eksamination. Er der nogle der har erfaringer med denne eksamen? - hvordan forbereder man sig bedst muligt, hvor mange notater skal man have med sig ind, hvordan griber man bilagsmaterialet an når man sidder i ... -
Luksus
ForumindlægVil bare lige dele med jer at jeg fik 12 i mundtlig Spansk A. Skulle bare lige ud med min glæde....jeje Chao! -
filosofi eller engelsk
Forumindlægville lige høre om der er nogen herinde, der har erfaringer med filosofi- eller engelskstudiet. jeg har lige færdiggjort 1. semester på medicinstudiet, men er ikke sikker på det er noget jeg vil gå videre med, så vil blive meget glad, hvis nogen vil dele deres erfaringer med ovenstående studier.m... -
Anderledes spørgsmål
ForumindlægHvor tror i det er lettes af møde piger, en ny kæreste, på en videregående uddannelse, jura eller medicin, eller noget helt andet ?Selvfølgelig vælger man ikke uddannelse af denne grund overhoved, men har talt med nogle venner om det - og vi ku ik rigtig blive enig ? -
math på gymnasiet
Forumindlæghvilken bog bruger man når man har matematik på C... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
differentialregning
ForumindlægJeg har længe været i gang med følgende opgave, jeg har vedhæftet opgaven, jeg har fundet ud af: at de enkelte dele af f er differentiable. De eneste steder, hvor f ikke er differentiabel, er ved x1 = -7 og x2 = 0. Jeg ved at jeg skal differentier f i hvert af de tre intervaller. Derefter skal ... -
SSO
ForumindlægNogen der vil bidrage med ideer til SSO ? Vil gerne skrive i dansk... -
Bestemme accelerationen - (Emne: Friktion)
ForumindlægHej Jeg har haft et par problemer med at bestemme accelerationen for et lod og en klods... I kan se forsøgsopstillingen i den vedhæftede fil. Vi har under forsøget bundet et lod og en klods sammen. Vi har derefter sluppet loddet, således at klodsen glider op langs pladen. Klodsen af aluminium ... -
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på...
