Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17201 til 17220 af 95434
-
rydforskydning
ForumindlægHej, jeg står fast med denne opgave, selvom det ikke er svært at regne det ud, men jeg ved ikke hvordan? er der nogen der kan hjælpe med det? For en fjern galakse er de observerede bølgelængder i hydrogens Lymanserie som anført i tabellen nedenfor. Overgangen Lyman α (Ly α) er overg... -
Andengradspolynomium....
ForumindlægHej. Jeg har en opgave der hedder: f(x)=x^2-6x+c Bestem for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop én rod. Jeg bruger formlen for diskriminanten: 0= (-6)^2 -4 * 1 * c Men hvordan isolerer jeg c herfra??? På forhånd tak. -
hgurtigt hjælp til simpelle oxdiations tal
ForumindlægCH4 hvad er oxdiationstallene. H er altid +1 ikke, og så må C være -4 er dette rigtig? -
ensvinklede trekanter
Forumindlæghttp://i11.tinypic.com/6p8t9qd.jpg hvordan regner jeg linje-stykket c ud? -
Partialbrøker
ForumindlægHej, Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? Vis, at når a, b, c og d, hvor c ikke må være lig med d, er konstanter, findes der tal p og q, så ax+b/(x-c)(x-d) = p/(x-c) + q/(x-d) Mvh. Frank Hvam -
Rettelse af sætninger.. Haster til i morgen!
ForumindlægHejsa… Er der nogen som kan og vil rette disse sætninger?På forhånd tak! 1)She did always, what the man said. 2)The soldier heard the sergeant call and knew what he should do.3)He would not have protest, if the policeman not had provoked him.4)I had bought a flat in London, but at the time I arri... -
alifatisk carbonhydrid
ForumindlægEr lidt forvirret. Hvis man har et carbonhydrid, f.x penttan C5H12 så er det en alkan. Hvis man fjerner et H bliver det vel til en alken altså penten da man så nødvendigvis må have en dobbeltbingen.. I mine gamle noter står der bare at hvis man fjerner ét H vil man få endelsen -yl.. Men er det ... -
cosinus ukendt side
Forumindlæghej jeg har denne opgave: i en trekant ABC gælder: |BC|= 2|AB| og |AC|= 5/2 |AB| Bestem cos C.. jeg har følgene indtil videre: cos C = 4*c^2+25/4*c^2-c^2 -------------------- 10*c^2 hvordan kommer jeg videre og er det overhovedet rigtigt.. jeg skal også bestemme arealet... -
BIO!!!! - help pleace...
ForumindlægHejsa Ønsker lidt hjælp til denne opgave... "Fig. 1 er en tegning af et produktionssystem anvendt i gartnerier. Planterne vokser i vækstbakker med rødderne i en opløsning af næringssalte i stedet for jord. Vækstbakkerne er dækket af sortplastik. Udbyttet fra et sådant anlæg er normalt større... -
Gennemsnit på mit eksamensbevis, beregnet forkert
ForumindlægJeg søger at forbedre enkelte karakterer, da jeg meget gerne vil ind på "drømmestudiet". Nu er jeg så nået til problemer, da jeg ikke er i stand til at finde ud af, hvordan de beregner mit gennemsnit. Vedlagt er mit eksamensbevis (13tals-skalaen). Jeg får mit eksamensresultat rigtigt ... -
Forståelse af spektre
ForumindlægHej Er igang med en spektroskopi opgave. Men sidder lige fast et sted. Hjælp gerne. Se vedhæftet dokument. -
Bølgelængde for foton!
ForumindlægSidder med følgende opgave: HVad er bølgelængden for den foton der udsendes når et brintatom går fra 7. exiterede til 2. exiterede tilstand? Hvordan løser jeg lige denne? -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
sinus og cosinus
Forumindlæghvordan kan man forklare for værdierne af sinus og cosinus for vinklerne 60?, 90? og 120?. -
Andengradspolynomiet
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe med forklaring og facit? ( facit og mellemregninger) -
Ligninger fra begyndelsen
ForumindlægJeg har store vanskeligheder med at ligninger og Algebra. Jeg skal bruge tegnisk matematik som dog ikke er primær fag, på min uddannelse. Jeg har brug for en god forklaring for det ekesmpel jeg stiller her : (a-b) * (a+3b) - (a-2b) * (a-3b) opgave 6 teknisk matematik =mellemregning ??? fa... -
--->>BIOLOGI<<---
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har lavet denne opgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%202%20Immunforsvar.docHar lidt problemer med den 3. opgave.. -
Terminsprøve i naturfag
ForumindlægEr der nogle 2 g'ere der har været oppe i naturfag til terminsprøven, som kan fortælle mig lidt om den?Jeg vil gerne være forberedt på opgaverne -
Eulers sætning
ForumindlægJeg sidder og læser på et bevis for:\nsummen i=1 til n af (x(i)*f'i(x))=kf(x). hvor x er en vektor af n koordinationer, f'i er den partielle afledte mht. xi og xi er en vektorkoordinat. \nMit spørgsmål er: I bogen bruger man sætningen der skal bevises til at bevise sætningen ved at sige a... -
syre-base reaktion mellem kulsyre og vand
ForumindlægJeg skal skrive syre-base reaktionen for kulsyre og vand. - jeg skal derudover huske på, at kulsyre er en dihydron syre. Hvordan ser det reaktionsskema ud? Noget med HCO3 ??
