Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17201 til 17220 af 46276
-
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Hvad er snyd?
ForumindlægHalløjsa folkens =) I sidste uge da jeg var op til en skriftlig eksamen, fik jeg en opgave der mindede meget om en jeg havde lavet som aflevering tidligere på året. Jeg har selvfølgelig selv skrevet den forrige opgave, jeg brugte den derfor som inspiration til den skriftlige eksamen. I stedet fo... -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
Fysik: BEVISER!!
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i fysik næste uge og kunne godt tænke mig et par beviser jeg lige kunne fyre af til nogle af emnerne. Men vores lærer har bare ikke rigtig bevist så meget (bortset fra eksperimentelt) i løbet af de 2 sidste år, men han kræver at vi kan dem til eksamen!? Så er der nogen d... -
klage eller ej?
ForumindlægHvornår bør man klage angående sin eksamen? Jeg var oppe i samfundsfag, men er meget utilfreds med min eksamen. Min lærer sad og løj overfor censor, han sammenlignede mig meden anden i min klasse, der lige havde været oppe - da han skulle give karakterer. Og desuden kom jeg ind på alle spørgsmål... -
Kan jeg stadigvæk søge ind selvom jeg har dumpet et fag?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student i år, men har desværre ikke bestået den skriftlige eksamen i Dansk A, hvor jeg fik 00. Mine årskarakterer i faget var 02 (skriftligt) og 4 (mundtligt). Kort tid før eksamensperioden blev jeg diagnosticeret med ordblindhed i en forholdsvis alvorlig grad. Jeg opfylder alle... -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
Bagefter?
ForumindlægHej.Hvad skal i når i er færdige med den gymnasiale uddannelse?Hvad vælger i at søge ind på og hvor?Jeg regner med at søge ind på medicinsk bioteknologi. andre der også gerne vil det? -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Jura adgangsvkotienter 2010?
ForumindlægHej... Ønsket er at komme ind på KU - jura til sommer 2010... Nu lå den på 7,5 på SDU... og mit snit ligger på 7,2, tror i jeg vil have nogen chance for at komme ind på SDU til sommer? tror i den vil falde den på de 7,2? På forhånd tak Ellee -
hvordan bliver man advokat?
ForumindlægHej alle folk derude. Jeg vil høre om hvad det kræver at blive advokat ? -
Problemformulering DA/HI Besættelsen!
ForumindlægJeg skal til at skriver Dansk/Historie opgave, jeg har som fag valgt historie og taget udgangspunkt i besættelsen. Jeg mangler hjælp til at finde på en god og spændende problemformulering! -
Den danske industrialisering
ForumindlægHej! Skal op i historie på torsdag. Ikke ligefrem yndlingsfaget, og jeg spekulerede på om nogle lå inde med eller vidste hvor der findes gode notater til denne tidsperiode i dansk historie. Alt er velkomment.Tak på forhånd. -
Terror
ForumindlægHvis man skriver om TERROR i AT i år hvilke fag vil så være oplagt sammen med dansk? Samfundsfag eller historie? Hvad kan man komme ind på hvis man vælger hhv samf. eller historie? -
Eng. essay
Forumindlæghey, hvis der er nogle som har et engelsk essay om historien "Sandy and her beautiful sisters" eller nogle gode ting til historien, må de meget gerne smide det op på studieportalen -
The Ones Who Walk Away from Omelas
ForumindlægJeg forstår altså ikek historien helt.. :-S Mogen der kan forklare hvad det drejer sig om? Er det ikke et barn der bliver mioshandlet? Jeg kan ikek se hvad forfatteren vil fortælle med historien.. :-S -
Starthjælp=ulighed
ForumindlægHej, nu sagde vores historie lærer her for leden at starthjælp førte til mere ulighed. Men hvordan hænger det lige sammen?. Poster her da jeg mener det passer bedre her end ved historie :P
