Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17221 til 17240 af 153957
-
This be the verse
ForumindlægHej Jeg har fået en skriftlig opgave omkring This be the verse. Min opgave hedder: Discuss the view of childhood. Hvordan skriver jeg en opgave, hvor jeg skal diskutere med mig selv? Philip Larkin - This Be The Verse They fuck you up, your mum and dad. They may not mean to, but they do. They ... -
Ansøgning til odontologi studiet på KU
ForumindlægHej, Jeg har et gennemsnit på 10,1 (10,9 med bonus) og har suppleret manglende fag dette år. Jeg har lige været oppe til matematik A mundtligt hvor jeg fik 00. Jeg kan nemt få mindst 4-tal i det skriftlige, hvoraf selve faget så er bestået. M... -
eksponential funktion
Forumindlægjeg skal op til skriftlig matematik på onsdag og sidder derfor og øver mig på sættet fra eksamen i går. Jeg er lidt i tvivl om denne opgave: Ifølge en opgørelse stiger det årlige antal af nye lungekræftpatienter blandt kvinder i Danmark med 1,3 % om året efter 2010. I 2010 var der 2038 ... -
Finde monotoniforhold for f(x)=(x-1)*e^-x
ForumindlægHej derude, Jeg tager matematik på a-niveau og skal til skriftlig eksamen på fredag. Jeg gennemgår lige nu monotoniforhold, areal mm. Jeg kan godt finde ud af hvordan man gør, men synes resultaterne er mærkelige. Jeg differentierer f(x) = (x-1)*e^-1 og det giver f'(x) = (2-x)*e^-x Det sætt... -
to ubekendte
Forumindlægjeg vil gerne forklare skriftligt om "to lige store koefficienters metode" til at løse 2 ligninger med 2 ubekendte. problemet er bare at jeg vil forklare det med bogstavregning så det bliver til noget generelt og ikk blot et eksempel. hjælp mig med bogstav regning! så langt er jeg selv... -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
hjælp mig plzzz
Forumindlægjeg har en skriftlig matematik aflevering som jeg skal send idag og mangler 2 opgaver som jeg ikke kan lave. Figuren viser to boksplot over fordelingen af benzinpriser på udvalgte tankstationer i Storstrøms Amt, dels for onsdag den 5. juli 2006, dels for weekenden den 8.-9. juli 2006. http://www.... -
har brug for jeres hjælp :(
Forumindlægjeg har en skriftlig matematik aflevering som jeg skal send idag og mangler 2 opgaver som jeg ikke kan lave. Figuren viser to boksplot over fordelingen af benzinpriser på udvalgte tankstationer i Storstrøms Amt, dels for onsdag den 5. juli 2006, dels for weekenden den 8.-9. juli 2006. http://www.... -
jeg har virkelig brug for hjælp til integralregning. .
Forumindlæghej alle sammen jeg skal op til skriftlig matematik eksamen her på torsdag på b niveau, men har virkelig svært ved integralregning. Og jeg har virkelig brug for at vide hvorfor disse to funktioner regnes forskelligt: a) Bestem integralet ∫(5x^4+4x)dx (integralet går fra 1 til 0) . Har læst re... -
Lektiehjælp i fransk tilbydes!
ForumindlægHej :) Jeg tilbyder lektiehjælp i fransk på alle niveau'er. Eller oversættelse og grammatik korrektur på opgaverne. Jeg kan også hjælpe dig/jer nogle uge eller dage før jeres eksamen. Jeg har boet 6år i Frankrig og gået i en fransk folkeskole ude ved Frederiksberg, jeg har taget det spr... -
Medicin og teknologi uddannelsen
ForumindlægJeg har overvejet at søge ind på Medicin og Teknologi på DTU. Jeg har et par spørgsmål, og vil derfor meget gerne høre fra nogen der er i gang med uddannelsen. 1. Hvor meget laboratorie og rapportskrivning er der på hvert semester? 2. Hvor meget gruppearbejde er der på studiet? 3. Hvor mange afl... -
OT for cyanid - redoxreaktion for udtrækning af guld
ForumindlægHej Jeg skal redegøre for, at nedenstående reaktion er en redoxreaktion. Jeg har derfor tænkt mig at tildele oxidationstal for at vise, at der både sker en oxidation og en reduktion. Problemet er bare, at carbon både kan have oxidationstal -4, +2 og +4, imens nitrogen kan have -3,+1,+2,+3,+4 og +... -
Hjælp Excel opsætning!
ForumindlægHejsa, jeg skal til terminsprøve snart i bl.a. Kemi A, og i den skriftlige eksamen af denne, får man tit nogle excelfiler med data man kan bruge til bl.a. programmer som LoggerPro. Der bliver ofte givet to filtyper, en med dansk skrive måde (hvor decimaltal er makeret med komma) og en med amerika... -
Statskundskab
ForumindlægHej Eftersom jeg har en stor interesse i at læse Statskundskab på Århus Universitet har jeg i den forbindelse valgt at supplere Matematik B for at opfylde adgangskravet til at søge ind via. kvote 2. Karakterer: 1) Dansk A: 02, 10. 2) Engelsk B: 4, 10. 3) Samfundsfag B: 7. 4) Matematik B: Su... -
Frie radikaler og kædereaktion
ForumindlægJeg står med en skriftlig opgave, som primært handler om alkoholer, reaktioner, strukturformler osv. Jeg står med en opgave omkring Pentan og Dibrom der reagere ved belysning. I alle disse spørgsmål skal jeg også vise det via strukturformel, så der har jeg også brug for lidt hjælp. Jeg har fået... -
Det centrale dogme, mutationer
ForumindlægEr der en/nogle der vil hjælpe mig til at forstå det, og evt få svaret på spørgsmålene. Jeg ved det er lidt svært at forklare over skrift, men håber jeg kommer frem til noget. Det er mest anden del af opgaven,der er skrevet med fed,jeg gerne vil forstå. (Vi har arbejdet med transkriptionen og tra... -
Løsningsmængde
ForumindlægJeg skal bestemme løsningsmængde for (x_1)+(x_2)+5*(x_3) = 7 (x_1)-(x_2)-(x_3) = -1 3*(x_1)-2*(x_2)+(a^2+a)*(x_3) = a+1 a tilhøre alle R har fået løsningen til (3a+1)/(a+1);(4a+1)/(a+1);1/(a+1) for a i R\{-1;0} for a=0; 3-2a;4-3a;a og for a=-1 er der ingen løsning. altså Ø men hvordan få... -
Talteori
ForumindlægDen største fælles divisor. Fx gcd(5,10)=2 a og b er vel primiske, hvis gcd(a,b)=1 ? Jeg har bevist, at gcd(a,b)=gcd(a,b-a). Jeg mangler at bevise gcd(a,b)= gcd(b,r) a = b*x +r som er Euklids algoritme. På forhånd tak! -
Potensfunktion
ForumindlægDen her burde være lige til: F(x) = b * x^a F(2) = 4 F(4) = 64 Bestem a og b Men hvordan finder jeg a (uden hjælpmidler selvfølgelig)? Jeg synes jeg ikke jeg kan finde nogen smart formel? b er nem at regne ud når man kender a -
isolering
ForumindlægNogen der lige kan isolere disse her ligninger for mig.\nV skal isoleres her:\nY = -½g/(V*cos(a))^2*x^2 + sin(a)/cos(a)*x\n\nV skal også isoleres her:\nYtop = ((V*sin(a))^2)/(2g)\n\nJeg er helt disperat. Plz hjælp mig!!!
