Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17281 til 17300 af 24857
-
stokastisk variabel
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved denne type af opgaver, håber at der er nogen der kan hjælpe mig :-) c) En normalfordelt stokastisk variabel X har middelværdi 3 og spredning 2 - Bestem p(X < eller = 5) - Bestem P(1,5 < eller = X < eller = 5,5) ´Håber på et forklarende svar :) -
Skæringspunkter
ForumindlægHej,\n\nJeg har lige nogle problemer med en opgave,\n\na) Angiv de tre linjers ligninger\n\nLinje 1: y = 1,5x - 3\nLinje 2: y = -3x + 24\nLinje 3: y = 0,5625x - 1,5\n\nDet har jeg fundet ud af men jeg kan ikke følgende opgave:\n\nb) Beregn de 2 skæringspunkters koordinater.\n\nDe har jo ikke et &... -
Inflation i karaktersystemet?
ForumindlægEr der andre end mig, der synes, at der er gået inflation i karaktersystemet?\nDet er virkelig slemt i folkeskolen, men altså også et problem i gymnasiet. \n\nDet største problem er, når en lærer giver retfærdige karakterer. Hvorfor? Fordi det ikke harmonerer med de karakterer, som de andre lærer... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde? -
Praktisk sprgs. (SSO)
ForumindlægHej...\nJeg skriver SSO i matematik og har i den forbindelse fået stillet 3 opgaver, som ønskes løste. Jeg er bare bange for at jeg ikke har plads til den sidste opgave (en tredjegradsligning). Må man lave opgaven på et bilag og henvise til det?\n\nPå forhånd tak. -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej alle (: Skal man eller skal man ikke bruge modeller, teorier etc. i samfundsfag skr. eksamen ?! Her tænker jeg fx på Toulmins argumentationsmodel, Realisme, Idealisme osv.. Hvis ja, er det så noget, der trækker op?? Tak på forhånd ! PS. > Vi har et par gange brugt Toulmins model, men har i... -
layout til novelle
ForumindlægSkal skrive en novelle i ferien, og den er jeg endeligt blevet færdig med Jeg mangler bare det forbandende layout. Det er jeg ikke så god til. Indtil videre har jeg kun lavet orddeling og 1,5 linjeafstand ikke mere. Jeg vil gerne have 10 eller 12, men det får jeg ikke med det layout Hv... -
MEDICIN TILVALGSFAG HJÆLP!
ForumindlægKære SP Jeg er meget frustreret lige nu og meget bange for, om jeg har ødelagt hele mit semester! Jeg er kommet ind på medicinstudiet på KU her til sommer og jeg har fået plads til februar (jeg er vinterstarter). Jeg har haft travlt siden sommerferien med både kørekort og det ene og det andet.... -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
Kildekritik SSO
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg forholder mig til ovenstående. Jeg har fået pfattelsen af, at man skal være lidt forsigtig med hvad man skriver, men at det omvendt er vigtig at få kildekritikken med? Jeg skriver SSO vedr. et lokalhistorisk emne, og de kilder jeg har er primært jubilæumsskrift... -
eksame.. og jeg har angst!
Forumindlæghej alle jeg skal næste uge op i 3 eksamener: 1) dansk, 2) engelsk 3) samfundsfag - jeg er så meget på den! hvordan kan jeg forberede mig til disse fag? godt nok er det årsprøve, men stadig bliver rektoren sur, hvis jeg ikke består /: håber der er nogen der vil hjælpe mig.. er virkelig på ski... -
Fransk karakter!?
ForumindlægHej. Ville lige spørge om, hvad i fik i jeres fransk eksamen. Er nysgerig. =D -
af eller ad?
ForumindlægJeg kan ikke lige finde ud af hvornår det skal være af eller ad? Nogle der har en nem løsning til at finde løsningen. -
Overvejer at gå en klasse om
ForumindlægJeg sidder i et enormt dilemma. Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, fordi jeg føler jeg former min fremtid her men jeg er så usikker på hvad jeg skal gøre.Jeg startede ud på gymnasiet med den tro at jeg bare ville arbejde og så komme hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet, set ... -
Gammelt eksamenssæt
ForumindlægNogle der har løst disse opgaver. Det er fra et gamlet eksamenssæt, ved desværre ikke hvornår den er fra -
farmaceut
ForumindlægHej... Kan man bliver optaget til farmaceut, hvis man er dumpet til engelsk B?? OG hvad synes I er bedst : Famaceut, tandlæge eller ingeniør?? -
supershort - sætninger
ForumindlægHejsa har lige nogle få sætninger som jeg godt gad at have rettet, da de virkelig er tricky...Tricky verb patterns I:7) Det lykkedes for dem at svømme over den engelske kanal.8) Hvis det ikke lykkes I første forsøg, så prøv igen.Tricky verb patterns III:9) Jeg fik ham til at udlevere alle pengene... -
diss
ForumindlægHej..! Kender I nogle steder hvor man kan se en diss en. Måske også skrive! -
FSA Mat. Mdt. Hvordan forgår det?
ForumindlægHvordan foregår FSA i mdt. mat? Trækker man bare et spørgsmål der skal besvares, eller? Og hvad burde man i øvrigt læse på? Er der noget bestemt der 100% vil dukke op? -
mundtlig mat (noter?)
ForumindlægJeg skal op til mundlig matematik og ville høre om der var nogen som kunne fortælle mig hvordan man bedst forberede sig udover at læse eksamenspensummet.... Derudover ville jeg også høre om der var nogen som havde taget notater til en masse beviser (fx. differentialligninger og grænseværdier) som...
