Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 17361 til 17380 af 113953
-
Biologi A Studentereksamen
ForumindlægHvordan forbereder man sig til eksamen i skriftlig biologi(gym.A niveau)??? -
komme videre
ForumindlægHej Jeg går på HG og jeg skal op i eø eksamen. Med en optagelsesprøve, lykkes det mig at komme ind på HF. Hvis jeg ikke kommer til EØ eksamen, sker der/forhindre det at jeg kommer på HF ?? Eller har HG noget med HF at gøre.. Fx: hvis jeg får 00 til eø eksamen, kan jeg så ikke komme på HF, da je... -
Reducering
ForumindlægReducer (1/a + 1/b)/ (a+b) Tænkte på: 1/a/(a+b) + 1/b/(a+b) = (a+b)/a + (a+b)/b = a+b ? -
Vinkelrette vektorer
Forumindlæg|vektor a|=5 |vektor b|=2 Vinkelen mellem vektor a og b = 30grader Så står der: Bestem tallet t, således at vektor a er vineklret på (vektor a+t*vektor b) Hvad skal jeg gøre her? Jeg ved at prikproduktet mellem de 2 vektorer skal give nul, men hvordan kan jeg beregne prikproduktet, hvis jeg ik... -
Matematik A 18 maj 2017
ForumindlægEr der nogle som var til eksamen igår som har lyst til at ligge sin vejledene besvarelse ud? Jeg skal til eksamen på tirsdag og har netop lavet sættet, men det kunne være sjovt at se om jeg havde regnet rigtigt :D -
Ukendte ord..
ForumindlægHej, har du nogle ord som der ikke er så mange der ved hvad betyder eller i det hele taget nogle seje ord såsom: Onomatipoietikon=lydord... Som kan bruges til den danske mundtlige eksame.. -
HVORDAN GIK DET SÅ?
ForumindlægNu er eksamenerne begyndt!!! Mange skal op i AT først, for de mdt. eksamenerne begyndet først engang i juni. Men hvordan gik jeres eksamen? Skuffet? Bare glad for at det er overstået? Overlykkelig? -
Skriftlig dansk
ForumindlægNogen der har en ide om hvilke emner som muligvis kunne komme til den skriftlige eksamen 2.g. Et emne kunne vel godt være noget om religions forskelle tænker(Muhammed sagen). -
Kan jeg stadig blive student?
ForumindlægJeg skal op til den sidste eksamen i 3g d. 26. Jeg har dog ikke været op til NV prøven i 1 g. Kan jeg stadig blive student. -
Karaktervægtning
ForumindlægHej. Hvis man afslutter et fag på C-niveau, så vægter det 1, ikke? Vil det så sige, at hvis man har været til eksamen i det fag, at årskarakter tæller for 0,5 og eksamenskarakteren tæller for 0,5? -
SU hvis man bliver væk fra sygeeksamen?
ForumindlægJeg har fået SU i december og januar, indtil jeg kan gå til syge-eksamen i januar. Det viser sig så desværre, at den syge-eksamen, som skolen kan tilbyde, ikke kan tages online, og da jeg tager uddannelsen online og bor i den anden ende af landet, er det ikke så smart. Så spørgsmålet er: Hvis j... -
Haster: Klage over SRP - gennemlæsning?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har skrevet SRP om dødsstraf i USA i fagene engelsk A og samfundsfag B. Jeg er meget utilfreds og uenig med min karakter og ikke mindst den feedback, jeg fik tilbage fra min vejleder. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, som vil læse min opgave og give et bud på en karakt... -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
reducér
Forumindlægreducér((a^-1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>((1/a^1)^2(b^2-1))/(b+1)a <=>hvordan kommer jeg videre...?? -
ligning i plan
ForumindlægHer derude, Når man skal lave en ligning i planen om til ax+b, hvad gør man så? Man tager vel udgangspunkt i: ax+by+c=0 og isolerer y: y= (-ax/b)-(c/b) Men hvordan komemr jeg videre? på forhånd taak. -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Svær opgave i analytisk geometri i 3D
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/111209%20stx113%20MAT%20A.ashx Opgave 9 i eksamensættet. Opgave a) giver abnormt store tal. Hvad gør jeg for at gøre dem mindre? Har udregnet a b og ... -
Matematik, trekant( tangens)
ForumindlægTrekant ABC er ligebenet, og A=B=65*. desuden er a=17,3, Beregn de ubekendte stykker i trekanten, dvs C,b og c. C= 50* b= 17,3* ( ved ikke hvordan man regner det ud, ved kun det er 17,3 fordi i en ligebenet trekant er 2 af linjerne det samme= c= Ved jeg ikke hvordan man regner? Hjææ... -
Kemi A eller Fysik A
ForumindlægHej, jeg skal til at vælge valgfag her om et par måneder. Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvilket fag der er sværest? Personligt synes jeg at regne opgaver i fysik er meget nemt, men teorien er ikke særlig nem. I kemi synes jeg teorien er nem, men opgaverne kan godt være lige komplicer...
