Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17361 til 17380 af 111527
-
Eksamen
ForumindlægJeg afslutter billedkunst og musik i år, er det muligt at finde ud af hvor stor sandsynlighed der er for at komme op i en af de to fag?Passer det at jeg skal på i 0-1 mdt. eksamen i år? -
råd og svar til eksamen (mundtlig dansk)
ForumindlægHej. Jeg har lige et par spørgsmål mht. dansk mundtlig eksamen, da jeg skal op i næste uge. Hvor længe er det nu man skal "fremlægge" og det der (altså hvordan forløber det??? Nogle der har nogle råd til forberedelserne? På forhånd tak :) -
Eksamen 23 maj 2016 - Bioteknologi A
ForumindlægHej SP-bruger Har lige været til bioteknologi A eksamen og kunne derfor godt tænke mig at spørge om, der er nogle andre der også har været oppe til denne eksamen og evt, kan ligge deres besvarelse op så jeg kan sammenligne med mit for, at få en ide om, hvor jeg ligger? -
Proportionalitet
ForumindlægHalløjsa Opgaven lyder: En havvindmølles energiproduktion er ligefrem proportional med vindens hastighed opløftet i tredje potens. a) indfør passende variable, og opstil en model for en havvindmølles energiproduktion som funktion af vindens hastighed? Jeg ved ikke hvad der menes med proportin... -
Religion
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med at besvarer disse spørgsmål: Hvad er religion? Hvorfor er der et religionsfag i gymnasiet? -
Trekant
ForumindlægI en trekant ABC er AB = X BC = x/3 AC 3x/4 Bestem <A (Kan ikke tegne tegnet på computeren, håber i forstår hvilket tegn det er) -
Hjælp for pokker ! Dumpet matematik !
ForumindlægJeg har søgt ind på sociologistudiet - og er betinget optaget hvis jeg består matematik B. jeg var til den skriftelige hvor min computer fik nedsmeltning og har idag været til muntlig - dumpet (00). Life sucks! Nå, men nu har jeg talt mine point sammen (fra skriflig) i forhold til den nyest... -
er dette korrekt?
ForumindlægEr det korrekt at: √a*b = √a*√b fordi √a*b = (a*b)*(a*b) = a^2*b^2 = √a*√b og at √a/b = √a/√b fordi √a/b = (a/b)*(a/b) = a^2/b^2 = √a/√b? -
Lavt gennemsnit og vil gerne på Uni og læse Ingeniør
ForumindlægHej jeg vil gerne læse til ingeniør i 2015. Jeg har kæmpet med at bestå de specifikke adgangskrav og burde være kvalificeret i den vinkel. Men nu har de lavet nye regler igen til det studie jeg vil læse hvor fra 2015 optagelse vil være adgangsbegrænsning hvor der bliver kigget på gennemsnittet. M... -
forvirring kvadratrod
ForumindlægDenne opgave har jeg fået hjælp til, men udregningen er ikke som den i bogen? 11^2 – 9^2 Jeg vil indsætte i formlen: (a-b)^2 jeg er dog blevet vist, at jeg skal bruge nr. 3 kvadratsætning: (a+b) • (a-b) (11+9)(11-9) = (20)(2) = 40 112 - 92 = 121 - 81 = 40 Der står i bogen således... -
Reducér følgende udtryk
Forumindlæg4(p+b)+3(p-b)(p+b)-b(b+8p) Jeg sidder pt. Fast med denne opgave, jeg regner med at jeg evt. Skal bruge 3. Kvadratsætning (a+b)(a-b) = a^2-b^2 Ser frem til en forklaring :-) -
Reduktion
ForumindlægHej med jer ;-) Jeg skal reducerer følgende udtryk mest muligt: a(a-b)+b(b-a)/a-b = a2-ab +b2-ab/a-b = Nu er det, jeg bliver i tvivl. For jeg får det rigtige resultat, hvis jeg forkorter a væk alle steder på nær i b2, og b væk på nær i a2, for her kan jeg selvfølgelig ikke forkorte ... -
Svær opgave
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig. Jeg skal redegøre for, at hvis d=0, så er b^2=4ac??? -
optimering af hegn
ForumindlægHej jeg har svært ved at bestemme u(x) og længden af x og b. Er der nogle der har en ide til en løsning -
reducer
ForumindlægJeg har glemt alt om hvordan dette skal gøres:( \frac{3}{a-b}-\frac{6b}{a^2-b^2} nogen som kan hjælpe? -
Omskrivning til form
ForumindlægOpgaven lyder: Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Men hvordan omskriver jeg noget til en anden form? -
Vende lineær forskrift om (finde X)
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe til med, hvordan man finder X, altså vender ligningen 'y=ax+b' om? (: -
Omskrivning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med 4x^2 - 12x + 9 som skal omskrives til formen (ax + b)^2 -
SRP!! hvilket fag kan jeg kombinere med biologi A????
ForumindlægHej. der er sådan at jeg skal til at vælge srp fag d. 15 december, og jeg ved ikke hvad jeg vil komnbinere a ffag med biologi. Hvilket fag er godt at kombinere biologi A med? (ihvertfald ikke med Kemi!!! det er svært synes jeg) og hvilke emner kan der være? jeg har set en masse eksempler på BIo... -
kan på CAS, men ikke i hånden?
ForumindlægHej Det drejer sig om eksponentiel regression. Jeg har ingen ideer om , hvordan man laver det i hånden.?
