Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17381 til 17400 af 63056
-
Analyse af non-fiction
ForumindlægHej Jeg skal analysere en tale og er lidt i tvivl om en sætning er chiasmos: "it is not the decisions we have taken – it is our refusal to take decisions."?? -
velfærdsmodel
Forumindlæghej forstå universiel, liberal og konservative velfærdmodel, men mangler noter til den sidste velfærdsmodel konkurrencestaten. syne sikke jeg kan finde noget om det på nettet. Jeg håber at der er nogen der kan forklare mig hvad dette model går ud på -
virkelig nedern:/
Forumindlægvi havde terminsprøver i dansk. Havde det ikke så godt, så prøvede på at gøre mit bedste på det tidspunkt,... Men kommer det til at stå i mit karaterblad? Altså hvordan det gik osv.? Håber jeg virkelig ikke :/.... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
College!
ForumindlægJeg står i den ( Til tider håbløse) Situation at jeg gerne vil søge ind på college i USA...Ville lige høre om der var andre der stod i den samme situation? -
Engelsk A ?
ForumindlægHej! Jeg er meget i tvivl om jeg skal vægle engelsk på A-niveau. Hvad indebærer det? Er kravene meget større end på Engelsk B? Er det dumt at vælge, hvis man ikke er specielt stærk mundtlig, men gerne vil blive bedre? Hvis nogen har erfaringer med faget på A-niveau, så skriv gerne! P... -
Giv aldrig op!
ForumindlægMange tror, at man kan sætte lighedstegn mellem liv og skole, men det er altså ikke tilfældet. I hvert tilfælde ikke for mit vedkommende! ________________________________________________________ Jeg har en veninde (3g), der er ret nede over sine karakterer. De er altid dårlige. Men hun kan da ik... -
Elektromagnetisk induktion
ForumindlægJeg skal forklare hvordan en vindmølle producere energi. Jeg har i min fysikbog et afsnit der hedder 9;9;Elektromagnetisk induktion9;9;, er det princippet i hvordan en vindmølle generere strøm? eller ligger der andre ting bag? Der er et eksempel med en dynamocykellygte, er det samme p... -
Matematik - Opg. 2
ForumindlægOpgaven: (Uden hjælpemidler) Om en ret linje med ligningen y= ax + b oplyses det, at linjen går gennem punktet (1,5), og at y-værdien vokser med 6, når x-værdien øges med 2. Bestem tallene a og b. Mit bud: For at bestem b benyttes y = ax+b For at finde a er det ikke formlen, y-y0 = a(x-x0) E... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
energi
ForumindlægEn kaffemaskine på 1200W brygger en kande kaffe på 1,2 liter. Hvad koster dette? -
Hej dejlige mennesker kan i ikke rette min selvbiografi, så er i dejlige :))
Forumindlæg- Kan i ikke give mig en karakter efter! - Kan i ikke bedømme mig så i søde - tak forhånd! -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
kort essay
ForumindlægJeg har en kort essay, men min computer er uden hjælpeprogrammer som stavekrontol og gramatikkontrol. Er der nogle stykker som vil hjælpe med at finde en masse fejl? Queenie Buxton who is the main character, also have the function as the narrator. In the begining of the text we learn that Queeni... -
Rettelse af engelsk
Forumindlæghej ville høre om der er en, som ville hjælpe mig med at rette min engelsk stil.. På forhånd tak . Is it good or bad to be a super star in a young age? Sometimes I would wish that I live a life like Charlotte and to be a super star like her. But on a way I think that she going to lose a part of h... -
Første opgave! Brug for hurtig hjælp
Forumindlægjeg har en svær og stressene opgave,som jeg ikke kan blive færdig med! Og det er til imorgen NB: Jeg mangler også nogle forksellige opgaver Hvis i skriver hernede kan jeg gennemgår dem hvad det er jeg har får. -
Brøkregning
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig til hvordan jeg kan lærer at regne brøker? Jeg glemmer det jeg lærer hver gang, og sidder fast igen i næste stykke? Stykket jeg prøver at regne hedder: 5: 2 + 3: 4 = Jeg prøver at finde en fælles nævner måske 16- men det kan jeg se på facit er helt forkert. ... -
Snyd eller ikke snyd?
ForumindlægHej har et problem jeg går og tumler med.. En fra min klasse er rigtig god til alt i skolen :) Hun aflevere altid og får gode karaktere MEN tror hun hjælper nogle i klassen med at snyde.. Hun giver nogle fra klassen opgaver hun selv har skrevet og så aflevere de det som om det var dem selv ... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
Udregning af ligning
ForumindlægEr der nogen der kan regne denne ligning ud med mellemregninger: 9(3+2x)=10x + 45
