Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 17381 til 17400 af 52201
-
Nutid/datid
ForumindlægHej. Jeg har et problem, når jeg skriver engelsk. Jeg kommer ofte til at blande nutid og datid sammen. Jeg er i gang med at skrive en stil om bedsteforældre .Her er der et eksempel, men ved ikke hvordan jeg ellers skal skrive det: My mothers father is my grandfather, and he is the only one of my... -
Jurastudiet - spørgsmål til ny studieordning
ForumindlægHej, jeg overvejer af forskellige årsager at skifte fra medicinstudiet til jura. Jeg har været inde og læse den nye studieordning (fra 2011), men jeg synes ikke, det klart fremgår, hvor mange obligatoriske elementer, der indgår i uddannelsen, og hvor meget gruppearbejdet fylder. Er der nogen j... -
AT - samfundsvidenskab metode . Hjælp! HASTER!
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til AT og jeg vil gerne have nogle idér til hvilken metode jeg præcis benytter mig af . Jeg har om identitet og har fagkombinationen Dansk/Samfundsfag. Jeg har analyseret en bog med henblik på personens identitetsdannelse og så har jeg brugt Anthony Giddens og Beck's te... -
Maclaurin (taylor)
ForumindlægJeg skal opskrive Maclaurinrækkerne for funktionerne f(x)= ln(1+x) og g(x)= ln(1-x) for -1 f(0)=0\nf'(x) = (1+x)^-1 -> f'(0)=1\nf''(x)=-(1+x)^-2 -> f''(0)= -(1)^-2 = -1\nf'''(x)= 2(1+x)^-3 -> f'''(0)= 2(1)^-3 = 2\nf''''(x)= ... -
Er det ikke grammatisk forkert?
ForumindlægEr det ikke grammatisk forkert, at The Killers synger "Are we human, or are we dancer?"? -
Har jeg snydt?
ForumindlægHej! Jeg var til terminsprøve forleden dag. Op til prøven øvede jeg mig på de gamle eksamensopgaver fra uvm.dk. Alle de opgaver jeg havde løst i timerne + dem jeg selv havde fundet, havde jeg naturligvis med til prøven. Det viste sig så, at prøven var en af de opgaver jeg havde løst hjemmfra, og ... -
Goddag
ForumindlægJeg er ny her på studiportalen.dk. Er der nogen eksperter til stede dette handler om Kemi for Kalk. Kun om Kalk :) Er der nogen der ved. Hvordan påvises CO2 og hvad hedder det ?Hvordan påvises Ca++Hvordan påvises CO3--Hvordan kan salt blødgøre vand?Kan I fortælle om kalkbrænding. Både med ord og ... -
Klage?
ForumindlægHej!Jeg har lige været oppe i geografi og fik 8, hvilket jeg er meget utilfreds med. Jeg går i 2.g og siden geografi var den eneste eksamen jeg skal op i i år, havde jeg læst pensum igennem 2 gange plus taget notater, for at være forberedt.=D Jeg kom op i dansk landbrug og statede med at redegøre... -
Gymnasieelever bruger deres bærbar til chat
ForumindlægFornylig læste jeg lige en artikel om, at gymnasieelever bruger deres bærbarcomputer til alt mulig andet, som ikke har noget med undervisningen at gøre. Computerne har nogenlunde overtaget klasseværelserne, så nu gælder det altså om at have styr på dem.Jeg vil derfor høre jeres meninger om hvad l... -
A=y2-y1/x2-x1
ForumindlægRedegør for din emneopgave i funktioner, og hvor du kommer ind pa førstegradsfunktionen f(x) = ax + b og beviser at, a =y2 - y1/x2 - x1 her har jeg så svaret Bevis for at a = y2 – y1 / x2 – x1?Vi vil altså bevise at denne formel kan bruges til at finde a, når man vil fi... -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Essay?
ForumindlægHvad ert et essay skriv det ned til mig please.. Har en opgave... På forhånd tak -billal -
problem med min lærer.
ForumindlægJa, goddav allesammen : )Mit ønske er at komme en på en uddannelse hvor et ret højt snit er krævet, og jeg får egentlig gode karakter... men der er i ét fag, én lærer som virkelig, virkelig er speciel.. Det er min oldtidskundskabslærer.. jeg læser lektier til hver timer, og bruger ikke bare den t... -
Snyde til eksamen
ForumindlægKære studieportal Jeg har siddet og filosoferet lidt, og ville lige dele mine tanker med jer, for at få lidt forskellige vinkler på. Hvad ville i gøre, hvis i under eksamen opdagede at en medstuderende snød til eksamen? Jeg har selv oplevet det, men gjorde ikke noget ved det andet end at ryste... -
Hjælp til valg af bærbar.
ForumindlægDa jeg snart starter på gym. står jeg og skal bruge en ny bærbar. For mit vedkommende er computer markede som en stor jungle, og håbede derfor at nogle kunne hjælpe mig lidt på vej. Jeg ønsker en holdbar (min. tre år på gym.) og en brugbar computer til undervisningen, afleveringer mm. som heller ... -
Pyramus og Thisbe
ForumindlægHej med jer. vil høre om nogen af jer, der har læst pyramus og thisbe, ved hvad henholdsvis byen, landet, løven og muren er et symbol på, samt hvad der menes med "symbol på" i oldtidskundskab -
Eksamensstil A
ForumindlægHej allesammen. Hvis nogen har lyst, må I meget gerne se på mit essay og sige hvad I synes. Mvh. Katrine -
Mathon du er min gud
ForumindlægDet har længe været på sin plads mener jeg, at jeg skal udtrykke min taknemmelighed til Mathon. Jeg synes at de bedrifter du har gjort herinde på studieportalen.dk, som har haft enorm effekt på mit liv, og en masse andre medlemmer herinde's liv, fortjener en ros i ufattelig grad. Jeg ville ... -
Min. karakterer for 2 årig STX?
ForumindlægHejsa. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen information omkring dette. Så derfor håber jeg muligvis at der er nogen som muligivs kender svaret! :) Det er efterhånden lidt tid siden at jeg forlod min erhvervsuddannelse, grundet dårlig undervisning og generelt store problemer med at finde l... -
Helt under middel!
ForumindlægHer for tiden er jeg såååå langt under middel i matematik og kan ikke brøker, ligninger eller andet en 7 klasse kan, hvad gør jeg for at indhente alt det faglige?
